GPRS, kan det bruges til WAP?
Fra : Jean

Dato : 01-10-03 16:44

Hej NG!

Er tilmeldt Telmore GPRS, og har fået mailen med bekræftelsen.
Jeg har en Siemens M50, og har gemt indstillingerne, som jeg modtog fra
Telmore/TDC...

Jeg har slået GPRS til på mobilen, men når telefonen skriver "ringer op", så
er det vel WAP, jeg bruger? (Pris pr. minut)

Beklager hvis spørgsmålene virker dumme. Jeg har søgt på nettet, men de
fleste sidder fortæller bare, hvad GPRS står for... ikke hvad det kan bruges
til... og hvordan det fungerer...

Mvh Jean

PS. Hvis nogen bruger GPRS på deres Siemens M50, så HJÆLP!

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-10-03 16:57

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Hvis nogen bruger GPRS på deres Siemens M50, så HJÆLP!

Jeg har også en Siemens M50. Prøv at kigge på det svar jeg gav i tråden der
hedder "ugyldig profil" kl. 12.53 i dag.

--
Jacob

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 17:28

Jacob Riis skrev:
> Jeg har også en Siemens M50. Prøv at kigge på det svar jeg gav i tråden
der
> hedder "ugyldig profil" kl. 12.53 i dag.

>Gå ind i Indstillinger -> dataudveksling -> java profiler -> vælg en profil

>Rediger profil -> gå til GPRS data -> Deaktiver GPRS= Nej og APN= internet
>(altså internet i stedet for WAP)

APN? Sikker på at der skal stå "internet"? Jeg vil jo wappe via GPRS?

>Jeg er ikke sikker på at løser problemet for dig men det er da et forsøg
>værd. Hvis min løsning virker så undrer det mig at Telmore/TDC stadig
>udsender forkerte opsætninger, man skulle da tro at der efterhånden var en
>del folk der har haft fat i dem, fordi de ikke kunne få GPRS til at virke.

Der er ingen forskel, min Siemens M50 ringer stadigvæk op...?

Mvh Jean (som håber på mere hjælp....)

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-10-03 18:59

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Der er ingen forskel, min Siemens M50 ringer stadigvæk op...?
>
> Mvh Jean (som håber på mere hjælp....)

Sorry Jean. Jeg husker forkert. De problemer jeg havde med min M50 dengang
var at jeg ikke kunne få Java til at virke (der var her at det hjalp at
ændre det fra WAP til Internet) Her er tråden jeg tænker på
http://tinyurl.com/pc6i

Men nu kan jeg huske hvordan jeg fik skidtet til at virke. Jeg skulle
tilmelde mig MMS på min personlige side. Et lille øjeblik efter at jeg havde
tilmeldt mig MMS virkede mit GPRS. Her http://tinyurl.com/pccz er tråden
hvor Steffen Jensen bliver udråbt som dagens mand for at få GPRS til at
virke.

--
Jacob

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 19:08

Jacob Riis skrev:
> Sorry Jean. Jeg husker forkert.

Det er i orden...

> [...]
> tilmeldt mig MMS virkede mit GPRS. Her http://tinyurl.com/pccz er tråden
> hvor Steffen Jensen bliver udråbt som dagens mand for at få GPRS til at

Jamen, Siemens M50 kan jo slet ikke bruges til MMS?

Så jeg kan ikke vælge en model på telmore.dk....?

Mvh Jean

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 19:13

Jacob Riis skrev:
> Jeg skulle
> tilmelde mig MMS på min personlige side. Et lille øjeblik efter at jeg
> havde

Hvordan kan man se om det virker på en Siemens M50?

Mvh Jean

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-10-03 19:38

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Jamen, Siemens M50 kan jo slet ikke bruges til MMS?
>
> Så jeg kan ikke vælge en model på telmore.dk....?
>
> Mvh Jean

Nej, men på din personlige side kan du stadig godt vælge MMS. Jeg ved ikke
hvad der går galt for Telmore men hos mig og mange andre hjalp det at
tilmelde sig MMS. Jeg ventede over 24 timer for at få GPRS men da jeg sendte
tilmeldingen på MMS virkede det på 3 minutter.

Husk forresten også at tænde og slukke telefonen af og til, jeg mener nemig
at telefonen skal have være slukket for at huske de nye indstillinger.

--
Jacob

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 20:29

Jacob Riis skrev:
> [...]
sendte
> tilmeldingen på MMS virkede det på 3 minutter.

Jeg har tilmeldt mig MMS nu.

> Husk forresten også at tænde og slukke telefonen af og til, jeg mener
nemig
> at telefonen skal have være slukket for at huske de nye indstillinger.

Ok, det er forsøgt.
Der er et GPRS-logo i displayet. Jeg har læst i manualen, at der skal være 2
streger omkring GPRS i dsiplayet, for at det fungerer? Kan du bekræfte det?

Mvh Jean

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 20:38

Jeg skrev:

> Der er et GPRS-logo i displayet. Jeg har læst i manualen, at der skal være
2
> streger omkring GPRS i dsiplayet, for at det fungerer? Kan du bekræfte
det?

Nu virker det sgu'... hmmm... prøvede at bruge WAP, men så kørte den
pludselig over GRPS istedet for at ringe op...
Nu er mig glad... tak for hjælpen, Jacob. (og andre!)

Har allerede brugt over 100 KB....

Mvh JEan

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-10-03 20:41

> [...]

2
> streger omkring GPRS i dsiplayet, for at det fungerer? Kan du bekræfte

Ja hvis der kun står GPRS på øverst på telefonen betyder det blot at du har
aktiveret GPRS. Der skal være en lille pil rundt om GPRS for at vise at har
adgang til GPRS. Hos mig er der godt nok kun en pil rundt om signalet (og
ikke 2 som du skriver) men det virker fint.

--
Jacob

Fra : Allan E

Dato : 01-10-03 17:22

Hej Jean.

Jeg har også en M50, og kunne heller ikke forstå hvorfor jeg skulle
ringe op de første par dage efter jeg havde tilmeldt mig GPRS.
Prøv at tjekke din telefon under Instillinger/Dataudveksling og sørg
for at GPRS er slået til det.
Det virkede for mig Det er bare ikke særligt logisk at man skal
helt derind og slå det til.
Du skal dog være opmærksom på at mobilen bruger væsentlig mere strøm
når gprs er slået til.

Mvh Allan E

Fra : Jean

Dato : 01-10-03 17:30

Allan E skrev:
> Jeg har også en M50, og kunne heller ikke forstå hvorfor jeg skulle
> ringe op de første par dage efter jeg havde tilmeldt mig GPRS.

Hvordan ser logoet GPRS ud i displayet... står det bare, eller er der noget
'udenom'?

> Prøv at tjekke din telefon under Instillinger/Dataudveksling og sørg
> for at GPRS er slået til det.

Det er slået til.

> Du skal dog være opmærksom på at mobilen bruger væsentlig mere strøm
> når gprs er slået til.

Ok, det regnede jeg osse med...

Tak for svaret.

Mvh Jean

Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-10-03 22:37

> Du skal dog være opmærksom på at mobilen bruger væsentlig mere strøm
> når gprs er slået til.

Sammenlignet med hvad? I stand-by bruger den da ikke mere strøm (medmindre
du selvfølgelig ønsker at være forbundet døgnet rundt, hvilket jeg ikke ser
meget mening i).

/Morten

Fra : Allan E

Dato : 01-10-03 23:46

On Wed, 1 Oct 2003 23:37:20 +0200, "Morten Nielsen" <spam@iter.dk>
wrote:

>Sammenlignet med hvad? I stand-by bruger den da ikke mere strøm (medmindre
>du selvfølgelig ønsker at være forbundet døgnet rundt, hvilket jeg ikke ser
>meget mening i).

Tjaa, je kan kun tale ud fra det jeg har erfaret. Før jeg tilsluttede
GPRS kunne min mobil snildt holde i en uge før den skulle genoplades.
Nu taler vi dage.
Jeg vil tro at det tager en del strøm at mobilen skal holde øje med om
GPRS er tilgængeligt på nettet eller ej.
Problemet er at hvis man slår GPRS helt fra på M50'eren så skal man
manuelt ind og slå det til igen inden man næste gang vil wappe.

Allan E