knude på kuglerne
Fra : mus

Dato : 30-09-03 21:55

Hej

Lidt besynderlig overskrift, men det er netop det min hund har. Det er en
blød knude på størrelse med en valnød. Den vokser meget hurtigt. Næsten
dobbelt størrelse på et par dage. Han skal have den fjernet i morgen. Vores
dyrlæge havde aldrig set lignende før. Der går jo noget tid inden vi får
svar fra prøver. Vi har dog fået at vide at vi kan få taget en blodprøve der
evt kan indikere om der er noget at frygte. Er der nogen af jer der har
nogle lignende erfaringer?

LN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 22:41

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> evt kan indikere om der er noget at frygte. Er der nogen af jer der har

Jeg vil tro det er en vandbrok, siden du beskriver den som blød. Det tyder
da på at sandsynligheden for at det er en kræftknude er noget mindre, da de
oftest er ret så faste.

M.V.H......Benny..

Fra : mus

Dato : 01-10-03 05:29

> [...]
> da på at sandsynligheden for at det er en kræftknude er noget mindre, da

Men er det så sjældent, at en ældre dyrlæge aldrig har set det.

Det virker som om man næsten kan få fat rundt om knuden.

LN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-03 18:32

> de

> Men er det så sjældent, at en ældre dyrlæge aldrig har set det.
>
> Det virker som om man næsten kan få fat rundt om knuden.
>
> LN

Hej LN

Ja det lyder da lidt usædvanligt, at dyrlægen ikke har set det før, og endnu
mere underligt, når det er en ældre dyrlæge. De har jo som regel set lidt
af hvert. Men det bliver spændende at høre hvad det var for noget.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-10-03 19:52

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message news:<3f79ebfc$0$24675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> evt kan indikere om der er noget at frygte. Er der nogen af jer der har

Ja da!. Da jeg fik Bjørn ( han var da 13 mdr) fandt jeg ud af at hans
sten var meget ujævne, med flere mindre, men bløde knuder. De kan
skubbes lidt frem og tilbage og sidder altså ikke fast på stenen. I
Bjørns tilfælde er det en slags åreknuder, nu er bjørn snart 8, og
knuderne har stadig samme størrelse. Dyrlægen frarådede en operation
sålænge status er uændret. Hvis det er en åreknude ved dun hud kan der
jo være gået hul på noget så der er kommet en blodpose?

hilsen Kim

Fra : mus

Dato : 02-10-03 02:26

> [...]
> sålænge status er uændret. Hvis det er en åreknude ved dun hud kan der
> jo være gået hul på noget så der er kommet en blodpose?

Min lille dreng, (som ikke er så lille) fik fjernet knuden i dag. Endnu en
dyrlæge havde set på den og havde heller aldrig set sådan noget før.
Hun sagde det virkede som noget fedt -agtigt og at det ikke var helt
afgrænset - ligesom forplantede sig ud i huden. Nu er den sendt til Biopsi
eller histok synes jeg hun sagde - er det det samme?

Vores hund har ligesom også altid haft sådan en lille knude altid. Det er
først nu den vokser. Han er 6 år nu.

Hans blodprøver var fine og det var i første omgang rart, men vi tør ikke
slappe helt af endnu.

Han er lidt døsig nu - øjnene hænger noget *SS*.

LN