Skan Rejser. ?
Fra : Pedersen

Dato : 30-09-03 18:53

Nogle der har rejst med dem ? De har nogle yderst fordelagtige priser.

Mvh Tim

Fra : Samsara

Dato : 03-10-03 15:41

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> Nogle der har rejst med dem ? De har nogle yderst fordelagtige priser.
>
> Mvh Tim

Jeg så lige, at Skan Rejser er omtalt i tråden fra den 23/9-03.
Måske skulle du lige kikke på den.

Venligst Samsara

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-10-03 13:02

"Samsara" <Hyggedyret@paradis.invalid> skrev i en meddelelse news:blk1pf$5rp$1@sunsite.dk...
> "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse

> Jeg så lige, at Skan Rejser er omtalt i tråden fra den 23/9-03.
> [...]
Skan rejser,den er opdateret d. 02 Oktober 2003.og der står de ikke,
så jeg ved ikke hvad man skal tro
Hilsen/Hans/Hvidovre

Fra : Samsara

Dato : 04-10-03 13:46

"Hans Pedersen" <swan@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Skan rejser,den er opdateret d. 02 Oktober 2003.og der står de ikke,
> så jeg ved ikke hvad man skal tro
> Hilsen/Hans/Hvidovre

Jeg har lige været inde på linket og der kom følgende frem:

Skan Rejser
Trekronergade 110
2500 Valby

Har du været for hurtig på tasterne

Venligst Samsara

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-10-03 15:55

"Samsara" <Hyggedyret@paradis.invalid> skrev i en meddelelse news:blmff2$h10$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Venligst Samsara
>

> Nu har jeg prøvet igen,og jeg skrev hele adressen, og der kom ikke noget op
så skrev jeg kun Skan Rejser, og vupti så kom det,der sker mange mærkelig
ting sommetider.
Hilsen/Hans/Hvidovre

--
Livet er et cirkus. Man kommer ind og bukker, hopper lidt omkring, bukker igen og går ud.

Fra : John Smidt

Dato : 04-10-03 16:35

Pas på Hvis SKAN rejser er resterne af sonny turs så hold jer fra at rejse
med dem og andre der har haft 2-8 krak. Spørg nogle af de 18000 menesker der
blev snydt da sonny tours gik ned med 18 mil.

Fra : Pedersen

Dato : 04-10-03 18:28

"John Smidt" <john@ssmmiiddhhtt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> blev snydt da sonny tours gik ned med 18 mil.

Hvis prisen er rigtig... Hvorfor skal man så holde sig væk... Så længe de er
medlem af rejsegarentifonden får du jo dine penge tilbage i tilfælde at et
krak....

For det andet så er jeg næsten sikker på at det er resterne.. Det er sammen
hoteller, priser ca. og selve kataloget er også meget lig det gamle...

Mvh Tim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-10-03 16:47

Hej

"John Smidt" <john@ssmmiiddhhtt.dk> wrote:

>Pas på Hvis SKAN rejser er resterne af sonny turs så hold jer fra at rejse
>med dem og andre der har haft 2-8 krak. Spørg nogle af de 18000 menesker der
>blev snydt da sonny tours gik ned med 18 mil.

Hvorfor det ? - Jeg har rejst flere gange med Sunny tours, og endnu
flere med Europas, og det har altid fungeret helt uden problemer af
nogen art. - Så sålænge der er penge i kassen fungerer det nok lige så
godt som så meget andet. - Iøvrigt var det Sunny tours der trak
Europas med i faldet, pga. nogle interne låneaftaler de 2 imellem, men
det er en helt anden historie.

Lige nu kan man læse/høre rundt omkring at netop rejsegarantifonden og
de store bureauer vil forlange 'opstramning' af reglerne, og væsentlig
højere sikkerhedsgaranti til RGF specielt fra de små/mindre bureauer ! -
Dette må være rent brødnid, og de burde skamme sig !, det eneste formål
jeg kan få øje på er at de vil forsøge at udelukke at nye bureaer dukket
op, og dermed kan de blokere for konkurrence, og forhøje priserne endnu
mere end de allerede har gjort de seneste 4 - 5 år. Hvis
Rejsegarantifonden mener at de ikke får penge nok ind til at dække de
udgifter de har i forbindelse med krakkede bureauer, så kan de sætte den
nærmeste symbolske betaling på bare 5,- kr. pr. rejse som betales nu op,
og på den måde skaffe sig den fornødne kapital, sæt det beløb op til
15,- 20, eller 50,- kr. eller hvad behovet måtte være, men lad være at
prøve at blokere markedet for nye og små bureauer !.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : alexbo

Dato : 05-10-03 18:08

"Ole Rasmussen" > skrev

> Dette må være rent brødnid, og de burde skamme sig !,

Tja, der mener jeg det stik modsatte, hvorfor i alverden skal kunderne i de
seriøse og solide bureauer, betale for at platuglerne kan starte det ene
selskab efter det andet, efterhånden som de går konkurs.

Hvis der ingen garantifond var, ville kunderne nok se sig bedre for.
Det aktuelle selskab får jo kun kunder, fordi som Pedersen skriver.
[...]

Det er netop den indstilling der holder konkursrytterne i live.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-10-03 16:44

Hej

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>"Hvis prisen er rigtig... Hvorfor skal man så holde sig væk... Så længe de
>er medlem af rejsegarentifonden får du jo dine penge tilbage i tilfælde at
>et krak"

Ja, netop ! Rejsegarantifonden er jo netop et 'forsikringsselskab' som
skal udbetale erstatning hvis uheldet er ude, nøjagtigt som alle andre
forsikringer.

Som jeg skriver, hvis man mener at de få krak der er, (1 - 2 om året ?)
er for belastende for RGF økonomi, så kan man meget passende sætte
præmien op, jeg syntes at 5,- kr. pr. rejse er et latterligt lavt beløb
når folk køber en rejse til f.eks. 10.000,-.

"Fidusen" ved alle de små rejsebureauer er jo netop at de er kraftigt
medvirkende til at holde konkurrencen igang på det marked ! - Hvis vi
kun havde de store, som jo idag alle er ejet af store internationale
koncerner, så ville det antagelig ikke vare længe før de fik aftalt hvad
prisen skulle være, og vær sikker på at det var ikke 'billigere' der
ville være nøgleorder

Jeg mener at vi skal ha' så mange bureauer som overhoved muligt, det
holder prisen nede, istedet for nogle få store (som jo iøvrigt heller
ikke kan få økonomien til at hænge sammen).

Til gengæld er jeg helt enig med dig i, at konkursrytterne ikke skal ha'
frit slag ! Men det er jo så en helt anden lovgivning der skal regulere
den trafik, og ikke det som man lige i disse dage har på beddingen, hvor
det er min overbevisning at man ved at kræve et mangedoblet
indskud/sikerhedkapital, vil forhindre at nogen har mulighed (råd) til
at starte noget op fra ingenting.

Men vi får se hvad de får igennem, de har jo prøvet flere gange
tidligere, uden held.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : John Smidt

Dato : 06-10-03 17:29

Det er ikke pengene det drejer sig om , men det at stå i lufthavnenmed
kuferten pakket , og ikke komme på den ferie man har glædet sig til. Jeg har
selv prøvet det , og fokene bag sony tours har prøvet at krakke før , de
tømmer tilsyneladene firmaet , og lukker , og mange tusind menesker bliver
snydt. Og du er ikke dækket af rejsegarantifonden hvis du kun har købt fly
eller hotel.
urealistiske lave priser fortæller en der er noget galt.

JS

Fra : Pedersen

Dato : 06-10-03 21:06

> [...]
> eller hotel.
> urealistiske lave priser fortæller en der er noget galt.

Det er rigtigt... Det er dog en bustur jeg tager på... Og krakker Skanrejser
inden.. ja så er der også andre der kører busturer og så må det jo bare
blive en af dem...Nu må vi se hvor om de overhoved krakker... Det kan jo
være de har lært noget siden sidst...:)

Mvh Tim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-10-03 17:54

> [...]

>kuferten pakket , og ikke komme på den ferie man har glædet sig til. Jeg har

Ok, jeg har aldrig været så uheldig, men jeg kan sagtens forestille mig
situationen, og selvfølgelig er det ikke nogen spændende oplevelse.

>og fokene bag sony tours har prøvet at krakke før , de tømmer tilsyneladene
> firmaet , og lukker

Ja, der var vist tredie gang denne hér, og nu har de samme så startet
Skan Rejser op.

Og jeg er helt enig med både dig og Axelbo i at konkursryttere skal
stoppes ! - Men det er jo ikke blot i rejsebranchen, men generelt i alle
brancher at den slags skal ophøre, og derfor mener jeg at det er en sag
for folketinget at fremkomme med noget lovgivning som kan forhindre den
slags så godt som muligt.

Men det som der i disse dage skrives om i medierne er jo et tiltag som
udelukkende kommer fra de store rejsearrangører og deres organisation,
samt fra garantifonden, som de nu vil prøve at få folketinget til at
vedtage ! - Og det mener jeg kun har eet formål, nemlig at forhindre
konkurrence, idet man jo vil forlange så store indskud og
garantikapitaler, samt kontrol fra garantifonden, så det i praksis vil
være umuligt for nye bureauer at starte op ! - og endnu værre, også et
en lang række mindre allerede eksisterende bureauer måske må dreje
nøglen om, og det kan ikke være rigtigt.

Jeg mindes at Simon Spies engang sagde at der ikke var noget i denne
verden der var lettere end at starte et rejsebureau, folk betalte en
masse penge til bureauet, og først efter mange måneder skulle varen
leveres. - Men de tider er så forbi.

- Iøvrigt mener jeg at de 1- 2 krak der sker i rejsebranchen om året,
eller et meget lille tal.

>Og du er ikke dækket af rejsegarantifonden hvis du kun har købt fly
>eller hotel.

Nej, det er en kendt sag, derfor skal man altid købe mindst een
overnatning, eller transport fra lufthavn til hotelområdet, uanset om
man ønsker at benytte dette.

Lad garantifonden være det forsikringsselskab som den jo er, og kan de
ikke få økonomien til at hænge sammen, så sæt præmien op, som nævn er
den kun kr. 5,- pr. rejse, sæt den op til 10 - 25 ,eller 50,- kr.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"