Opstarts billede --> Hvordan ungår jeg det~
Fra : Heidi N. K.

Dato : 30-09-03 14:06

Hej

Når jeg tænder min PC, kommer der i opstarten en billede frem i 5-10
sekunder, med en reklame for den forretning hvor jeg i sin tid købte
computeren.

Jeg kan ikke finde frem til hvor pokker billedet ligger gemt og jeg
ved heller ikke præcis om det kan ændres eller fjernes.

Jeg har WIN2000.

Mvh
Heidi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-09-03 14:46

hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg kan ikke finde frem til hvor pokker billedet ligger gemt og jeg
> ved heller ikke præcis om det kan ændres eller fjernes.

Hvis det er helt i starten, lige når du tænder maskinen og den står og
tæller ram og leder efter drev, gemmer logoet sig i BIOS/CMOS og burde
kunne fjernes ved at opdatere BIOS. Find ud af producent og model af dit
bundkort og hent en BIOS opdatering på deres hjemmeside (husk at tænke på
de risici en bios opdatering kan medføre).

Hvis det er medens Windows starter, så er det sikkert filen logo.sys som er
årsagen og skal skiftes ud med andet billede alt efter valg.

--
Bjarke Andersen

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 30-09-03 16:23

Hej heidi! jeg ved ikke om du har en msdos.sys liggende på dit c-drev.
hvis ikke gå til mapper og vis alle filer, fjern skrivebeskyttelsen i
msdos.sys og skriv en linie
logo =0 så kommer opstartsbilledet ikke.
MVH eigil
eist@webspeed.dk