/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Erfaringer med www.billigemobiler.dk
Fra : Jonas Christensen


Dato : 30-09-03 13:26

Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??

En SE T610 til 2000 kr. er næsten for godt til at være sandt... Det leder jo
tankerne hen på mobilimport.dk, men det kunne jo være, man var heldig...

- Jonas



 
 
Rasmus Hauge Hansen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauge Hansen


Dato : 30-09-03 13:59

I news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev Jonas
Christensen disse ord:
|| Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??
||

Jeg faldt også over siden idag.
Jeg undrer mig over at firmaet ikke har noget cvr-nr. Jeg kunne ihvertfald
ikke finde det på www.cvr.dk , eller på deres side.

Men jeg kunne da også godt tænke mig at høre fra kunder, om de er reelle
nok.

Mvh
Rasmus



Jonas Kofod (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-09-03 14:36

Et firma uden CVR-nr er falsk indtil andet er bevist - så jeg antager det er
falsk.
Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er
den ikke

"Rasmus Hauge Hansen" <rasmus@haugeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:3f797e07$0$7935$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> I news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev Jonas
> Christensen disse ord:
> || Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??
> ||
>
> Jeg faldt også over siden idag.
> Jeg undrer mig over at firmaet ikke har noget cvr-nr. Jeg kunne ihvertfald
> ikke finde det på www.cvr.dk , eller på deres side.
>
> Men jeg kunne da også godt tænke mig at høre fra kunder, om de er reelle
> nok.
>
> Mvh
> Rasmus
>
>



John (30-09-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 30-09-03 16:47


"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:blc0tk$s6o$1@news.net.uni-c.dk...
> Et firma uden CVR-nr er falsk indtil andet er bevist - så jeg antager det
er
> falsk.
> Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er
> den ikke.


Eller ringe til "ejeren":

Özgür Basoda
Strandvejen 50
5700 Svendborg
+45 60157106


Mvh

John




Dennis Nielsen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Nielsen


Dato : 30-09-03 16:59

LOL.... det stinker bare langt væk....!!!!

Dennis

"John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f79a6ff$0$22671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:blc0tk$s6o$1@news.net.uni-c.dk...
> > Et firma uden CVR-nr er falsk indtil andet er bevist - så jeg antager
det
> er
> > falsk.
> > Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere
er
> > den ikke.
>
>
> Eller ringe til "ejeren":
>
> Özgür Basoda
> Strandvejen 50
> 5700 Svendborg
> +45 60157106
>
>
> Mvh
>
> John
>
>
>



Jonas Kofod (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-09-03 17:05

Er det ikke Strandvejen 59? ("Standvejen 59" for at citere korrekt)

Og er der ikke tilmeldt flere beboere/ejere til den adresse og er flere af
de beboere/ejere ikke opgivet flere gange med forskellige tlf. nr.?

Nej jeg tror jeg sparer mig besværet.

"John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f79a6ff$0$22671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:blc0tk$s6o$1@news.net.uni-c.dk...
> > Et firma uden CVR-nr er falsk indtil andet er bevist - så jeg antager
det
> er
> > falsk.
> > Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere
er
> > den ikke.
>
>
> Eller ringe til "ejeren":
>
> Özgür Basoda
> Strandvejen 50
> 5700 Svendborg
> +45 60157106
>
>
> Mvh
>
> John
>
>
>



Jonas Kofod (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-09-03 17:11

nr 58 - sgu



Jonas Kofod (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 30-09-03 19:42

> Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er
> den ikke

Jeg kunne jo ikke dy mig Skrev selvfølgelig.

Svaret lyder at de måske snart får et.

Det kan man jo tolke som man vil. Jeg skal ikke have ny telefon så jeg lader
spørgsmålet være åbent.



Rune D. Jørgensen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 30-09-03 18:40

Det var smuk og solrig dag da Jonas Christensen skrev
news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??

Som andre skriver i tråden er det vist et temmeligt skummelt firma. De har
helt stjålet designet, og en pæn del af indholdet fra www.thormar.dk.
Jeg kiggede på siden under fortrolighed, her er et lille citat:

"En række firmaer tilbyder dig værktøjer til at besøge web-sites anonymt.
Det vil, naturligvis, afskære os fra at personificere dine oplevelser hos
thormar.dk når vi ikke kan genkende dig, men vi ønsker, at du skal vide, at
de findes."

Jeg undrede mig så over at der stod thormar.dk og besøgte siden. Den er
næsten identisk! En helt igennem fusker der har det firma.

--
Rune D. Jørgensen

Heidi (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 30-09-03 18:56

Rune D. Jørgensen wrote:
> Det var smuk og solrig dag da Jonas Christensen skrev
> news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
> dk.teknik.telefoni.mobil:
>
>> Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??
>
> Som andre skriver i tråden er det vist et temmeligt skummelt firma.
> De har helt stjålet designet, og en pæn del af indholdet fra
> www.thormar.dk.

Og de har heller ikke just haft nogen til at læse korrektur på
teksten...
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
"Time is fun when you're having flies" - Kermit


Karsten Kryger Hanse~ (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Kryger Hanse~


Dato : 30-09-03 18:59

> Jeg undrede mig så over at der stod thormar.dk og besøgte siden. Den er
> næsten identisk! En helt igennem fusker der har det firma.

Ja, klap nu lige hesten. Teksten er kopieret - klar overtrædelse. Men! Begge
sider er lavet med http://www.oscommerce.com/ som er et open source system
til webshops i PHP, men nøjagtig det layout som de begge har. Så at
Thormar.dk sætter copyright på, er faktisk så-som-så.

Ikke for at forsvare billigemobiler.dk - det minder mig lidt for meget om et
tidligere firma ved navn TeleI..... Men ret skal være ret.

Mvh.
Karsten



Romeo156 (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Romeo156


Dato : 30-09-03 22:17

Hej,
Jeg har selv købt hos dem og flere af mine venner har gjort det samme.
For det første er de meget hurtige ved levering, og samtidig også hurtig
med at svare tilbage på spørgsmål. Og som vi har oplevet dem, er de rent
faktisk meget åbne med den situation de er i. Som de selv fortæller er
de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
siges at være ærligt.
Mht opbygningen af deres hjemmeside, så kan enhver IDIOT se at det bare
er en standard hjemmeside fra http://www.oscommerce.com/ - så det er sku
reelt nok. Der er heller ingen grund til skyde fra hoften uden at give
dem chancen!!!
De er rent faktisk meget billige i forhold til andre, og skal man være
forsigtig, kan man betale tlf ved levering, som vi gjorde!! så er man på
den sikre side...

Så mit ord til alle dem som har svinet www.billigemobiler.dk til uden at
de har kunne forsvare sig er, at de tager fejl!

MVH
Søren


"Karsten Kryger Hansen" skrev d. 30-09-03 18:59 dette indlæg :
> > Jeg undrede mig så over at der stod thormar.dk og besøgte siden. Den
er
> > næsten identisk! En helt igennem fusker der har det firma.
>
> Ja, klap nu lige hesten. Teksten er kopieret - klar overtrædelse. Men!
Begge
> sider er lavet med http://www.oscommerce.com/ som er et open source
system
> til webshops i PHP, men nøjagtig det layout som de begge har. Så at
> Thormar.dk sætter copyright på, er faktisk så-som-så.
>
> Ikke for at forsvare billigemobiler.dk - det minder mig lidt for meget
om et
> tidligere firma ved navn TeleI..... Men ret skal være ret.
>
> Mvh.
> Karsten
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Rune D. Jørgensen (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 01-10-03 10:05

Det var smuk og solrig dag da Romeo156 skrev
news:3f79f3d2$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Mht opbygningen af deres hjemmeside, så kan enhver IDIOT se at det bare
> er en standard hjemmeside fra http://www.oscommerce.com/ - så det er sku
> reelt nok. Der er heller ingen grund til skyde fra hoften uden at give
> dem chancen!!!

Så må det jo være fordi jeg IKKE er idiot at jeg ikke kan se at det er en
standard hjemmeside fra www.oscommerce.com. Designet er fra oscommerce.com,
men en stor del af teksten er nu engang fra thormar.dk, eller du tror måske
at oscommerce har en dansk tekst hvor i thormar.dk indgår?

--
Rune D. Jørgensen

Lasse Hedegaard (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 01-10-03 14:07

Romeo156 skrev:

>Som de selv fortæller er
>de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
>fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
>siges at være ærligt.

Hvorfor skulle man undlade at momsregistrere sig, hvis man er i tvivl
om firmaet kan løbe rundt?

Info:
Hvis man omsætter for over 50'000,- om året, så SKAL man være
momsregistreret. Hvis omsætningen er under 50'000,- så er det frit om
man vil momsregistreres eller ej.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

John (01-10-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 01-10-03 15:55


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:8tjlnvsepb1db9g73jmjfuabde2tjjpem8@news.tele.dk...
> Romeo156 skrev:
>
> >Som de selv fortæller er
> >de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
> >fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
> >siges at være ærligt.
>
> Hvorfor skulle man undlade at momsregistrere sig, hvis man er i tvivl
> om firmaet kan løbe rundt?


Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.

Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
fordel, med mindre firmaet giver underskud


Mvh

John





Lasse Hedegaard (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 01-10-03 16:04

John skrev:

>Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.

Ja, men du kan heller ikke trække momsen fra på diverse indkøb (bl.a.
indkøb af telefoner).

>Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
>fordel, med mindre firmaet giver underskud

Jeg kan ikke forestille mig, at de kan have en omsætning på under
50'000,- kr, når de ligefrem har mobilerne på lager.

Jeg kan kun tilslutte mig, at det ser mistænksomt ud...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Jonas Kofod (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 01-10-03 16:08

> Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.
>
> Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
> fordel, med mindre firmaet giver underskud
>

Om du skal betale moms eller ej kommer ikke an på om du er registreret.

Hvis du er et firma skal du indsende dit årsregnskab til Told&Skat og hvis
der af det fremgår at du har omsat for 48.000 kr så vil du blive overrasket
hvis du tror at de kan sidde der til torskegilde og påkræve momsfritagelse
"fordi vi er jo ikke registerede".



John (01-10-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 01-10-03 18:59


"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:bleqlo$65p$1@news.net.uni-c.dk...
> > Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.
> >
> > Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
> > fordel, med mindre firmaet giver underskud
> >
>
> Om du skal betale moms eller ej kommer ikke an på om du er registreret.
>
> Hvis du er et firma skal du indsende dit årsregnskab til Told&Skat og hvis
> der af det fremgår at du har omsat for 48.000 kr så vil du blive
overrasket
> hvis du tror at de kan sidde der til torskegilde og påkræve momsfritagelse
> "fordi vi er jo ikke registerede".
>


Er nu ikke min erfaring.

Reglerne er iøvrigt ganske udemærket beskrevet på:

http://www.virksomhedsguiden.dk/moms/0/7


Mvh

John




Jonas Kofod (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 01-10-03 19:29

> Reglerne er iøvrigt ganske udemærket beskrevet på:
>
> http://www.virksomhedsguiden.dk/moms/0/7
>

Ja og de giver mig ret i min eneste påstand registrering er IKKE lig
momspligt.

Der er masser af mennesker og virksomheder der er momspligtige og betaler
moms uden samtidigt at have registreringspligt.



Romeo156 (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Romeo156


Dato : 30-09-03 23:04

"Hej,
Jeg har selv købt hos dem og flere af mine venner har gjort det samme.
For det første er de meget hurtige ved levering, og samtidig også hurtig
med at svare tilbage på spørgsmål. Og som vi har oplevet dem, er de rent
faktisk meget åbne med den situation de er i. Som de selv fortæller er
de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
siges at være ærligt.
Mht opbygningen af deres hjemmeside, så kan enhver IDIOT se at det bare
er en standard hjemmeside fra http://www.oscommerce.com/ - så det er sku
reelt nok. Der er heller ingen grund til skyde fra hoften uden at give
dem chancen!!!
De er rent faktisk meget billige i forhold til andre, og skal man være
forsigtig, kan man betale tlf ved levering, som vi gjorde!! så er man på
den sikre side...

Så mit ord til alle dem som har svinet www.billigemobiler.dk til uden at
de har kunne forsvare sig er, at de tager fejl!

MVH
Søren


Jonas Christensen" skrev d. 30-09-03 13:26 dette indlæg :
> Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??
>
> En SE T610 til 2000 kr. er næsten for godt til at være sandt... Det
leder jo
> tankerne hen på mobilimport.dk, men det kunne jo være, man var
heldig...
>
> - Jonas
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Lasse Hedegaard (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 01-10-03 14:08

Romeo156 skrev:

>Så mit ord til alle dem som har svinet www.billigemobiler.dk til uden at
>de har kunne forsvare sig er, at de tager fejl!

Svinet til? Der bliver (naturligt nok) sat spørgsmåltegn ved
"firmaet".

PS! Du behøver ikke sende dit indlæg to gange.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Mista (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Mista


Dato : 17-10-03 01:34

kan sige at firmaet er reelt nok og de efterfølgende er blevet
registreret på cvr.dk...det skal jo så bare lige tilføjes at priserne er
blevet tilsvarende dyrere så om det kan betale sig??? men man blir ikke
snydt

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste