Markedsføringsloven
Fra : Jensus

Dato : 30-09-03 10:05

Hejsa.

Jeg sidder midt i et projekt på 2. års HTX hvor vi skal "starte vores
egen virksomhed". Vi skal så lave en hjemmeside som skal bruges til
markedsføring af vores produkt (som er en vandkøler til computer),
hvilken markedsføringslov gælder på dette område ?

På forhånd tak.
Jens Chr.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-09-03 10:27

"Jensus" <robgee@mad.scientist.com> wrote in message
> [...]
> markedsføring af vores produkt (som er en vandkøler til computer),
> hvilken markedsføringslov gælder på dette område ?

Den almindelige markedsføringslov (Markedsføringsloven) er også gældende for
hjemmesider.
Derudover skal I have styr på e-handels-loven (Lov om tjenester i
informationssamfundet,
herunder visse aspekter af elektronisk handel), som angiver nogle
oplysningskrav til virksomheders hjemmesider.
I kna gå direkte til §§7-8-9 og bare regne med, at disse gælder for jer.
Hvis der indgår ordreafgivelse (handel), så læs videre i §§10-11-12.

Hvis der indgår handel med private skal I også have fat i 'Lov om visse
forbrugeraftaler' som regulerer dette mht. oplysningskrav, returrettigheder
mv.

Alle lovene kan I finde via www.retsinfo.dk. Websitet er ikke nemt at finde
ud af, men brug søgefunktionen fra forsiden, og søg efter lovenes navne, så
skulle I være på rette vej.

/Per