Hjælp til køb
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-09-03 08:24

Hej NG

Jeg skal have en ny mobiltelefon, og er begyndt at kigge efter gode
tilbud, men jeg blev hurtigt rystet over, at de er så dyre! Alle steder
ser man telefoner til 1,- eller 0,25, men så er der lige oprettelse på
100,- + 6 måneders abonnement á 100,- = 700 kr.!

Jeg har ladet mig fortælle, at man skal købe en telefon med abonnement,
derefter gå ind i en anden butik og få den låst op (100,- ekstra!) og få
sig et billigt Telmore-abonnement. Men det fik jeg at vide af en, der
havde fundet et abonnement til 25,- om måneden. Hvor finder man sådan et
abonnement?

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-09-03 09:07

Steen Eiler Jørgensen wrote:
> [...]
> ekstra!) og få sig et billigt Telmore-abonnement. Men det fik jeg at
> vide af en, der havde fundet et abonnement til 25,- om måneden. Hvor

Prøv at kigge på www-mobilpriser.dk

Men normalt er der sammenhæng mellem prisen på telefonen og på
abonnementet. Er telefonen meget billig f.eks. 1,- så er det typisk
med et dyrt abonnement f.eks. Debitel Automatic eller Telia Express.
Betaler du mere for telefonen kan du i visse tilfælde få den med
en billigere abonnement, men slutfacit vil ofte blive det samme.

Du får næppe en af de populære modeller til specielt lav pris sammen
med et abonnement til kun 25,- om måneden.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-09-03 09:19

Per H. Nielsen wrote:

> Du får næppe en af de populære modeller til specielt lav pris sammen
> med et abonnement til kun 25,- om måneden.

Jeg skal bare have den billigste mobiltelefon overhovedet...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-09-03 09:32

Steen Eiler Jørgensen wrote:
> Jeg skal bare have den billigste mobiltelefon overhovedet...

Så er det smarteste nok at købe en brugt.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 11:28

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sej@REMOVETHISget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal bare have den billigste mobiltelefon overhovedet...

Kig på cbb.dk. De har en Motorola til 599,- mener jeg det er.
Der får du 50,- i taletid hver måned i 6 mdr og 300 gratis
sms. Dvs du alt i alt betaler ca 250,- for en mobil uden simlås.
Billigt ?

Mvh
Jimmy_K

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-09-03 09:28

Per H. Nielsen wrote:

> Prøv at kigge på www-mobilpriser.dk

Nu har jeg kigget på siden, og de skriver jo kun, hvad telefonerne
koster *uden* abonnement! (altså: *med* abonnement, men
abonnementsprisen er ikke inkluderet) Hvad kan man bruge det til? Det
kan jeg jo se i butikkerne.

Er det bare mig, eller ville mobilpriser.dk ikke være et langt stærkere
værktøj, hvis de skrev telefonernes pris *inklusive* abonnementet?

Er der ingen der ved, hvor man kan købe en telefon inklusive et

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 30-09-03 09:41

Hvis det bare skal være billigt, så køb da en brugt i fx. dba.dk.
Og få dig et Telmore-abb. til den.
mvh Jan

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-09-03 09:53

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sej@REMOVETHISget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:blberg$gfi$1@sunsite.dk

> [...]
> koster *uden* abonnement! (altså: *med* abonnement, men
> abonnementsprisen er ikke inkluderet) Hvad kan man bruge det til?

Ja, men på mobilpriser.dk er priserne samlet, så du ikke skal rende
rundt og lede.

> Er det bare mig, eller ville mobilpriser.dk ikke være et langt
> stærkere værktøj, hvis de skrev telefonernes pris *inklusive*
> abonnementet?

Det er vist bare dig

Prisen er som alle andre steder opgivet for telefonen, og så får du
oplyst hvilket abonnement som er sammenkoblet til telefonen.

Det er jo ikke kun anskaffelsesprisen som er vigtig. Samtale/sms-priser
er også vigtig.

Nogle er jo ligeglade med hvor meget et abonnement koster, for
minutpriser er jo også et parameter, så jeg tror ikke det kan gøres
anderledes.

> Er der ingen der ved, hvor man kan købe en telefon inklusive et
> abonnement til 25,- om måneden?

over hvor mange måneder? mener da at der i kuponnyhederne er mindst et
forma som tilbyder afbetaling over 72 måneder, så kan ydelsen være lav,
selv om den samlede pris er ekstrem høj.

Jeg tror det billigste er at finde en brugt Nokia 3210 eller 3310. Der
må være mange efter Nokia kom med 3510i som ser ud til at være meget
populær hos de unge. Det kan dog godt være nødvendigt med et nyt
batteri, men har set uorginale til knap 100,-

Kan se er er en 3310 med brændmærke i cover til 300,- i Århus N

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-09-03 10:05

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:blbgnp$qoo$1@sunsite.dk

> Kan se er er en 3310 med brændmærke i cover til 300,- i Århus N

Men glemte lige at sige jeg kiggede i