En af de dage...
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-09-03 22:18

I kender dem godt ikke? De dage hvor alt bare går galt. Sådan en dag har
misserne haft i dag.

Vi startede dagen med at Devi skubbede Freya ned fra håndvasken da jeg
skulle vaske hår med det resultat at Freya slog sig på dørtrinnet. Så tog
jeg Gizmo på fersk gerning i at sidde og gnave i en kunstig plante jeg har -
sådan en græstingest. Ned og hive plastgræs ud af kæften på ham til hans
store irritation. I samme åndedræt kunne jeg så begynde på at hive Devis
fjæs op af jorden i de to knoldbegonier jeg fik med fra den udstillingsstand
jeg var med til at bemande i går på en messe. Det med at hive hendes fjæs op
har jeg så måttet fortsætte med hele dagen. Nåh, men så tog jeg hjemmefra et
par timer og aner ikke hvad ulykker de har lavet i den tid - de har
heldigvis ikke ødelagt noget.

Vel hjemme igen var min bror og jeg vidne til at Gizmo brækkede sig ikke
mindre end FEM steder i stuen - der var selvfølgelig rester af plastgræs i
brækklatterne. Han har nu lært sin lektie og har været stille, rolig - og
meget artig hele aftenen. Og hvad går Devi så hen og gør? Hun sidder og
stirrer på en fyrfadsstage med et tændt lys i, hun har afprøvet med næsen at
det er varmt, så hun holder afstand, men nu er hun desværre helt vild med at
lege med halvtomme fyrfadslys så fristelsen blev for stor og hun stak poten
lige ned i lyset. Fjols. Ingen hyl, ingen flyven væk, bare et lidt
forurettet blik på lyset og en let slikken af poten. Da jeg fik lov at kigge
på den kunne jeg også se at hun ikke havde fået nogle brændsår, hun havde
bare svitset pelsen godt af på potespidsen. Føj for en lugt af brændt pels.
Hun insisterede på selv at behandle stedet men jeg fik da lov til at duppe
poten med vådt, koldt toiletpapir. En halv time senere, hvor Devi først
havde væltet en papirlampe ned over et andet fyrfadslys og derefter stukket
den samme pote ned til det samme lys endnu engang - slukkede jeg dem. Vi
skal vist lige øve os lidt på det der med tændte lys. At hun ikke er kommet
noget til fik jeg bevis på en time senere da hun lavede et stormangreb på
akvariet og jokkede lige op i skålen med den kattemælk jeg havde givet for
at trøste. Resultat: kattemælk ud over hele gulvet, min fiskemad og Devis
mave - sidstnævnte blev hurtigt konsumeret.

Nu sidder jeg her og venter på at det bliver midnat og håber at der ikke
sker mere - misserne har alle fundet steder at sove så jeg krydser fingre.
Jeg har i hvert fald ikke lyst til at træde i en lort på afveje som jeg
gjorde for et par dage siden (nej - de skider ikke udenfor, men enten er der
en af dem der ikke helt bliver færdig, eller også slæber Devi det med ind i
stuen når hun leger gravko i kattebakken hver gang den har været brugt af
hende selv eller de andre).

Bare en ganske almindelig mandag? Måske - den har bestemt ikke været kedelig

Mvh Tina og de tre halvsovende, uheldige musketerer.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : AEK

Dato : 29-09-03 22:22

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f78a17a$0$97202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

En kanon dag *GG*

/ Anya og rødderne ( som er meget artige..... ).

Fra : Kate

Dato : 30-09-03 06:26

Det var ellers noget af en dag. Håber natten blev rolig.
Man har mange glæder af de misser

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Melanie

Dato : 30-09-03 07:29

Hejsa

Ja det lyder som en sjov dag, men jeg undre mig lidt over at du ikke blev
klog af skade tidligere. Jeg ville have gemt planterne efter første gang og
bare det at den stirrede så meget på lyset, ville have fået mig til at puste
det ud. Jeg mener ikke jeg er pulret, men tager bare vare for katten og
hjemmet. Tænk hvis den fik sat ild til noget efter det, bare du vender
rykken til...

Kh Melanie

---

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-09-03 11:31

Melanie skrev i en meddelelse...

> [...]
> det ud. Jeg mener ikke jeg er pulret, men tager bare vare for katten og
> hjemmet. Tænk hvis den fik sat ild til noget efter det, bare du vender

Jamen, jeg blev skam også klog af skade - plastgræssen blev fjernet i samme
åndedræt jeg havde hevet stykker ud af gabet på Gizmo - han havde så bare
nået at sluge noget inden jeg fik fat i det.

Med hensyn til fyrfadslysene så er det noget Devi og mig lige skal arbejde
lidt på, for helt uden levende lys er jeg altså ikke parat til at leve og
hun er også ved at have den alder hvor hun skal til at lære at det er mig
der er førerkat i flokken og dermed bestemmer. At det så er et hulens
tovtrækkeri det er straks en anden ting

Mvh Tina - der bestemt opfatter sig selv som meget pylret når det gælder
misserne.

Fra : Denise

Dato : 30-09-03 12:25

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in message

> Med hensyn til fyrfadslysene så er det noget Devi og mig lige skal arbejde
> lidt på, for helt uden levende lys er jeg altså ikke parat til at leve

Hej
Jeg bruger også meget fyrfadslys, nogle har jeg i lysestager højt oppe på
reolen, hvor kattene ikke kommer. Dem jeg har indenfor kattenes rækkevidde
er indkapslet, f.eks. i glas, så jeg er sikker på, at de (altså kattene
ikke kan komme til skade, eller tænde ild i sig selv. Man kan få forskellige
"lysestager", nogle fås i Føtes, men der findes også andre typer, hvor man
kan sætte et glas nedover. Og vi forlader selvfølgelig _aldrig_ huset med
nogle af dem tændt.
Nej, når den mørke tid begynder, kan man da ikke leve uden levende lys

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-09-03 15:57

In article <3f796823$0$54825$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
> "lysestager", nogle fås i Føtes, men der findes også andre typer, hvor man

Netop Næsten alt hvad vi har af levende lys er puttet i
"hurricanes" af en art - en rigtig god opfindelse fordi de lader
kattene nå at opfatte at der er fare på færde. En stearinlysflamme
varmer nemlig opad men ikke til siderne. Så katten bliver ikke advaret
af varmeudstrålingen hvis den nærmer sig flammen fra siden. Hvis den
stikker næsen hen over en hurricane opdager den til gengæld lynhurtigt
varmen.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-09-03 18:47

Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...

> [...]
> af varmeudstrålingen hvis den nærmer sig flammen fra siden. Hvis den
> stikker næsen hen over en hurricane opdager den til gengæld lynhurtigt

Hmmmm - det forstærker mig så bare i min overbevisning om at Devi ikke er
den skarpeste kniv i skuffen for det er lige præcis sådan nogle fyrfadsglas
jeg havde tændt lys i i går. Det skal så lige siges at en af hendes største
passioner - til min store irritation - er at sidde med hele benet nede i
mine hurricanes og fiske de tomme lysholdere op - de laver sådan nogle sjove
lyde når man rammer glasset på vej op. Så hun er åbenbart miljøskadet - og i
går var hendes nysgerrighed altså stærkere end den impuls der sagde at der
var varmt ovenover lyset

Mvh Tina - der fortsat har "en af de der dage" - nu i flertal.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 16:21

In article <3f79c1b4$0$24661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Tina
Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> Så hun er åbenbart miljøskadet - og i
> går var hendes nysgerrighed altså stærkere end den impuls der sagde at der
> var varmt ovenover lyset

Det var pokkers Hendes næse og fusser må være mindre sarte end mine
kattes.. eller osse er hun endog meget viljestærk?

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-10-03 21:17

Ann Rudbeck skrev i en meddelelse...

> Det var pokkers Hendes næse og fusser må være mindre sarte end mine
> kattes.. eller osse er hun endog meget viljestærk?

Jeg holder på det med den stærke vilje - der må være en grund til at hun
stadig ikke lader sig opdrage på og tilsyneladende ikke_vil_acceptere mig
som lederkat i hjemmet. Men vi arbejder videre - hun er trods alt kun otte
måneder - jeg går stadig og har en vild fantasi om at hun ved et trylleslag
bliver voksen og moden af sind den dag hun fylder et år (wishful thinking)

Mvh Tina (der allerede nu er ved at planlægge hvordan alle mine Halloween
dekorationer skal sættes fast med dobbeltklæbende tape for at overleve Devi)

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 21:25

> har en vild fantasi om at hun ved et trylleslag
> bliver voksen og moden af sind den dag hun fylder et år (wishful
> thinking)

Hihihi. Faktisk kan jeg fortælle at Sofie blev voksen (og kedelig hvis
du spørger Johan) som ved et trylleslag da hun var ca. 9 mdr. gammel da
blev hun nemlig steriliseret

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-10-03 21:39

Kate skrev i en meddelelse...

>Hihihi. Faktisk kan jeg fortælle at Sofie blev voksen (og kedelig hvis
> du spørger Johan) som ved et trylleslag da hun var ca. 9 mdr. gammel da
> blev hun nemlig steriliseret

Ja, hvis jeg skal gå efter det mønster så har hun enten været værre før
eller også er alt håb ude, for Devi blev neutraliseret om morgenen den dag
jeg havde hende med hjem i den sarte alder af fire måneder og en uge

Mvh Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-10-03 06:00

Kate skrev
<Faktisk kan jeg fortælle at Sofie blev voksen (og kedelig hvis du spørger
Johan) som ved et trylleslag da hun var ca. 9 mdr. gammel da blev hun nemlig
steriliseret >

_Hulk_ Jeg ved ikke mere hvad jeg skal håbe på,
Baby er blevet 1 år, hun blev neutraliseret for 5 md
siden, og hun er stadig en PIA-kat..........suk.......

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Kate

Dato : 02-10-03 21:55

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> wrote in

> _Hulk_ Jeg ved ikke mere hvad jeg skal håbe på,

Jamen, katte er jo også forskellige. Sofie var såmænf nok blevet
"kedelig" alligevel uanset tidspunktet for hendes neutralisering. Nu
blev Sofie nødsteriliseret for jeg havde reelt ikke råd pga
arbejdløshed, men da hun fik livmoderbetændelse var der kun afdrag til
dyrlægen at vælge imellem
Bare rolig, Mowgli's kastration har heller ikke gjort ham den mindste
smule kedelig, han er en rigtig drillepind

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-09-03 18:59

Ja, det gik jo så godt i går så vi fortsætter med at ride på strømmen af
ulykker og skurkestreger.

Jeg fik som sædvanlig ikke meget søvn i nat - Devi vækker mig altid ved
seks-tiden (i sommers var det ved fem-tiden, så lidt bedre er det da
blevet), så klatrer hun rundt på fjernsynet og rager ting ned fra
vindueskarmen, oppe på computerskærmen og prøver at rage billederne ned ad
væggen eller ovenpå stereoanlægget og i karambolage med billede, persienner
og gardin. Selvfølgelig vælger hun på dette ugudelige tidspunkt altid de
elektriske installationer der ikke er så glade for at blive ramt af
vandsprøjt fra min forstøver når jeg sigter på djævlekatten, så hver gang er
jeg nødt til at vælte ud af sengen for blot at se hende stryge afsted *dybt
suk*.

I eftermiddags gik det også galt. Jeg havde købt tre nye fisk til mit
akvarie og havde medbragt min bror til at holde djævledyret imens jeg
proppede fiskene i vandet. Men når man får samtlige kløer og et skarpt
tandsæt plantet i diverse kropsdele så slipper man altså katten - som han jo
altså gjorde, og inden vi havde nået at blinke sprang Devi let og elegant op
på akvariet - not. Ingen låg, en ordentlig maveplasker med overkroppen og
vild fægten med poterne, med det resultat at hun punkterede den pose mine
nyindkøbte fisk befandt sig i. Brormand hastede ud i entreen med Devi og jeg
hastede med at få fiskene i akvariet inden posen var helt tømt for vand. Men
så fik vi også lige en grinetur.

Sidste nyt er at jeg for Gud ved hvilken gang forsøgte at klippe kløer på
Devi (hun skal jo lære det hvis hun skal på udstilling næste år - og jeg er
egentlig også lidt træt af at ligne et blødende kradsebræt). Pakke katten
godt ind i dynen så kun den ene forpote og knolden stak ud. To minutter
senere måtte jeg lade hende smutte, efter en højlydt (og højst mærkværdigt
lydende) koncert, utallige kradse- og bidmærker i begge hænder - men trods
alt otte kløer kortere - mon jeg nogensinde når dem allesammen? Begynder
helt at overveje en stofpose over hovedet, en mundkurv, en spændetrøje, et
gok i nødden med stegepanden inden Nogen erfaringer med katte der på en
eller anden måde kan vikle sig ud af hvadsomhelst man ruller dem ind i for
at pacificere dem og hvad gør man lige ved de voldelige tænder - og hvordan
hulen tager man bagpoterne?

Mvh Tina - og djævlekatten Devi der pt. er foruroligende rolig.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-09-03 20:25

"Tina Susanne Johansson"

> Ja, det gik jo så godt i går så vi fortsætter med at ride på strømmen af
> ulykker og skurkestreger.

Jamen Tina, du henfalder da ikke til kedsomhed med de 3 pelsdyr i huset *GG*

> Jeg fik som sædvanlig ikke meget søvn i nat - Devi vækker mig altid ved
> seks-tiden (i sommers var det ved fem-tiden, så lidt bedre er det da
> blevet), >

Suk, jeg kender det!
Her hedder vækkedyret Nikita - hun ynder at kradse på udvalgte steder
- og når jeg så rejser mit forpjuskede hovede fra puden og brøler af hende,
så er hun pist væk!
Ja, godmorgen - lige til jeg er slumret ind igen
- så krads, krads, kratte, kratte!
Og sådan fortsætter det, lige indtil jeg står op.
Når møgøret så har indtaget sin morgenmad, så går hun ind i soveværelset
og slumrer blideligt ind - nu har hun jo fået mig op af fjerene - det lille afskum!

> [...]
> hastede med at få fiskene i akvariet inden posen var helt tømt for vand. Men

LOL - det var da lige til "Skjult kamera" *GG*

> [...]
> at pacificere dem og hvad gør man lige ved de voldelige tænder - og hvordan

Ja, jeg må tilstå, at jeg ikke har besvær med at klippe kløer på nogen af mine katte.
De bliver sat med ryggen op ad min mave og så bliver der klippet.
De kan godt protestere lidt, men går aldrig til håndgribeligheder.
Jeg klipper i øvrigt kun kløer på forpoterne - jeg mener ikke,
det er nødvendigt at tage dem på bagpoterne!

Håber du får tæmmet vilddyret Devi, så du kan få studset
hendes negle uden fare for liv og lemmer!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 20:26

> Devi vækker mig altid ved
> seks-tiden (

Den har Mowgli også forsøgt sig med siden han flyttede ind, nja, dvs
ved 4.30-5-tiden passer ham bedst. Dog vil han bare nusses lige på det
tidspunkt, så selvom det er irriterende at blive vækket på det
ukristelige tidspunkt, så kan jeg da trøste mig med at han bare sætter
en fugtig kold snude på mine øjenlåg

Sikke en mis du der har fået anskaffet dig, må jeg gætte på at du bor
ret småt så du ikke kan lukke af for hende nogle steder?
Kender nemlig godt problemet.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-10-03 21:14

Kate skrev i en meddelelse...

> [...]
> tidspunkt, så selvom det er irriterende at blive vækket på det
> ukristelige tidspunkt, så kan jeg da trøste mig med at han bare sætter

Bare det var mig - det lyder fantastisk tiltrækkende i forhold til mit
afbrudte søvnmønster

> Sikke en mis du der har fået anskaffet dig, må jeg gætte på at du bor
> ret småt så du ikke kan lukke af for hende nogle steder?
> Kender nemlig godt problemet.

Jep, en et-værelses med alkove - der er ingen steder jeg kan lukke hende
inde om natten uden der vil gå et eller andet galt. Hvis jeg lukker hende
ude i køkkenet kan de andre ikke komme på bakken og hvis jeg lukker hende
ude på badeværelset (som egentlig bare er et toilet med en bruser på væggen)
kan jeg være dødsikker på at hun begynder en klagesang der forplanter sig i
hele opgangen - og det skal da nok passe at der skal være en enkelt
kattehader der hører det og melder mig til boligforeningen.
Men ja, hun er noget af en håndfuld og jeg er ofte så modløs at jeg er tæt
på at levere hende tilbage til dyrlægen - men så har vi lige en af vores
dybe, hengivne kæle-nusse stunder enten sent om aftenen eller om
eftermiddagen - og så husker jeg jo at jeg ææælsker hende ligeså højt som de
to andre - hun er bare en djævlekat 90 % af tiden.

Mvh Tina

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 21:23

> [...]
> eftermiddagen - og så husker jeg jo at jeg ææælsker hende ligeså
> højt som de to andre - hun er bare en djævlekat 90 % af tiden.

Jeps, den slags er de rigtigt gode til

Fra : Jane

Dato : 02-10-03 04:42

Tina Susanne Johansson skrev i

> og elegant op på akvariet - not. Ingen låg, en ordentlig maveplasker
> med overkroppen og vild fægten med poterne, med det resultat at hun

Fnis. Hvor ville jeg gerne have set det.

> dem og hvad gør man lige ved de voldelige tænder - og hvordan hulen
> tager man bagpoterne?

Min forrige kat var jeg nødt til at holde mens min mor klippede
for fire hænder var kun lige minimumskravet. Heldigvis vil min
nuværende kat godt lade mig klippe mens hun ligger og sover/hygger
sig, så det er kun nogle gange jeg lige holder hende med min venstre
albue mens jeg klipper.

Jane