E-Mail
webnoob 5265
Flere 'konti' i agent
Fra : John

Dato : 29-09-03 17:57

Kan man ikke tilmelde flere 'konti' i agent?

Jeg læser primært NG på sunsite.dk, men har brug for at kunne læse NG
på en anden server.

Det optimale ville være om den kunne ligge inde under 'Subscriped
Groups', men andre løsninger vil også kunne bruges.

John H.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-09-03 18:31

John <absolut_ingen@email.adresse> posting:

>Kan man ikke tilmelde flere 'konti' i agent?

Fra <http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/fa/AtBrugeFAgent.pdf>:

Man bliver nødt til at oprette to forskellige starter af
(F)Agent'en. Det vil sige, det er sådan set det samme program, man
starter, men med hver sin opsætning.
Lav et nyt katalog til den nye newsserver, fx som et underkatalog
til hvor (F)Agent-programmet ligger, som fx kan være i
C:\Programmer\Agent. C:\Programmer\Agent\newsserver2 er så
underkataloget.
Lav en shortcut/genvej til det: Target/Sti skal så i dette eks.
være: C:\Programmer\Agent\agent.exe mens
"server's folder" / "Start i" skal være
C:\Programmer\Agent\newsserver2
Det er også muligt (for at at kunne genbruge den gamle opsætning),
man bør kopiere Agent.ini-filen fra C:\Programmer\Agent\Data til
C:\Programmer\Agent\newsserver2
SÅ kan man starte (F)Agent'en med den nye genvej og tilrette den til
den nye newsserver.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 18:39

Lav et nyt direktorie ved siden af Data i Agent folderen.

Kopier Agent.ini fra Data direktoriet til det nye direktorie.

Lav et ny shortcut på skrivebordet (evt. kopier det gamle). Gå ind i
egenskaber på det nye shortcut og sæt "start i" til at pege på det nye
direktorie. Dobbelclick på det nye shortcut og Du skulle nu have en ny udgave
af Agent.

Herefter kan Du opsætte den nye udgave til at pege på den newsserver, Du
ønsker. Husk at ændre mail kontoen til noget andet, evt. en anden konto, så Du
ikke får spredt dine mails.

/Frank

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-09-03 19:10

Således skrev John <absolut_ingen@email.adresse> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 29 Sep 2003 18:57:06 +0200:

>Kan man ikke tilmelde flere 'konti' i agent?

Hamster <http://www.tglsoft.de/misc/hamster_en.htm> er en freeware
news- og mailserver, der samler news (og mail, men det er ikke så
vigtigt i denne sammenhæng) fra mange servere til en enkelt lokal
server.

Dermed kan du få alle de nyhedsgrupper du vil i Agent, uden at rode
med f.eks. flere eksemplarer, som Frank og Christian ganske rigtigt
foreslår.

Kaj Svenningsen har en fortrinlig introduktion på
<http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml>.

Jeg vil dog ikke anbefale den til binært brug.

Knud
--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 29-09-03 21:44

Knud Winckelmann, du skrev:

> Dermed kan du få alle de nyhedsgrupper du vil i Agent, uden at rode
> med f.eks. flere eksemplarer, som Frank og Christian ganske rigtigt
> foreslår.

Han kunne jo også skifte over til Dialog
http://www.40tude.com/dialog/
Det er ikke svært at vænne sig til den, hvis man er gammel Agent
bruger.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-09-03 23:13

Således skrev Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 29 Sep 2003 22:43:52 +0200:

>Han kunne jo også skifte over til Dialog
>http://www.40tude.com/dialog/
>Det er ikke svært at vænne sig til den, hvis man er gammel Agent
>bruger.

Det var også en mulighed.

Hvordan er stabiliteten af den for tiden?

Den har lige fået nogle drøje hug i Agent-gruppen forleden, men det
kan have noget at gøre med folks systemer og hvor lang tid de har lagt
i testen.

Knud
--
"Has she ever forgiven you?
Her eyes say, 'Maybe', but the lighter fluid in your

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 30-09-03 00:18

Knud Winckelmann, du skrev:

> Det var også en mulighed.
>
> Hvordan er stabiliteten af den for tiden?

I W98 havde jeg ingen problemer med den, i XP sker det i ny og næ,
at jeg må lukke den ned med Ctrl Alt Delete, fordi den kommer med en
'list index out of bounds', den har da stadigvæk en del
børnesygdomme, men alt i alt er jeg så godt tilfreds at jeg ikke
kunne finde på at skifte tilbage til Agenten.