Tele2mobil - 68 øre uden pro eller plus.
Fra : Fischer

Dato : 29-09-03 16:21

Så bliver der nok mere røre i andedammen:
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4756&sid=1

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-03 16:25

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:3f784dff$0$97251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så bliver der nok mere røre i andedammen:
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4756&sid=1

Hmm, hvorfor fanden bruger de så penge på at reklamere for en pris på 1,25 Kr/minut

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-09-03 17:14

Bjarke Hansen skrev :
> "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
>
> Hmm, hvorfor fanden bruger de så penge på at reklamere for en pris på 1,25
Kr/minut

Humor!
Det er den reklame jeg griner mest af!
1,25 kr/min, 40 kr/mdr (hvis du ikke har tele2 i forvejen) osv

Det er en rigtig griner!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 29-09-03 17:17

Michael Lund Sørensen wrote:
> Humor!
> Det er den reklame jeg griner mest af!
> 1,25 kr/min, 40 kr/mdr (hvis du ikke har tele2 i forvejen) osv
>
> Det er en rigtig griner!

Det har de da ikke på deres "online" side?

http://www.tele2mobilonline.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-03 17:25

Michael Lund Sørensen wrote:

> Humor!
> Det er den reklame jeg griner mest af!
> 1,25 kr/min, 40 kr/mdr (hvis du ikke har tele2 i forvejen) osv
>
> Det er en rigtig griner!

Jamen det er da et andet produkt ? Jeg har ikke nærlæst det, men det er
måske ikke sådan et "du skal gøre alting selv, og det er pive-nødvendigt at
du er på nettet mindst hver anden dag, og vi har kun 2 tlf-supportere ansat
i den her afdeling" produkt ?

/jim

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 29-09-03 18:43

[...]
:
: /jim
:

Lyder som om du har haft nærkontakt med et CBB abonnement?

/Benjamin

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-10-03 10:51

Benjamin Blangstrup wrote:
> Jeg har ikke nærlæst det, men det er

> Lyder som om du har haft nærkontakt med et CBB abonnement?

Næe, men jeg skulle finde et nyt abonnement til min gamle mor der vil droppe
sin fastnet-telefon, og hun er ikke på nettet, og kan ikke huske hvornår
hendes taletidskort udløber og sådn. Så den service jeg så hos Telmore med
automatisk optankning for en daler er vist lige abonnementet for hende.

/jim

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 29-09-03 16:52

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så bliver der nok mere røre i andedammen:

Lad os da håbe at Telmore følger med, de skal jo leve op til deres
reaktionsevne fra de sidste par gange, så mon ikke at de endnu engang viser
at de sagtens kan være med dernede også ! :) Men vi ser da lige tiden an...

/ Jonas

Fra : Stig Sørensen

Dato : 29-09-03 18:08

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> Så bliver der nok mere røre i andedammen:
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4756&sid=1

Ja ja ja! Endelig nogen der tog initiativet..
Bliver spændende at se om CBB også dumper deres Mobil+ ligesom Telmore med
deres Pro.
I det hele taget Telmore og Selvhenter, de ligger jo alligevel et pænt
stykke fra 68 øre.

CBB med 99øre er jo helt hen i vejret..

--
Mvh Stig Sørensen

Gratis SMS, Java Spil, Ringetoner, Baggrunde
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < -- Alt Gratis!

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 29-09-03 18:50

[...]
: OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
adressen.
:
:

Som Telmore kunde ser jeg frem til et tilsvarende prisfald *prikke til
Frank*

Mvh.

Benjamin

Fra : Aston Villadsen

Dato : 29-09-03 20:29

On Mon, 29 Sep 2003 19:50:18 +0200, "Benjamin Blangstrup"
<benjamin@blanFJERNDETTEgstrup.dk> wrote:

> [...]
>:
>:
>
>Som Telmore kunde ser jeg frem til et tilsvarende prisfald *prikke til

Er prisen på mobilminutter efterhånden ikke ved at være dernede hvor
det er et spørgsmål om man kun kan spare sammen til en Twix i løbet af
et par måneder hvis man vælger det ene selskab fremfor det andet?

Det vigtigste synes jeg er hvilken service der følger med
abonnementet. Her er telmore vist ganske godt med - hvordan ser det ud
med de andre selskaber - fx med saldooplysning, hjemmesidefunktioner
som sms-sender, telefonnumre osv?

Fra : Martin Heller

Dato : 30-09-03 01:51

Aston Villadsen wrote in
<eo1hnv07psfj2vnjrn1kmn1geiotrkqbjr@4ax.com>:

> [...]
> hvor det er et spørgsmål om man kun kan spare sammen til en
> Twix i løbet af et par måneder hvis man vælger det ene selskab

Det ser ud til at du kan få råd til en Twix ca. hver anden måned
hvis du er heldig: <URL:
http://www.tele2mobilonline.dk/pristjek.jsp>.

Fra : Doktoren

Dato : 30-09-03 08:03

> Det ser ud til at du kan få råd til en Twix ca. hver anden måned
> hvis du er heldig:
> http://www.tele2mobilonline.dk/pristjek.jsp>.

og så er det vist næsten en king size :D

Fra : Stig Sørensen

Dato : 30-09-03 08:16

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> wrote in message

> og så er det vist næsten en king size :D

Forstår jeg ikke helt.

Hvis vi glemmer opkaldsafgift:
4min*30,5*0,68 = 82,96
20*0,19 = 3,8

Samlet forbrug for Tele2MO: 86,76kr. i måneden.

CBB:

4min*30,5*0,99 = 120,78
20*0,19 = 3,8

Samlet forbrug ved CBB normal: 124,58kr.

Enten har jeg regnet forkert ellers har de.
Hvis de har regnet med CBB Mobil+ skyder de sig selv i foden ved det, da de
glemmer at man lige skal slippe 200kr. for ingenting.

Fra : T|-|0M@$

Dato : 30-09-03 09:09

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> wrote in message

> [...]
> 4min*30,5*0,68 = 82,96
> 20*0,19 = 3,8
>
> Samlet forbrug for Tele2MO: 86,76kr. i måneden.

Hvis man regner det hele med (opkaldsforsøg og opkaldafgifter) så får jeg

120 minutter á 0,68 = 81,6 kr
20 SMS á 0,19 = 3,80 kr
40 opkald á 0,25 = 10 kr (bemærk hvor relativt stor denne post er!)
10 missede opkald á 0,25 = 2,5 kr

I alt 97,90 kr.

Måske ligger humlen i at de har set priser 1/7 2003 - men så burde de ikke
selv være billigst!
Jeg fatter det ikke helt!

Fra : T|-|0M@$

Dato : 30-09-03 09:17

> [...]
>
> I alt 97,90 kr.
>
> Måske ligger humlen i at de har set priser 1/7 2003 - men så burde de ikke

Tror faktisk det er det de har gjort.

Telmore's gamle takst (1 kr/min, 0,20 /SMS) giver 136,50 - de har opgivet
136 kr

Hvilke priser de har regnet med for sig selv har jeg svært ved at se - men
det er i hvert fald givet at de ikke har brugt dem der gælder nu (og som er
skrevet i deres pristabel på selvsamme side).

Hvis de havde gjort det burde de nok også bruge de nye takster. Så vil
Telmore iøvrigt have en pris på 118,5 kr - altså hele 20,60 kr (eller 21,0
%) mere end Tele2mobil.

Mixit er helt oppe på 136,50 kr (altså hele 38,60 kr mere end Tele2mobil
eller 39,4 %)

Mener faktisk at det illustrere meget godt at _DET_KAN_ betale sig at kigge
priser. 21% er meget i min bog. Og jeg ved jeg ringer mere end deres
eksempel.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 30-09-03 09:21

"T|-|0M@$" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Mener faktisk at det illustrere meget godt at _DET_KAN_ betale sig at
kigge
> priser. 21% er meget i min bog. Og jeg ved jeg ringer mere end deres
> eksempel.

Det er i hvertfald mere end en Twix.
Sjovt folk virkelig troede på de kun sparede 2-3 kroner.

Vi snakker om en minutpris på 85 øre og en på 68 øre.

Den forskel er stor, det kan bedre ses jo mere man snakker.

Fra : T|-|0M@$

Dato : 30-09-03 09:35

> Sjovt folk virkelig troede på de kun sparede 2-3 kroner.

Synes du det er morsomt hvad folk tror. Jeg synes da det er endnu mere
morsomt når Teleselskaberne (eller i hvert fald Tele2) også tror det ;)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 30-09-03 09:38

> Synes du det er morsomt hvad folk tror. Jeg synes da det er endnu mere
> morsomt når Teleselskaberne (eller i hvert fald Tele2) også tror det ;)

Ja det er korrekt. Utroligt Tele2 ikke er opmærksom, de stiller sig faktisk
selv i dårligere lys mht. til priserne end hvad der passer.
Ufattelig..

På deres pristjekliste skriver de faktisk med stort: "Der er ingen grund til
at skifte til os, her kan du alligevel kun spare 5kr. i måneden."

Men det passer jo ikke
Hehe

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-09-03 11:53

Hej

Ud over den lave minutpris, ser det ud til at der heller ikke er nogen
form for minimumsforbrug/betaling ! ? Ok, dog skal der så indbetales et
beløb mindst hver 6 måned. - Måske værd at ha' med i sine overvejelser
for folk med meget lavt forbrug.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : T|-|0M@$

Dato : 30-09-03 12:57

> [...]
> form for minimumsforbrug/betaling ! ? Ok, dog skal der så indbetales et
> beløb mindst hver 6 måned. - Måske værd at ha' med i sine overvejelser

Er det ikke det samme som hos CBB?

Fra : Fischer

Dato : 30-09-03 13:01

> Ud over den lave minutpris, ser det ud til at der heller ikke
> er nogen form for minimumsforbrug/betaling ! ? Ok, dog skal
> der så indbetales et beløb mindst hver 6 måned.

Nemlig.
Taletiden har kun en gyldighed på 6 måneder.
Og da jeg forventer at man mindst skal indsætte 100,- kr., svarer det
nøjagtigt til det samme som Telmore, nemlig et kvartalsforbrug på 50,- kr.
Så det kan vist være hip som hap .......

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-09-03 13:19

> [...]
> nøjagtigt til det samme som Telmore, nemlig et kvartalsforbrug på 50,- kr.
> Så det kan vist være hip som hap .......

Jo men med den forskel, at du betaler kr. 7,50 pr måned hos Telmore ~ kr.
45 for et halvt år.

Per

Fra : Fischer

Dato : 30-09-03 13:26

> Jo men med den forskel, at du betaler kr. 7,50 pr måned hos Telmore ~ kr.
> 45 for et halvt år.

Eller sagt på en anden måde:
Hvis du overhovedet ikke bruger dit nummer koster det 90 kr. om året hos
Telmore i gebyr.
Hos CBB/Tele2online koster det 200 kr. om året, men pengene går ind på din
taletidskonto.

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-09-03 13:43

> [...]
> Telmore i gebyr.
> Hos CBB/Tele2online koster det 200 kr. om året, men pengene går ind på din

Nemlig

Per

Fra : T|-|0M@$

Dato : 30-09-03 14:47

> Nemlig

Og om 3 år så har du 600 kr. på kontoen. Til den tid er prisen på mobil
sikkert den samme som på fastnet. Så kan du lave alle dine opkald der -
smart ikke?

Eneste hage er hvis minuttaksten bliver så lav at man ikke kan nå at ringe
for pengene før der skal sættes nye ind på kontoen :p

Lidt mere seriøst - så vil Tele2 faktisk gerne udbetale det beløb du har
stående (minus 50 kr. i adm. gebyr). - Men du får naturligvis ikke renter af
pengene - men o.k. det gør du heller ikke i banken i tiden alligevel ;)

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-09-03 21:28

On Tue, 30 Sep 2003 14:00:48 +0200, "Fischer"

> [...]
>nøjagtigt til det samme som Telmore, nemlig et kvartalsforbrug på 50,- kr.
>Så det kan vist være hip som hap .......

Jeg har ikke fundet noget sted hvor der står noget med 6 mdr
og ej heller noget om hvor meget/lidt man skal sætte ind.

Kan du pege på det?

/Knud

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 05:15

> Jeg har ikke fundet noget sted hvor der står noget med 6 mdr
> og ej heller noget om hvor meget/lidt man skal sætte ind.

Beløbet tror jeg først man kan se når man rent faktisk logger ind - altså
har et abonnement hos dem. Men som jeg skrev, forventer jeg at det er mindst
100 kr., der er det typiske for branchen.

Gyldighed står i deres vilkår pkt. 9.2:
http://www.tele2mobilonline.dk/abonnementsvilkaar.jsp

*Fischer

Fra : T|-|0M@$

Dato : 01-10-03 07:44

> [...]
mindst
> 100 kr., der er det typiske for branchen.

Det er korrekt. Man kan vælge at indsætte 100, 200, 300 eller 400 kr.