Q: Køb af processor og bundkort og harddis~
Fra : CAWH

Dato : 10-04-01 14:28

Jeg skal til at købe ny processor og bundkort. Jeg har besluttet mig til
følgende:

Epox EP-8kta3+
AMD Duron 800Mhz
Molex Silent systems AMD Radial Fin Copper
IBM Deskstar 75GXP 30GB, ide100, 7200 rpm

Og det skal gerne virke sammen med:

Matrox Marvel G200
Pinnacle Studio DV
og selvfølge diskette drev, cdrom drev og evt. flere harddiske.

Jeg kommer til at køre både W2k og win98se !!!

Er der nogen som har nogen kommentare er de meget velkomne! Jeg vil ikke
give mig i kast med at overclocke, det må bare meget gerne virke første gang
jeg tilslutter det ! Så er der noget jeg skal være specielt opmærksom på
inden jeg sender ordren afsted ?

Mvh. Casper

Fra : Thumb

Dato : 10-04-01 16:21

On Tue, 10 Apr 2001 15:27:43 +0200, "CAWH" <xxxx7211@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg tilslutter det ! Så er der noget jeg skal være specielt opmærksom på

Det er da mit indtryk, at epox er et såkaldt 'skru i og kør' bundkort.

Medens det måske er lidt vanskeligt at overclocke med det (nogle vil
sikkert benægte dette).
Jeg kan ikke lige finde nogen faldgruber. Jeg kender ikke køleren. Jeg
vil egentlig tro at en chrome orb må være fin til opgaven.

mvh

John

Fra : CAWH

Dato : 10-04-01 15:38

> Jeg kan ikke lige finde nogen faldgruber. Jeg kender ikke køleren. Jeg
> vil egentlig tro at en chrome orb må være fin til opgaven.

Link: http://www.molex.com/cmc_upload/0/000/0-9/541/Es37166a.pdf

Mvh. Casper

Fra : CAWH

Dato : 10-04-01 15:59

> [...]
> og selvfølge diskette drev, cdrom drev og evt. flere harddiske.
>
> Jeg kommer til at køre både W2k og win98se !!!

Hvor stor power supply skal jeg bruge ? og er der forskel - i så fald
please kom med et bud på en !

Mvh. Casper

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 10-04-01 18:45

On Tirsdag 10. April 2001 16:59 CAWH decided to write:

<snip>
<snip>
> Hvor stor power supply skal jeg bruge ? og er der forskel - i så fald
> please kom med et bud på en !
>
> Mvh. Casper

Da du jo allerede har valgt en støjsvag køler, vil en støjsvag PSU klæde
den fint. Jeg har selv en 300W's Enermax fra Studiedata, og den er både
stabil og støjsvag.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--