problem med session
Fra : Ricki Susic

Dato : 29-09-03 10:36

Hej

Når jeg prøver følgende script:

<?php
session_start(); //Starter session.
$_SESSION['test'] = "Session er smart"; //Vi tildeler test i session
arrayet værdien, session er smart.
echo $_SESSION['test']; //Session er smart, vil denne kommando skrive på
skærmen.
?>

får jeg følgende fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session
cookie - headers already sent by (output started at
/hotel/svp/WWW/html/php/auth.php:9) in /hotel/svp/WWW/html/php/auth.php on
line 10

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache
limiter - headers already sent (output started at
/hotel/svp/WWW/html/php/auth.php:9) in /hotel/svp/WWW/html/php/auth.php on
line 10
Session er smart

Hvad er der galt??

Hilsen Ricki

Fra : Harald

Dato : 29-09-03 10:48

"Ricki Susic" <rickFJERNDETTEi@webfabrikken.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> limiter - headers already sent (output started at
> /hotel/svp/WWW/html/php/auth.php:9) in /hotel/svp/WWW/html/php/auth.php on

Prøv at flytte session_start(); linien så den står aller øverst i din php.

/HK

Fra : Ricki Susic

Dato : 29-09-03 11:01

> Prøv at flytte session_start(); linien så den står aller øverst i din php.
>
> /HK

Såvidt jeg kan se, står den da som det første i scriptet?!

Ricki

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-09-03 11:06

Ricki Susic wrote:

> Såvidt jeg kan se, står den da som det første i scriptet?!

Der må være et mellemrum, et linieskift eller ligende INDEN <?php altså
der må overvhovedet ikke være noget udenfor tags, eller noget echo eller
ligende FØR session_start() ;)

mvh
JOhan

Fra : Harald

Dato : 29-09-03 11:08

> på

> Såvidt jeg kan se, står den da som det første i scriptet?!

Den skal stå som den første linie i php´en f.eks.

<?php session_start(); ?>

<HTML>

<HEAD>
ting og sager