Dokumentation for køb...
Fra : Andy

Dato : 29-09-03 10:04

I forbindelse med tråden ,,taber elektronik værdi'' kommer jeg til at tænke
på hvad der lovmæssigt egentlig er gyldig dokumentation på at et køb er
foretaget.

En kvittering er selvfølgelig godt, men engang hørte jeg udtrykket
,,sandsynliggøre købet'', i forbindelse med bankkvittering for brug af
Dankort f.eks.

Er der egentlig nogen afgørelser eller praksis på området?

Andy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-03 10:48

Andy skrev:

>I forbindelse med tråden ,,taber elektronik værdi'' kommer jeg til at tænke
>på hvad der lovmæssigt egentlig er gyldig dokumentation på at et køb er
>foretaget.

Det kan ikke siges konkret. I den yderste konsekvens snakker vi
om en retssag, og der har man lov at fremlægge alt relevant
material, f.eks. også udsagn. Dommeren skal så afgøre hvis
forklaring han vil tro mest på. Der er ingen formelle krav til
beviser.

--
Bertel