Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-4000
Fra : Torben Borg Broustbo

Dato : 29-09-03 07:24

Hej Gruppe

Jeg har overvejet at købe et Olympus C-4000, som Merlin har på tilbud i
denne
uge, men jeg har lige et spørgsmål.

Min far har også dette kamera og jeg havde det med på ferie til Grækenland
her
i sommer. Kameraet har de features som jeg mener er vigtige, men mange af
bil-
lederne blev meget lyse. Er dette noget der er generelt for dette kamera,
eller er
det bare en indstilling der skal ændres på? For jeg vil selvfølgelig ikke
købe det,
hvis det er noget generelt.

I kan se hvad jeg taler om på dette billede:

http://www.broustbo.dk/billede.jpg

En af mine krav til kameraet er, at det kan tage billeder i 3:2 format - Er
der evt.
andre en Digi-SLR'erne der kan dette?

PFT

Torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-03 10:35

"Torben Borg Broustbo" <spam@broustbo.dk> skrev i en meddelelse

> I kan se hvad jeg taler om på dette billede:
>
> http://www.broustbo.dk/billede.jpg

Voldsomt overeksponeret. Er garanteret en indstilling, der skal rettes. Er
kameraet evt. sat til manuel eksponering? Er eksponeringskompensation evt.
aktiveret med et par blændetrin?

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 14:58

"Torben Borg Broustbo" <spam@broustbo.dk> wrote in message
> [...]
> købe det,
> hvis det er noget generelt.
>
> I kan se hvad jeg taler om på dette billede:

klip

Billedet er, iflg. EXIF manuelt korrigeret 2 blænder. Dvs at det må være en
indstilling fotografen har gjort. Jeg har selv et C4000 og er glad for det.

mvh Lars

Fra : Torben Borg Broustbo

Dato : 06-10-03 15:14

"Lars Jakobsen" <ljSNABELAfoss-electric.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> indstilling fotografen har gjort. Jeg har selv et C4000 og er glad for

Hej Lars

Det lyder da interessant. Hvordan kan man gå ind og finde disse oplysninger?

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 11:05

> "Lars Jakobsen" <ljSNABELAfoss-electric.dk> skrev i en meddelelse

KLIP
> Hej Lars
> Det lyder da interessant. Hvordan kan man gå ind og finde disse
oplysninger?
> Torben
KLIP
Disse oplysninger kan bl.a. findes i det medfølgende "Camedia" program fra
Olympus. Svjh klikker du på "Properties" trykknappen foroven i billedbrowser
vinduet og vælger EXIF. Derudover er det en funktion som mange
fotoredigeringsprogrammer har, f.eks. Paint Shop Pro.
/Lars