Netscape 6.2
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 29-09-03 02:14

Er der nogen her der har erfaring med N 6.2. på en iMac 233 med OS
9.2.2.?

Jeg synes at selv N 4.79 er hurtigere end I 5.17 - og det er ikke så
tilbøjeligt til at fryse.

--
Regards,

Replace merry with mari

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 29-09-03 07:01

merrybob@tdcadsl.dk (robert j. widenmann) writes:
>Er der nogen her der har erfaring med N 6.2. på en iMac 233 med OS
>9.2.2.?
>
>Jeg synes at selv N 4.79 er hurtigere end I 5.17 - og det er ikke så
>tilbøjeligt til at fryse.

Skift til 7.02 hvis du vil bruge Netscape. Vers. 4.79 er ved at være så
gammel at den ikke rigtig kan bruges længere.

7.02 har det handicap at den tager laaaaaaaang tid om at starte, men når
først programmet er åbent, kører det fint, pænt hurtigt og stabilt. Og
ikke mindst er det min erfaring at den stort set viser alle sider korrekt.
Den er lidt ram-forslugen, helst 40-50 MB.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Jesper

Dato : 29-09-03 07:31

Robert J. Widenmann <merrybob@tdcadsl.dk> wrote:

> Er der nogen her der har erfaring med N 6.2. på en iMac 233 med OS
> 9.2.2.?
>
> Jeg synes at selv N 4.79 er hurtigere end I 5.17 - og det er ikke så
> tilbøjeligt til at fryse.

Hvorfor ikke hente Netscape 7.02? Det er den nyeste til MacOS Classic.

ftp://ftp.netscape.com/pub/netscape7/english/7.02/mac/macos8/sea/Netscap
e-mac-full.bin

19,9MB

(Den nyeste til OS X er 7.1)
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 29-09-03 17:25

Jesper <none@inobody.invalid> wrote:

> Hvorfor ikke hente Netscape 7.02? Det er den nyeste til MacOS Classic.
>
> ftp://ftp.netscape.com/pub/netscape7/english/7.02/mac/macos8/sea/Netscap
> [...]
Tak. Jeg anede ikke at der var en v. 7.02 til MacOS Classic. Bare eet
spørgsmål til: Hvad er egentlig forskellen mellem "recommended" og
"full" installation? Hvad kommer man til at miste, hvis man vælger den
anbefalede installation? Noget vigtigt?

--
Regards,

Bob

Fra : Jesper

Dato : 29-09-03 17:27

> [...]

> spørgsmål til: Hvad er egentlig forskellen mellem "recommended" og
> "full" installation? Hvad kommer man til at miste, hvis man vælger den

Mere skrammel!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 29-09-03 23:23

Jesper <none@inobody.invalid> wrote:

> Mere skrammel!
Tak. Skrammel har jeg rigelig af i forvejen.

--
Regards,

Bob

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 01-10-03 02:21

Jesper <none@inobody.invalid> wrote:

> Mere skrammel!

Ja, v. 7.02 er sandelig en åbenbaring. Endnu engang en tak til dig og
Frank Løkkegård for at have gjort mig opmærksom på dens eksistens. Jeg
havde troet at Netscape var dødsdømt efter at AOL og MS indgik i en
aftale, hvor AOL bl.a. forpligtede sig at prioritere IE, og jeg regnede
bestemt ikke med at Netscape ville blive udviklet yderligere. Hvad er så
historien der?

MVH, Bob
--
Regards,

Bob
maribob, not merrybob

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-09-03 07:51

Robert J. Widenmann wrote:
> Er der nogen her der har erfaring med N 6.2. på en iMac 233 med OS
> 9.2.2.?
>
> Jeg synes at selv N 4.79 er hurtigere end I 5.17 - og det er ikke så
> tilbøjeligt til at fryse.

Jeg vil hellere anbefale http://wamcom.org/20030624/macos9/
Det er en mocificeret Mozilla 1.3.1 recompileret med CFM hvilket
Mozilla.org ikke længere understøtter officielt

Det er endnu nyere end Netscape 7.x og kører klippestabilt her hos mig
på både en PowerBook 3400 og en PowerBook G3 Kanga

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 01-10-03 02:28

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
>
> Det er endnu nyere end Netscape 7.x og kører klippestabilt her hos mig
> på både en PowerBook 3400 og en PowerBook G3 Kanga

Ja, hvorfor ikke? Jeg prøver. Tak.
--
Regards,

Bob
maribob, not merrybob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-03 14:16

Hej Robert

"Robert J. Widenmann" wrote:

> Er der nogen her der har erfaring med N 6.2. på en iMac 233 med OS
> 9.2.2.?

Ja, og de er ikke juist særlig gode.. - 6.2 er dræbende langsom og
kræver enorme RAM mængder for blot at holde sig kørende. Jeg har prøvet
den på maskiner fra 200-400mhz og alle kørte langsomme med 6.2.

> Jeg synes at selv N 4.79 er hurtigere end I 5.17 - og det er ikke så
> tilbøjeligt til at fryse.

Hvis du nu bruger 128bits versionen, bør du opdatere til 4.8. NC 4.79 og
4.8 indeholder alle de godkendte sikkerhedscertifikater, da det er den
eneste "legacy browser", der er godkendt af de amerikanske
forbundsmyndigheder. Alle andre versioner er ikke godkendte, og de har
derfor heller ikke samtlige de certifikater, som man har i 4.8.

Jeg har prøvekørt 7.0 på den her 9600/350, men jeg syntes, det gik for
langsomt. Derimod er Mozilla 1.2.1 væsentlig hurtigere og mere stabil
end Netscape udgaverne. Bemærk dog, at heller ikke Mozilla har alle
certifikaterne med, men den har dog flere end Netscape 6.x og 7.x.

Du kan hente Mozilla enten via www.versiontracker.com eller direkte fra
www.mozilla.org.

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 06-10-03 00:04

> [...]
> end Netscape udgaverne. Bemærk dog, at heller ikke Mozilla har alle
> certifikaterne med, men den har dog flere end Netscape 6.x og 7.x.

Hej Erik,

Nu har jeg leget lidt med N 7.02 og Mozilla 1.2.1 og finder at det er
svært at skelne mellem Netscape og Mozilla. M er måske lidt længere om
at starte men også lidt hurtigere derefter. Begge har vist sig at være
ganske stabile. Og det er under all omstændighed godt at komme væk fra
IE og programmets konstante standsninger. Jeg tror jeg holder mig til
Mozilla.

Jeg siger mange tak til alle.

MVH, Bob

--