Kan ikke få luft......
Fra : Ilse Charlotte

Dato : 28-09-03 20:36

Jeg har et problem med at få luft.

Min læge siger, det ikke er astma, og at min lungekapasitet er helt fin.
Røntgen af lungerne + hjertekardiogram viste heller ikke noget. Lægen siger
også, at det ikke er lungebetændelse. Jeg har heller ikke feber.

Men altså, jeg har det somom jeg trækker vejret igennem et stykket stof. Det
er ret tungt - ind imellem rigtig meget tungt, uden at jeg på noget
tidspunkt har pivende eller hvæsende vejrtrækning, som ved astma. Det føles,
som det 'tunge' sidder meget dybt nede i lungerne.

Astmamedicin hjælper ikke - ventoline hjælper nogen gange en smule.

Jeg hoster lidt, og der er også begyndt at komme lidt slim med op nogen
gange. Det hjælper lidt, når jeg har hostet noget slim op, men det kommer
desværre hurtigt igen.

Det har nu stået på i 5 uger.......

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Håber!

ICF

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 28-09-03 21:18

"Ilse Charlotte" <ilse@paradis_fjernes_forst.dk> wrote in message

> Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Der er jo ikke nogen af os herinde, som er klogere end din læge og andre
folk som har foretaget undersøgelser på dig, men jeg har kendskab til, at
dette symptom, er meget normalt hos folk der har angst, uden at de selv er
klar over at det er angsten der fremprovokerer det. Det er nemlig nemmere at
forholde sig til, at det er noget fysisk.

Har du haft nogle oplevelser der kunne have givet dig en form for angst? Har
du andre symptomer? Eller ved du, at du har angst, men bare ikke tænkt over
at dette er et klart angst-symptom?

> Håber!

Det var da et forsøg. Men det virker ikke som om, at du stoler helt på din
læge og dine undersøgelser, eftersom at du ligesom fortsætter med at lede
efter svar på dine symptomer, i stedet for at stille dig tilfreds med at din
læge siger du ikke fejler noget. Og det er faktisk også et angst-symptom. En
helt anden ting, som har mange lignende symptomer, er stress. Har du
overvejet det?

> ICF

Nicolai

Fra : Ilse Charlotte

Dato : 28-09-03 21:45

Tak for dit svar.

Jeg kan udelukke angst - føler mig overhovedet ikke angst!

Har tænkt over stress, og har også været sygemeldt i nogle dage for at se,
om det kunne hjælpe. Det blev faktisk lidt bedre lige dagen efter......

Men det her føles bare enormt fysisk - og nu også med hoste og slim, så jeg
tror selv, at det er en eller anden form for infektion......

ICF

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 28-09-03 21:56

"Ilse Charlotte" <ilse@paradis_fjernes_forst.dk> wrote in message

> Tak for dit svar.
>
> Jeg kan udelukke angst - føler mig overhovedet ikke angst!

Ok, hvis du kan udelukke det, så er det jo godt.

> Har tænkt over stress, og har også været sygemeldt i nogle dage for at se,
> om det kunne hjælpe. Det blev faktisk lidt bedre lige dagen efter......

Stress og angst, kan sidde meget dybt og kan ikke altid hjælpes med et par
dages hvile. Det kræver som regel større omlægninger eller bearbejdelse.

> Men det her føles bare enormt fysisk - og nu også med hoste og slim, så
jeg
> tror selv, at det er en eller anden form for infektion......

Jeg kan love dig for, at både stress og angst kan give "rigtige" fysiske
symptomer, lige så rigtige som "rigtige" fysiske symptomer. Det er lige
præcis derfor, at det kan være meget svært for folk som har angst at indse
det i starten, netop fordi det føles så enormt fysisk og ikke umiddelbart
psykisk. Men ligefrem slim, ved jeg ikke.

Men nu skriver du "en eller anden form for infektion". Jamen, det har lægen
vel tjekket som det første? Men en helt anden sag, min kæreste har haft
småinfluenza, hoste og slim, ondt i halsen og sløj i ca 4 uger nu. Sådan
lidt skiftende rundt, så det kan jo sagtens være årstiden og alle de vira
der flyver rundt i luften. Dem er der jo ikke rigtig noget at gøre ved,
andet end de almindelige husmandsråd.

> ICF

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 08:35

"Ilse Charlotte" <ilse@paradis_fjernes_forst.dk> skrev i en meddelelse

> Men det her føles bare enormt fysisk - og nu også med hoste og slim, så
jeg
> tror selv, at det er en eller anden form for infektion......

Har du fået taget et røngtenbillede af lungerne ?

Det kan muligvis være koldlungebetændelse ( tror jeg nok, at det kaldes. )

Her har man ikke feber og lægen kan ikke høre det, men det kan ses, på et
røngtenbillede.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 30-09-03 09:27

"Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Her har man ikke feber og lægen kan ikke høre det, men det kan ses, på et

Ja, hvis du læser det oprindelige indlæg, skriver hun at røntgen er
foretaget og ikke viste noget.

> Mvh. www.tjekmig.dk

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 09:38

> Ja, hvis du læser det oprindelige indlæg, skriver hun at røntgen er
> foretaget og ikke viste noget.

Ups, den missede jeg lige..

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 06-10-03 22:20

"Ilse Charlotte" skrev d. 28-09-03 20:36 dette indlæg :
> [...]
siger
> også, at det ikke er lungebetændelse. Jeg har heller ikke feber.

Hej Ilse.
Du har vel ikke været udsat for massiv støvpåvirkning - som fx. revet en
væg ned ell. lign.??? Det fik jeg samme symptomer af, bortset fra, at
mine lunger også fløjtede/hvæste.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Kiropraktor, Henrik

Dato : 12-10-03 02:55

> [...]
> desværre hurtigt igen.
>

> Det har nu stået på i 5 uger.......
>

> Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Bare ved at læse din historie - så er jeg ret overbevist om at du er
temmelig stiv i din ryg. Det betyder at din brystkassen ikke arbejder
optimalt - og derfor kan du ikke trlkke den mængde luft i dine lunger som du
har kunnet tidligere....

Kiropraktoren kan hjælpe på det.

Henrik

Fra : Faithless

Dato : 13-10-03 15:31

> [...]
> temmelig stiv i din ryg. Det betyder at din brystkassen ikke arbejder
> optimalt - og derfor kan du ikke trlkke den mængde luft i dine lunger som

Jeg har haft samme symptomer som Ilse i 11 måneder nu. Jeg har fået af vide
af min læge, at det er en allergi fremkaldt astma, men hverken
astma-/allergi medicin virker.
Henrik, kan du ikke fortælle lidt mere om ovenstående. Hvormange
behandlinger kræver det??. Hvad koster det??. Skal man henvises gennem sin
egen læge??.

Mvh
Thomas