ID af RAM.
Fra : Nielsen

Dato : 28-09-03 20:13

Jeg har et par ram blokke mærket 256 MB, men de registrerer ikke de 256
MB i min computer. De registrerer sig kun som 128 MB klodser. jeg er i
tvivl om det kun er 128 MB, men jeg kan helt ærligt ikke finde ud af
størrelsen. Stængerne er mærket "Memory Card Technology", "Made in
Denmark". På chippene er der følgende print:
SEC KOREA 934
KM416S16230AT-GL

Der er fire chips på hver side, altså otte ialt. Jeg har fundet ud af en
hel del, men bare ikke det fulde størrelse.

Det skulle have været 256 MB PC100 SDRAM, 144 pins RAM, men ......

Er her nogen der kan aflæse det for mig? Jeg har ikke brug for en link,
da jeg har prøvet masser, men sikkert ikke kan finde ud af det alligevel.

Mvh.
Søren

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-09-03 20:17

> Er her nogen der kan aflæse det for mig? Jeg har ikke brug for en link,
> da jeg har prøvet masser, men sikkert ikke kan finde ud af det alligevel.

Hvilket bundkort har du?

Det er muligt det ikke understøtter stænger på 256 mb og over.

// Troels

Fra : Leony

Dato : 28-09-03 20:48

"Nielsen" <news@NOSPAMtaso.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 256 MB i min computer. De registrerer sig kun som 128 MB klodser. jeg
> er i tvivl om det kun er 128 MB, men jeg kan helt ærligt ikke finde

Noget kunne tyde på, at motherboardet ikke understøtter den
chiparkitektur, som RAM blokken har.
Hvis et motherboard kun understøtter enkeltsidet RAM og man monterer
doebbeltsidede RAM, så vil det typisk resultere i at kun halvdelen af
RAM vises.

Du kan læse mere om enkeltsidet og dobbeltsidet RAM i denne FAQ:
http://www.elhvb.com/info/i440bx-RAM.html

Her finder du et program til ID af SD-RAM:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Nielsen

Dato : 28-09-03 20:59

In <3f77339b$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> Troels [around 9000]
wrote:

> Hvilket bundkort har du?
>
> Det er muligt det ikke underst¯tter stÊnger p 256 mb og over.
>
> // Troels

Jeg har en Mac. Den understøtter 256 MB, men er det en 256 MB stang?
Søren

Fra : Leony

Dato : 30-09-03 12:04

> Jeg har en Mac. Den understøtter 256 MB, men er det en 256 MB stang?
> Søren

Hvis din computer er en Mac, så tror jeg du har bedre chancer for svar i
Mac-gruppen.

Fra : Nielsen

Dato : 28-09-03 21:00

In <pUGdb.107046$Kb2.3960128@news010.worldonline.dk> Leony wrote:
> [...]
> http://www.elhvb.com/info/i440bx-RAM.html
>
> Her finder du et program til ID af SD-RAM:

Jeg har 128 MB stænger som det er, de er dobbeltsidet, så det tror jeg
da er understøttet.
Søren

Fra : Arne

Dato : 29-09-03 10:26

Nogle understøtter kun dobbeltsidet RAM i de 2 første slots. Prøv f.eks at
sætte 256 klodsen i slot 0 ?

Eivind

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-09-03 02:09

> [...]
>
> Er her nogen der kan aflæse det for mig? Jeg har ikke brug for en link,
> da jeg har prøvet masser, men sikkert ikke kan finde ud af det alligevel.

Hvis man kigger her, ser det ud til at det er 256 mb klodser.
http://shorterlink.com/?OQFF3F
16MBx16=256MB

Derudover er det Samsung PC100 moduler, der står så bare MCT på dem.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 29-09-03 09:16

On 28 Sep 2003 19:12:39 GMT, Nielsen <news@NOSPAMtaso.dk> wrote:

> [...]
>tvivl om det kun er 128 MB, men jeg kan helt ærligt ikke finde ud af
>størrelsen. Stængerne er mærket "Memory Card Technology", "Made in

lokaliser problemet - sæt dem i en anden maskine :
- hvis den giver samme udfald er det overvejende sandsynligt at RAM er fejlen
- hvis den kan se alle 256mb - har den første maskine et problem.

Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 29-09-03 14:49

> [...]
> hel del, men bare ikke det fulde størrelse.
>
> Det skulle have været 256 MB PC100 SDRAM, 144 pins RAM,

144 pins ram !!!????

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 15:28

[SANTA]-Cinnober wrote:

> 144 pins ram ?

Stikord: bærbar..

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 29-09-03 16:29

"Jens C. Hansen [Odense]" <jens±greylion=dk> skrev i en meddelelse

> Stikord: bærbar..

Ok...så ved man det