iRiver iFP-380 MP3 Afspiller
Fra : +/- M. Larsen // Yng~

Dato : 28-09-03 20:03

Hej!

Jeg har kigget lidt på forskellige MP3 afspillerer, hvor jeg så er faldet
for denne lille sag. Inden jeg begyndte med søgningen ville jeg egentlig
ikke give mere end 1000,- kr for en MP3-afspiller, men synes nu at denne var
lidt funky. Den er med 128 mb ram, og jeg behøver sådan set ikke mere, men
selvfølgelig kan man altid bruge lidt mere =)
Er der alternativer til denne, og findes der nogle der ligger en prisklasse
under, og som måske er lige så smarte(?)

-Mick

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1604747902

Fra : Karsten Krambs

Dato : 29-09-03 09:12

On Sun, 28 Sep 2003 21:03:29 +0200, "+/- M. Larsen // Yngling" <yngling@XXXsport.dk> wrote:

> [...]
>Er der alternativer til denne, og findes der nogle der ligger en prisklasse
>under, og som måske er lige så smarte(?)

Jeg har brugt lang tid på at undersøge marked og endte netop op med denne aftspiller.
Jeg har en 256mb model.... alt efter hvor doven man er ... er det 256mb jo aaalt for lidt

Den lyder rigtigt godt - og de med følgende hørebøffer er Sennheiser.

Karsten

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 29-09-03 17:39

"Karsten Krambs" <snabelulrich@@hotmail.com> wrote in message

> [...]
aaalt for lidt

> Den lyder rigtigt godt - og de med følgende hørebøffer er Sennheiser.

Jeg har også en iFP-390T model, altså 256MB udgaven. Jeg kan kun sige at det
er en rigtig lækker mp3 afspiller.
Den kan alt det jeg har brug for. Specielt radioen er jeg ret glad for.

--
Jonas Pedersen - jonas (a) chown.dk
http://chown.dk & http://pictureshow.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-09-03 22:58

On Sun, 28 Sep 2003 21:03:29 +0200, +/- M. Larsen // Yngling wrote:

> [...]
> lidt funky. Den er med 128 mb ram, og jeg behøver sådan set ikke mere, men
> selvfølgelig kan man altid bruge lidt mere =)

Nej, det synes jeg ikke. iRivers produkter er gennemførte og velovervejde,
så jo de er pengene værd. Softwaren i den er skruet godt sammen og
supporten er fin. Fx. er der Ogg Vorbis understøttelse på vej
http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=355

--
Lars, iRiver iMP-400

Fra : +/- M. Larsen // Yng~

Dato : 29-09-03 23:03

Okay jeg har lige bestilt iRiver iFP-380T, 128 MB

Er det så lige til at gå til? Sætte MP3'eren til computeren via USB, også
ellers flytte musiken over. Eller skal der først installeres software,
hvilket jeg ikke går ud fra der skal. Og den medfølgende software hvad er
den egentlig til for?

-Mick

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 30-09-03 19:56

"+/- M. Larsen // Yngling" <yngling@FJERNDETTEsport.dk> wrote in message
> [...]
> ellers flytte musiken over. Eller skal der først installeres software,
> hvilket jeg ikke går ud fra der skal. Og den medfølgende software hvad er

Med UMS (USB Mass Storage) firmwaren er den lige til at sætte til USB og
kopiere filer over. Du får simpelthen bare et ekstra drev. Dermed kan du
også bruge den som flytbart medie til data. UMS firmwaren er ikke den der er
på som standard. Med den originale firmware skal den medfølgende software
bruges.

Jeg har selv hentet UMS firmwaren fra deres hjemmeside og smidt den på og
den medfølgende software bruger jeg slet ikke mere. Tror faktisk slet ikke
at den kan bruges med UMS firmware.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 30-09-03 02:03

"+/- M. Larsen // Yngling" <yngling@XXXsport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der alternativer til denne, og findes der nogle der ligger en
prisklasse
> under, og som måske er lige så smarte(?)

Well, jeg gav de 489,- for denne her:

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1605597891

Nu koster den godt nok 529,-

Men den kan spille MP3'ere, den har ingen radio, kan ikke spille WMA (hvem
har dog også brug for det?), og den har intet display (dvs. hvis du skal
høre hvad du lytter til ;) )

Smag og behag om man vil give extra penge for gejl.

Fra : Casablanca

Dato : 01-10-03 17:09

Thomas Wesley Hinton skrev:

> [...]
> hvis du skal høre hvad du lytter til ;) )
>

> Smag og behag om man vil give extra penge for gejl.

.....og kvalitet. Jeg har selv prøvet et par MP3 playere, og hørt forskellen
fra den prisklasse du nævner, og så op til en kvalitetsspiller. Jeg har selv
en iRiver iFP-380T, 128 MB. En fantastisk god afspiller rent lydmæssigt, og
det er vel det der betyder mest. Men det tæller også på mit regnskab at
spilleren er en ren drøm for tweakfreaks. En FM radio er også rar at have
med i lommen.

totalFJERNrecall@jubiimail.dk