Kanelbrød og kanelstang opskrifter søges
Fra : René Hansen

Dato : 28-09-03 16:02

Hej alle
som det ses i min overskift søger jeg lidt opskrifter på både kanelbrød og
kanelstang. Min kære kone er vild med den slags så nu ville jeg overraske
hende med lidt nams.

Mvh René Hansen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-09-03 18:10

[René Hansen | Sun, 28 Sep 2003 17:01:48 +0200]

Kanelbrød, lige ud af ærmet: :)

Lav et lille franskbrød som normalt

Lav remonce af f.eks. 50 g. smør, 50 g. sukker og 2 spsk. stødt kanel
som røres godt sammen (mere remonce til en mere "usund" version :)

Rul franskbrødsdejen ud til ca. 1-2 cm's tykkelse. Smør remoncen på og
rul dejen sammen som en stor snegl.

Kom den i en smurt brødform, pensl med æg og drys med kanelsukker og bag
som et almindeligt franskbrød i form.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-09-03 18:26

"René Hansen" <lukather@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> som det ses i min overskift søger jeg lidt opskrifter på både kanelbrød og
> kanelstang. Min kære kone er vild med den slags så nu ville jeg overraske
> hende med lidt nams.

Min bedste kanel-opskrift er ganske simpel og passer fint til de gode danske
æbler, der kan høstes i denne tid:

Lav en sandkagedej.
http://www.bager-kim.dk/tips/sadan/sandkage.htm

Tag et læs æbler og skær hvert æble i 8 både (væk med kernehuset
selvfølgelig)

Tag en plasticpose, der kan rumme alle æblebådene.
Hæld rå rørsukker og kanel i posen.
1 spsk sukker / ½ tsk kanel pr æble er vist passende

Bland sukker og kanel. Tilsæt æblebåde og ryst til al sukkerkanelblanding
har sat sig på æblebådene.

Stik nu alle æblebådene ned i sandkagedejen.
Pres så mange i som overhovedet muligt.

Bag i ovnen til kagen er gylden.

Kan serveres med creme fraiche eller vanilleis.

Smager godt både kold, lun og varm.

Mvh. Lisbeth