Til brugere af programmet Legacy
Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 28-09-03 13:33

Hej Legacy-bruger

Der er startet en dansk brugergruppe for slægtsforskningsprogrammet
Legacy. Prøv dette link:
http://www22.brinkster.com/bdamsgaard/legacywiki.asp

I stedet for en mail-gruppe har vi prøvet noget nyt, nemlig som en
WikiWiki-side, hvor _alle_ kan ændre og udvide alle sider (uden at
skrive html-kode). Pt. er der 35 sider med tips, problemer og
diskussion af programmet - men der er plads til mange flere sider.

På sigt vil et mål for gruppens arbejde være at medvirke til at
udforme en dansksproget udgave af Legacy - men først når firmaet er
klar, efter introduktion af Legacy ver. 5.

Vi er to initiativtagere, nemlig Tom Smidth og undertegnede. Vi håber
at kunne skabe liv og kontakt mellem brugere af Legacy på LegacyWiki.

Hvis du vil vide mere om Wiki-internetsider kan du høre en
radioudsendelse på DR Harddisken i uge 37:
http://www.dr.dk/videnskab/harddisken/soeg/udvidet.asp , søg efter
ordet: wikipedia.

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 28-09-03 19:11

Bjarne Damsgaard wrote:
> [...]
>
> Hvis du vil vide mere om Wiki-internetsider kan du høre en
> radioudsendelse på DR Harddisken i uge 37:

Hej Bjarne!
Hvor ligge sognetræf? På Brinkster 32 eller 22?
--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 28-09-03 23:01

On Sun, 28 Sep 2003 20:10:48 +0200, "Jeannie Kristensen [4700]"
<Vaelg.svar@til.afsender> wrote:

> [...]
>Hilsen Jeannie Kristensen
>Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/
>(opdateret 25. maj 2003) Besøg også Sognetræf:

Hej Jeannie

Serveren har været nede i nogle timer. Den adresse du bruger i din
signatur - - du'r igen.

Stor hilsen
Bjarne Damsgaard

Fra : Hans Engmark

Dato : 14-02-04 00:31

På opfordring fra Bjarne Damsgaard har jeg oprettet en brugerforum for
danske Legacybrugere.
Du finder den på www.legacy.genealogi-mors.dk

mvh
Hans Engmark

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 15-02-04 05:13

"Hans Engmark" <hengmark@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> På opfordring fra Bjarne Damsgaard har jeg oprettet en brugerforum for
> [...]

Lyder som en rigtig god idé! tak for initiativet

Kjeld Jakobsen

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 15-02-04 22:56

On Sat, 14 Feb 2004 00:30:51 +0100, Hans Engmark
<hengmark@post6.tele.dk> wrote:

>På opfordring fra Bjarne Damsgaard har jeg oprettet en brugerforum for
> [...]

Det forum som Hans Engmark har startet, er måske et mere overskueligt
forum end den WikWiki som Tom Smidth og undertegnede startede for et
par måneder siden: http://www.damsg.dk/wiki.asp?db=legacy , hvor der
er ca. 60 siders diskussion af Legacy, og mange indlæg per side.
Wiki-siden har haft en tendens til at blive uoverskuelig - der er brug
for en eller flere moderatorer til at 'rydde op'.

Siden var en katalysator for opstart af det oversættelserarbejde der
nu pågår.

Hvis nogen har synspunkter vedrørende fordele og ulemper ved de to
tilgange er de velkomne til at kommentere her, på Hans Enmaks side
eller på http://www.damsg.dk/wiki.asp?db=legacy

mvh
Bjarne Damsgaard
SogneTræf: http://www32.brinkster.com/sognetraef/

ps. Hans Engmarks forum er en pendant til en norsk brugergruppe på:
www.legacy-norsk.com