Bådsalg til ikke EU-land
Fra : Rikke og Johnny

Dato : 27-09-03 20:56

Hej alle
Jeg er ved at sælge min båd, en Grinde for 220000kr. Køber er Nordmand. Er
der nogle forhold jeg skal tage hensyn til.
I slutseddelen har jeg bla. skrevet at "Køber har ansvaret for alle formalia
i forbindelse med Bådens udførsel fra Danmark og indførsel i Købers
Hjemland ."
Folk er nervøs på mine vegne for at jeg skal komme i klemme på en eller
anden måde. Pludselig er jeg selv blevet lidt nervøs.
mvh Johnny

Fra : alexbo

Dato : 27-09-03 22:35

"Rikke og Johnny" skrev

> Folk er nervøs på mine vegne for at jeg skal komme i klemme på en eller
> anden måde. Pludselig er jeg selv blevet lidt nervøs.

Hvad kan der egentlig gå galt.

At båden synker på vej til Norge.
At båden ikke kan indreg. i Norge, fordi den ikke opfylder de norske krav.
Vil en af de ting kunne bebrejdes dig?

Hvis du får dine penge, og køberen sin båd, så kan det ikke gå mere galt,
end det kunne ved en ren dansk handel.
Nordmanden skal formentlig betale norsk moms ved indførsel, men det er jo
ikke dit problem.

Hver dag køber danskere biler i udlandet både i EU og udenfor,
jeg kan ikke forestille mig at sælgerne er det ringeste bekymret over at
sælge til danskere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 27-09-03 23:00

Hej Alex
Tak for svaret.
Det er præcis samme tanker jeg har.
Prøv engang at se nogle af de indlæg der er i min tråd i gruppen
DK.fritid.sejlads under "Transporttur til Norge".
mvh Johnny

Fra : alexbo

Dato : 28-09-03 00:38

"Rikke og Johnny" skrev

> Prøv engang at se nogle af de indlæg der er i min tråd i gruppen
> DK.fritid.sejlads under "Transporttur til Norge".

Jeg kan se at det også der er momsen der spøger, men den skal også tages
alvorligt.
Jeg har selv afleveret en bus i Bergen i sommer, og inden den forlod
kajpladsen skulle den momses.

Hvis du skal aflevere den i Norge, er det klogeste at mødes med køber i
havnen, og gå sammen hen på toldkontoret.
Da jeg skrev mit første svar, var det under den forudsætning, at nordmanden
selv sejlede sin båd hjem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rikke og Johnny

Dato : 28-09-03 07:19

Hej igen Alex
Ja det sidste nye er, at det kommer han sandsynligvis også til. Altså sejle
båden hjem.
Mvh Johnny