Infrarød
Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 25-09-03 07:36

Hej

Jeg har lige anskaffet to nokia 7210. Så er det lige jeg gerne vil have dem
til at koimmunikere via infrarød med hinanden. Så jeg slår infrarød til på
begge telefoner. I displayet står begge telefoner blot og blinker (det
betyder de søger en anden infrarød forbindelse), men der sker ikke mere.
Hvad gør jeg galt?

Hvad kan man overføre via infrarød fra en nokia til en anden? spil og
ringetoner?

MVH

Tomas Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 09:08

"Rikke & Tomas Sørensen" <tomas-rikke@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge telefoner. I displayet står begge telefoner blot og blinker (det
> betyder de søger en anden infrarød forbindelse), men der sker ikke mere.

Hvis du vil overføre noget mellem de to telefoner via infrarød, skal du
aktivere infrarød hos modtager! Derefter går du ind i menuen hos afsender,
finder det du vil sende og vælger send via infrarød!

> Hvad kan man overføre via infrarød fra en nokia til en anden? spil og
> ringetoner?

Bla billeder og lyde. Man kan også spille 2-player spil via infrarød!

Helmut Lotti

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 25-09-03 10:12

"Helmut Lotti" wrote in message
> Bla billeder og lyde. Man kan også spille 2-player spil via infrarød!

Øh nej! Man kan ikke overføre billeder og lyde via infrarød!! (desværre) Kun
telefonnumre, kalendernoter osv...

For at rode med billeder og lyd skal man gøre det via en computer....

Hygge...
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-03 10:18

"Daniel Alstrup" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Øh nej! Man kan ikke overføre billeder og lyde via infrarød!! (desværre)
Kun
> telefonnumre, kalendernoter osv...
>
> For at rode med billeder og lyd skal man gøre det via en computer....

Tak for rettelsen!

Det er et stykke tid siden, jeg sidst havde Nokia!
Jeg kan nemlig fint overføre billeder og lyd via infrarød på min Siemens!
Det mente jeg også man kunne på Nokia, men så blev jeg da så meget klogere!

Helmut Lotti

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-09-03 07:55

"Helmut Lotti" wrote in message
> Tak for rettelsen!

Sku' det være en anden gang...

> Det er et stykke tid siden, jeg sidst havde Nokia!
> Jeg kan nemlig fint overføre billeder og lyd via infrarød på min Siemens!

Egentlig også underligt at Nokia ikke har lavet det sådan...

Hygge...
Daniel

Fra : Weasel

Dato : 26-09-03 09:25

> [...]
Kun
> telefonnumre, kalendernoter osv...
>
> For at rode med billeder og lyd skal man gøre det via en computer....

Ja, men da skulle det da kunne lade sig gøre via IR eller hur?

Weasel

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-09-03 10:49

"Weasel" wrote in message
> Ja, men da skulle det da kunne lade sig gøre via IR eller hur?

Altså hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så kan man sagtens overføre
billeder og lyde, hvis man har en IR-port på sin computer.... F.eks Mobile
Media Browser er rigtig godt. Så får man et vindue ligesom stifinder, hvor
man kan trække filerne rundt i de forskelllige mapper.....

Hygge...
Daniel