Pris på Telmore sms via GPRS og udspecific~
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 22-09-03 22:20

Hej,

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg har lyst til at fyre af. vedr Telmore
sms

1) Når jeg bruger sms afsendelse via GPRS så kan jeg ikke se modtagernummer
på Telmores forbrugsside. Er det kun sådan hos mig?

2) Den trafik (omend meget lille trafik) som sms skaber via GPRS, er det så
noget man bliver bon'et for på sit kilobyte forbrug på GPRS abonnementet -
jeg ved godt at selve sms'en bliver takseret som en normal sms. Eller er det
på samme måde som for MMS. Der betaler man jo enhedspris for MMS'en og ikke
for den trafik der bliver genereret..

3) Når min kone via sin Telmore konto sender SMS (via GSM, har ikke GPRS)
til udlandet, står de takseret som sms til udlandet og prisen er 2,70kr -
men når JEG sender til udlandet til de samme numre (via GPRS), står de kun
takseret til normal pris. Kan det tænkes, at SMS til udlandet sendt via GPRS
ved en "forglemmelse" hos Telmore, kun bliver takseret normal indenlandsk
sms pris?

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-09-03 23:34

Kamran Sarwar skrev:

>1) Når jeg bruger sms afsendelse via GPRS så kan jeg ikke se modtagernummer
>på Telmores forbrugsside. Er det kun sådan hos mig?

Nej.

> [...]
>på samme måde som for MMS. Der betaler man jo enhedspris for MMS'en og ikke

Du betaler ikke andet end den alm. SMS_takst.

> [...]
>ved en "forglemmelse" hos Telmore, kun bliver takseret normal indenlandsk

Aner det ikke, men i så fald vil det nok være et hul der hurtigt
bliver lappet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Christian Poulsen

Dato : 22-09-03 23:34

> 1) Når jeg bruger sms afsendelse via GPRS så kan jeg ikke se
> modtagernummer på Telmores forbrugsside. Er det kun sådan hos mig?

Sådan er det også hos mig. Jeg kan nu heller ikke mærke nogen fordele
ved at bruge GPRS til afsendelse af SMS.

Måske?

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 23-09-03 07:32

TAk for hurtige og præcise svar fra både Lasse og Christian

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 25-09-03 18:31

"Kamran Sarwar" <KamranSarwar2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

GPRS
> ved en "forglemmelse" hos Telmore, kun bliver takseret normal indenlandsk

Nej, det er fordi pkt. 1 desværre er en fejl TDC arbejder på. Det betyder at
SMS
sendt til udlandet via. GPRS indtil videre ikke taksteres korrekt. Så indtil
fejlen er
rettet, god fornøjelse

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen