Pladesamlingen på mp3 (Eller "CUE til Nero~
Fra : Janus Høi

Dato : 26-09-03 11:10

Hej.

Jeg er i gang med at lægge hele min cd-samling ind på computeren som mp3.

Jeg bruger Easy CD Ripper til formålet og den er god.

Jeg laver mp3'erne uden track-nummer i filnavnet.
Det vil sige, at et numrene ligger lidt i rod i deres respektive mapper.
Det gør ikke så meget, for jeg laver nemlig samtidig en playlist til hvert
album.
Det er en fil hvor hver linie indeholder navnet på en af de mp3'ere man har
lavet. Så bliver de afspillet i rækkefølge.

For eksempel:

Come As You Are.mp3
Lithium.mp3
In Bloom.mp3

Det er meget fint, når man hører det på computeren. Men nu vil jeg gerne
have brændt nogle mp3'ere over på en cd så jeg kan høre dem i bilen.

Og så er det jo bare ærgeligt, jeg ikke har fået navngivet filerne med
track-numre.

Derfor er jeg interesseret i at vide, om man kan lave en cue-fil som man kan
bruge i NERO eller et andet brænderprogrammet..

Jeg har søgt lidt på nettet, men har ingenting fundet.

Er der nogle her der kan hjælpe?
--
Janus

Fra : Henrik Lübker

Dato : 26-09-03 15:02

Så vidt jeg husker kan du bare vælge Audio cd i nero og så flytte
playlistfilen over på cd'en. Så skulle Nero lægge dem i den rækkefølge de er
i playlisten.

Mvh

Henrik

Fra : Janus Høi

Dato : 26-09-03 16:12

"Henrik Lübker" <holgerfortolker@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker kan du bare vælge Audio cd i nero og så flytte
> playlistfilen over på cd'en. Så skulle Nero lægge dem i den rækkefølge de
er
> i playlisten.

Ja det passer.
Men så er ligger filerne ikke som mp3 på cd'en, men som en almindelig
musikcd.
Og så er der ikke rigtig nogen fidus i først at konvertere dem til mp3.
--
Janus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-09-03 16:26

Janus Høi wrote:

> [...]
> musikcd.
> Og så er der ikke rigtig nogen fidus i først at konvertere dem til mp3.

æææhh.. hvad er det du vil have?
En data-CD med MP3 filer eller en audio-CD med lyd?

Du kan ikke konvertere dine CDer til MP3 og så brænde 4-5 CD'er ned på
en enkelt i audio-format.
Så hvis det er det du vil, må du enten bide i det sure æble og have 4-5
Audio-CD'er liggende i bilen eller købe en bilradio der kan læse MP3.

/Robert

Fra : Janus Høi

Dato : 26-09-03 16:42

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> æææhh.. hvad er det du vil have?
> En data-CD med MP3 filer eller en audio-CD med lyd?

En data-cd med mp3-filer til bilen. (Som kan spille mp3)

> Du kan ikke konvertere dine CDer til MP3 og så brænde 4-5 CD'er ned på
> en enkelt i audio-format.

Det ved jeg.

> Så hvis det er det du vil, må du enten bide i det sure æble og have 4-5
> Audio-CD'er liggende i bilen eller købe en bilradio der kan læse MP3.

Men hvis jeg skal have audio-cd'er liggende i bilen kan det ligeså godt være
nogle der er originale, eller brændt lige over fra en original musik-cd.

Problemet er ikke at brænde mp3'er, men at få dem brændt i den rækkefølge
mine playlister foreslår (.m3u).

Det er derfor jeg er lidt ærgerlig over, at jeg ikke har navngivet
mp3-filerne som "tracknummer - titel.mp3", istedet for kun "titel.mp3"

Er jeg forvirrende at høre på? Jeg har en svag anelse om, at jeg får rodet
en hel del rundt i dette her.
--
Janus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-09-03 19:37

Janus Høi wrote:

> [...]
>
> Problemet er ikke at brænde mp3'er, men at få dem brændt i den rækkefølge

Det kommer jo så an på hvordan din radio sorterer filer.
Det må stå i manualen til din radio, men et gæt ville være at den tager
filerne i alfabetisk rækkefølge og så er der kun den lange vej gennem
det. Altså at omdøbe alle filerne til 01, 02, 03 osv.

Fra : Janus Høi

Dato : 26-09-03 20:32

> [...]
> filerne i alfabetisk rækkefølge og så er der kun den lange vej gennem
> det. Altså at omdøbe alle filerne til 01, 02, 03 osv.

Uden at have prøvet, mener jeg da helt bestemt, at den tager dem i den
rækkefølge de ligger på skiven.
Der er jo ikke harddisk i radioen, den læser blot mp3'erne fra cd'en.

Sådan gør min DVD-afspiller i stuen, i hvert fald.

Men det ender jo nok med, at jeg må sætte dem manuelt i rækkefølge.
--
Janus

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-09-03 23:48

In article <3f749462$0$13262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Hoi@***jagi.dk says...
> [...]
>
> Sådan gør min DVD-afspiller i stuen, i hvert fald.
>
> Men det ender jo nok med, at jeg må sætte dem manuelt i rækkefølge.

Hvorfor ikke bare finde et program. der kan masse-omdøbe filer ?
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Janus Høi

Dato : 27-09-03 07:30

"Lars Bernau" <larsbernau@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare finde et program. der kan masse-omdøbe filer ?

Fordi den vil vel også bare omdøbe i alfabetisk rækkefølge?

Hvor kan man finde et sådant?
--
Janus

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-09-03 07:42

In article <3f752e77$0$13186$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Hoi@***jagi.dk says...

> "Lars Bernau" <larsbernau@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi den vil vel også bare omdøbe i alfabetisk rækkefølge?

Aner det faktisk ikke... Har aldrig haft brug for sådan et.

> Hvor kan man finde et sådant?

download.com eller tucow.com gætter jeg på

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-03 22:41

Janus Høi wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at have prøvet, mener jeg da helt bestemt, at den tager dem i den
> rækkefølge de ligger på skiven.

A-hva...?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : [Gris]Pita

Dato : 28-09-03 18:21

> En data-cd med mp3-filer til bilen. (Som kan spille mp3)

Kommer man mp3erne i biblioteker, læser den jo så hele bibioteketet først,
men det adskiller kunstnerne, men løser ikke problem med rækkefølgen på
cden.

--
Pita

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-09-03 18:47

On Fri, 26 Sep 2003 12:09:51 +0200, "Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> wrote:

>Derfor er jeg interesseret i at vide, om man kan lave en cue-fil som man kan
>bruge i NERO eller et andet brænderprogrammet..

Jeg vil umiddelbart svare nej. De bliver bare taget i den rækkefølge de
ligger i (sikkert alfabetisk) og det er der ikke noget at gøre ved,
andet end at rename dem så de får nummeret med.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Peter G

Dato : 27-09-03 10:03

Janus Høi skrev:

> Jeg laver mp3'erne uden track-nummer i filnavnet.

Men med Id3-tags?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Janus Høi

Dato : 27-09-03 13:22

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Men med Id3-tags?

Hvad er nu det?
--
Janus

Fra : Peter G

Dato : 27-09-03 15:02

Janus Høi skrev:

> "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er nu det?

Tags(meta-information om nummeret) til Mp3-filer som de fleste
ripper/encoder-i-een-programmer automatisk putter i Mp3'er når du enkoder
dem.

Vi gør det step-by-step.

Hvilken Mp3-afspiller bruger du på din computer?

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-09-03 19:16

In article <bl4c7o.3tvlnld.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid>,
PeterG@despammed.com says...