Vin fra en ø
Fra : Ris@ger

Dato : 27-09-03 19:34

Hej

Jeg ved ikke om det er den helt rigtige gruppe, men jeg prøver.

Vi har en lille vinklub, der mødes 6 gange årligt.
Hver gang har vi et tema.

Næste gang er temaet Ø-vin eller rettere vin fra en Ø.

Vi vil naturligvis gerne komme med noget specielt.

Sicilien, Australien, New Zeland, Sardinien er jo oplagte emner - men er der
ikke nogen der kan komme på en god ide med noget lidt mere specielt
(Bornholmsk vin har jeg forsøgt at få fat i uden held).

Hilsen Torben

Fra : Krabsen

Dato : 27-09-03 19:55

Sat, 27 Sep 2003 20:34:11 +0200, Ris@ger <risager@REMOVEmail.dk> skrev:

> [...]
> ikke nogen der kan komme på en god ide med noget lidt mere specielt
> (Bornholmsk vin har jeg forsøgt at få fat i uden held).

Hvis Australien er med, så er England vel også en ø?

Jeg ved ikke, om der findes vin på en af kanal-øerne, så ville det vel være
ret eksotisk.

Eller Malta. Fra Cypern leveres en økologisk vin (Kan ikke huske navnet).

Og er det helt umuligt, så evt. en Islay-Whisky til kaffen..

mvh

Krabsen

Fra : Krabsen

Dato : 27-09-03 20:07

Sat, 27 Sep 2003 20:54:46 +0200, Krabsen <krabsen@krabsenslettes.dk> skrev:

> Hvis Australien er med, så er England vel også en ø?

Og høj-og hofaktuelt må være Tasmanske vine. De laver op mod 700.000 liter,
så umuligt bør det ikke være. Check evt Laudrup vine, der importerer
dernedefra.

> Jeg ved ikke, om der findes vin på en af kanal-øerne, så ville det vel
> være ret eksotisk.

Der findes faktisk et enkelt vinbrug op Isle of Wright ved navn Rosemary.
Men det bliver nok ikke let at finde i Danmark

Vi kan også nævne Long Island, 2 timer fra Manhattan. Blandt andet
Chardonnay og Merlot.

Det sværeste bliver måske at finde dem..

Fra : F. Hansen

Dato : 28-09-03 05:44

"Krabsen" <krabsen@krabsenslettes.dk> skrev i en meddelelse
newsrv59hksf1wf1u9@news.sunsite.auc.dk...
> [...]
>
> Hvis Australien er med, så er England vel også en ø?
>
> Jeg ved ikke, om der findes vin på en af kanal-øerne, så ville det vel

Det gør der faktisk på Jersey
http://members.aol.com/lamarevineyards/product.htm

Finn

Fra : Try Me

Dato : 28-09-03 09:48

--

Der er også Korsika.

mvh

Eskil Grønbek

Tjen 60-100 % på salg af modetøj til kvinder
tmg@post10.tele.dk

Fra : Anders

Dato : 28-09-03 12:48

> [...]
> ikke nogen der kan komme på en god ide med noget lidt mere specielt
> (Bornholmsk vin har jeg forsøgt at få fat i uden held).

Tjaah, sjælland er jo også en ø, så der er da andre danske muligheder.
Så er der Cypern, prøv evt. www.cypern.dk
Eller i disse Mary-tider, Tasmanien, hvor der også laves vin.
Eller nogle af de græske, der laves bl.a vin på Kreta..........

Anders

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 29-09-03 07:57

Sardinien laver også god vin.

MVH Jon

Fra : Anders

Dato : 29-09-03 15:25

"Hodja fra Pjort" <hodja@pjort.dk> skrev i en meddelelse
> Sardinien laver også god vin.
>
> MVH Jon

Citat fra original-posten:

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 30-09-03 12:42

>Citat fra original-posten:

Beklager - var lidt for hurtig

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 29-09-03 23:33

> [...]
>
> Vi har en lille vinklub, der mødes 6 gange årligt.
> Hver gang har vi et tema.
>
> Næste gang er temaet Ø-vin eller rettere vin fra en Ø.

Hvad med vin fra Mallorca?

Nej, jeg ved ikke hvor man køber det (ud over på Mallorca forstås).,