Min gamle mor
Fra : mig

Dato : 27-09-03 20:40

Min mor på knap 80 år er ikke til at drive til lægen, og på trods af hun får
en hel del hjertemedicin samt andre former for medicin, kan hun klare det
ved telefonisk at få nye recepter.
Hun sover meget, 3 timer midt på dagen selvom hun sover foran tv om aftenen
og sover igennem om natten.
Hun er meget træt, klager altid over træthed, og ser træt ud.
Men i sidste uge fik hun et *ildebefindelse* hun var hos en nabo, og
oplevede hvad hun fortæller som , blodet løb fra hovedet og hun blev svimmel
og helt grå at se på, fik nærmest krampe,derefter begyndte sveden at rende
så hun blev fuldstændigt gennemblødt. Naboerne ville ringe efter en
ambulace, men min mor ville bare hjem i seng.
Jeg hørte først om dette flere dage efter og hun siger efter 3 timers søvn
havde hun det ok, og at hun kan snakke med lægen næste gang hun skal have
medicin.
Min bekymring går på kan hun ikke have haft en blodprop ?
Og hvordan får man sin stædige mor til lægen ?
mvh Pia

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 01:44

mig skrev i <news:dIldb.212$WH3.38@news.get2net.dk>:

> Og hvordan får man sin stædige mor til lægen ?

Har du ikke mulighed for at overtale lægen til at komme hjem
til din mor på besøg? Det kunne være han så kunne overtale
hende til at han skulle have hende med fordi han manglede
noget avanceret udstyr han ikke havde i tasken.

Jane

Fra : MorTil3

Dato : 28-09-03 12:06

> Har du ikke mulighed for at overtale lægen til at komme hjem
> til din mor på besøg?

Det er meget svært at overtale lægen til at komme på besøg. især min.
Forleden havde min søn 40.9 i feber og jeg fik den besked at jeg bare kunne
komme med ham..

Birgit