USB memory med batteri???
Fra : Jens Gydesen

Dato : 27-09-03 20:49

Hej

Er der nogle her der kender til eller har hørt at USB memory sticks har et
indbygget batteri, der kan løbe tør for strøm?

Hvordan opdager man dette? Og smider man den så bare væk?

På forhånd tak

og venlig hilsen Jens

Fra : Leif Poulsen

Dato : 27-09-03 23:13

"Jens Gydesen" <j.gydesen@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbygget batteri, der kan løbe tør for strøm?
>
> Hvordan opdager man dette? Og smider man den så bare væk?

Hej

Får den ikke strøm fra USB-stikket?

Mvh

Leif

Fra : Jens Gydesen

Dato : 28-09-03 09:46

Hej

Jo, det mener jeg også.
Men en af mine bekendte har hørt at nogle typer med batteri ikke skulle være
pålidelige til backup.

Hilsen Jens

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-09-03 19:04

Jens Gydesen wrote:
> Hej
>
> Jo, det mener jeg også.
> Men en af mine bekendte har hørt at nogle typer med batteri ikke
> skulle være pålidelige til backup.
>
> Hilsen Jens

Det er en omgang vrøvl. Det behøver du ikke tro på. Som Villy skrev, er
det FLASH memory der bliver benyttet i sådan en. FLASH memory, mister
_ikke_ sine data, når den ikke har strøm.

Jonas Jalling

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-09-03 15:28

> Hej
>
> Er der nogle her der kender til eller har hørt at USB memory sticks har et
> indbygget batteri, der kan løbe tør for strøm?
>
> Hvordan opdager man dette? Og smider man den så bare væk?¨

Det lyder da forhåbentligt mystisk - jeg mener da at USB memory sticks har
FLASH-hukommelse, der ikke kræver batteri for at bevare indholdet...?

Kik om der står noget i dokumentationen om hvilken slags 'memory', der er i
din USB memory stick?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jens Gydesen

Dato : 28-09-03 20:29

Hej

Tak for alle kommentarerne...

Kan det tænkes at det er en af disse flash baserede MP3-afspillerere?

Hvis nu batteriet er defekt og ikke kan oplades, kan man måske ikke få
adgang til Flash-delen?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 29-09-03 14:22

Jens Gydesen wrote:

> Kan det tænkes at det er en af disse flash baserede MP3-afspillerere?

Hvis du har fundet noget hittegods, skal det afleveres på nærmeste
politistation.

Hvis du tabte noget, ville du vel også helst have at det dukkede op igen
på hittegodskontoret, right?