OSX fryser (brrrr)
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-09-03 16:15

Hmm: Når jeg slutter VPC 6 (og nu også 6.1) fryser min mac. Skete både
under 10.2.6 og nu under 10.2.8. Eneste mulighed er at tvangsslukke -
den reagerer overhovedet ikke, markøren sidder fast osv. Havde helt
glemt hvordan det føltes....

-- er det forøvrigt det der hedder kernel panic? For panisk bliver jeg
sørme )

venlig hilsen

martin

--and don't forget to boogie

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-09-03 16:47

In dk.edb.mac, Martin Ammentorp wrote:

> -- er det forøvrigt det der hedder kernel panic? For panisk bliver jeg
> sørme )

Det er ikke en kernel panic, for så kommer der en grå boks på skærmen,
hvor der på forskellige sprog står, at man skal genstarte sin computer
ved at holde 'power'-knappen nede.

Jeg ved ikke hvad dit problem skyldes, VPC 6.1 kører fint her på en
400 MHz G4'er.

   AHHH. Donuts. . . What can't they do. -- H. Simpson

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-09-03 16:52

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> glemt hvordan det føltes....
>
> -- er det forøvrigt det der hedder kernel panic? For panisk bliver jeg

Jeg har lige for første gang overhovedet haft frysninger på min Mac OS X
- masser af frysninger og kernel panics og ingen måde at vågne fra søvn
på! Jeg kørte en gang Onyx total, men den faldt i søvn så snart den
genstartede. Tredje gang lykkedes det dog, og jeg loggede ind som root -
og så der var noget i skraldespanden der - mystisk. Tømte den,
genstartede... og juhu, jeg turde endda selv at sætte den på sleep -
hvorfra den vågnede let og elegant. Og den er blevet dejligt... let, min
lille iMac 233 - og... væver! Ah...
Det kan være Mac OS 10.2.8 ikke får ryddet ordentlig op efter sig?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på