Pentium 90 tilslutning
Fra : Kurt Christensen

Dato : 27-09-03 10:21

Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan tilsluttes
internettet med et modem via f.eks TDC ?

Som jeg kan læse på TDC hjemmeside det skal computeren være en mindst 200
Mhz for at kunne læse installations-CDèn.
Findes der alternativt andre udbydere, der kan tilsluttes en Pentium 90?

Mvh. Kurt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-03 10:41

"Kurt Christensen" <KurtChristensen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan tilsluttes
> internettet med et modem via f.eks TDC ?

Nej

> Som jeg kan læse på TDC hjemmeside det skal computeren være en mindst 200
> Mhz for at kunne læse installations-CDèn.

Brug installations-CD'en som bordskåner og sæt den op manuelt.

Hvilket OS og hvilket produkt bruger du?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 27-09-03 11:33

On Sat, 27 Sep 2003 11:20:36 +0200, "Kurt Christensen"
<KurtChristensen@post5.tele.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan tilsluttes
>internettet med et modem via f.eks TDC ?

Nej, det passer ikke - jeg har (godt nok for længe siden) hos TDC
været tilsluttet fra min oldgamle UniSys CWP5903, som netop er en 90
MHz Pentium. Tilslutningen var et Opasia Standard-abonnement, og
modemet var et Lasat et-eller-andet, 28,8 Kbps.

>Som jeg kan læse på TDC hjemmeside det skal computeren være en mindst 200
>Mhz for at kunne læse installations-CDèn.

Ja, i produktbladet for f.eks. NetBasis-abonnementet er dette anført,
og det ser også ud til, at Win95 ikke understøttes - men prøv da !
NetBasis er jo gratis, så det kan da ikke gå helt galt !
De 200 MHz går nok ikke på dét at kunne læse installations-CD,en, men
på at kunne opnå en blot nogenlunde fornuftig arbejdshastighed.
Når jeg sammenligner den gamle UniSys-opkobling (som jeg husker den)
med min nuværende ADSL-opkobling (1024/256), undrer jeg mig over, at
jeg kunne affinde mig med den gamle opkobling - men der var jo ikke
nogen valgmuligheder dengang.

>Findes der alternativt andre udbydere, der kan tilsluttes en Pentium 90?

Sikkert - men jeg ved ikke noget om det.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Calle.

Dato : 27-09-03 13:16

Kurt Christensen wrote:
> Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan
> tilsluttes internettet med et modem via f.eks TDC ?

nej, du skal bare sætte det manuelt op

--
Calle

Fra : Kurt Christensen

Dato : 27-09-03 21:38

"Kurt Christensen" <KurtChristensen@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan tilsluttes
> internettet med et modem via f.eks TDC ?

Tak for svarene.
Jeg vil nu opsætte min gamle computer manuelt.

mvh. Kurt

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-09-03 16:32

"Kurt Christensen" <KurtChristensen@post5.tele.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe, at min ældre Pentium 90 Mhz ikke kan tilsluttes
>internettet med et modem via f.eks TDC ?

Hvis det passer, maa du hellere lade vaere med at fortaelle
det til min 33 MHz 486, som i mange aar har fungeret som
router/firewall paa en TDC-forbindelse.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-09-03 16:43

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det passer, maa du hellere lade vaere med at fortaelle
> det til min 33 MHz 486, som i mange aar har fungeret som
> router/firewall paa en TDC-forbindelse.

Har du ikke netop gjort det med ovenstående?

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-09-03 16:50

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Har du ikke netop gjort det med ovenstående?

Nej. Den omtalte maskine lever stadig i lykkelig uvidenhed, da
den blev afloest af en anden maskine for nogle maaneder siden.

Men ellers en god pointe. Den maa du gerne faa et point for.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Frank Storm

Dato : 02-10-03 10:55

Pentium 90 GET OUT OF HERE !!!!!!!!!!!!! køb doog en ny computer ...helt
ærligt !

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-10-03 11:14

Frank Storm wrote:
> Pentium 90 GET OUT OF HERE !!!!!!!!!!!!! køb doog en ny computer ...helt
> ærligt !

Hvorfor ? hvis den nu er hurtig nok til det han bruger den til ?

Og så er dit indlæg iøvrigt yderst offtopic.. ;)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Alex

Dato : 05-10-03 21:52

On Thu, 2 Oct 2003 11:54:58 +0200, "Frank Storm" <franke@tugthuset.dk>
wrote:

>Pentium 90 GET OUT OF HERE !!!!!!!!!!!!! køb doog en ny computer ...helt
>ærligt !

Kloge ord... Hvorfor skulle man dog beholde en billig løsning, blot
fordi den virker problemløst og dækker ens behov fuldt ud?

Alex

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 05-10-03 22:30

On Sun, 05 Oct 2003 22:51:58 +0200, Alex <spamno@nospam.com> wrote:

>Kloge ord... Hvorfor skulle man dog beholde en billig løsning, blot
>fordi den virker problemløst og dækker ens behov fuldt ud?

Halvfems megahertz. Det er - vent et øjeblik - det er
15.552.000.000.000 instruktioner i døgnet. Er vi 5000000? Det er
3110400 instruktioner per borger. Per dag.

Det skulle være nok med sådan 1 for at udføre Danmarks samlede
administration. Hvad med at slukke alle de andre, og lade dem der
sidder bag dem udføre noget fornuftigt?
--
Svend Olaf