Spampal?
Fra : Kate

Dato : 27-09-03 09:26

Jeg er også en af dem som er blevet gevaldigt træt af spam. Alle de
midler der tidliger fungerede som spam blokkere virker ikke mere og
efter at ha' fået ca. 100 "microsoft"-mails på en dag blev jeg træt.
Til morgen installerede jeg så Spam-pal, men nu går skærmen i sort ca
hver 2-3. minut, det varer kun få sekunder, så er billedet tilbage, men
det er da ulideligt.
Er det bare noget som "er sådan" i det program, har det noget med
versionen at gøre (Ver 1.50) eller er der noget jeg har gjort forkert i
min opsætning?

--
Kate

Ved privat svar, så bare brug denne, den er oprettet igen
If you want to reach me just write. This one is aktive again

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 27-09-03 13:01

On 27 Sep 2003 08:26:17 GMT, Kate <doughnut@oliwer.dk> wrote:

>Er det bare noget som "er sådan" i det program, har det noget med
>versionen at gøre (Ver 1.50) eller er der noget jeg har gjort forkert i
>min opsætning?

Jeg bruger samme version uden problemer. Jeg benytter ADSL, XP Home og Agent
1.93 (også til email). Bortset fra at jeg har added en enkelt eller to adresser
til whitelists, benytter jeg Spampal i defaultopsætning uden ekstra plugins.
Kombineret med Agents filtermuligheder giver det mig en udmærket beskyttelse.
Hvis du giver lidt flere oplysninger om din opsætning og produkter, er der
muligvis en der kan hjælpe?
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Kate

Dato : 27-09-03 14:05

Kim Kolmorgen <kk1@kolmorgen.net> wrote in

> Hvis du giver lidt flere oplysninger om din opsætning og produkter,
> er der muligvis en der kan hjælpe?

Okay.
Jeg kører Win98 med OE 6.0 som mailprogram og Xnews til nyhedsgrupper.
Derudover kører jeg ZA i freeversion, og NAV2002.

Jeg afinstallerede Spampal, men det ændrede ikke meget, kun frekvensen
af sortsærm. Så gennemgik jeg regedit og fjernede nøgler som henviste
til spampal, heller ikke dette hjalp. Jeg genstartede selvfølgelig
pc'en mellem hver nye forsøg.
Endelig kørte jeg en virus scanning og nu har det været væk i ca. ½
time.
Senere i aften vil jeg prøve at geninstallere spampal for at se om den
igen går amok på den måde.
Ellers kan jeg ikke se hvad der kan være galt, jeg har ikke installeret
andet nyt i den mellemliggende tid.

Fra : Calle.

Dato : 27-09-03 20:58

Kate wrote:
> [...]
> igen går amok på den måde.
> Ellers kan jeg ikke se hvad der kan være galt, jeg har ikke
> installeret andet nyt i den mellemliggende tid.

nej men du kan have fået virus i mellem tiden

--
Calle

Fra : Kate

Dato : 27-09-03 21:56

"Calle." <FAKE@FAKE.FAKE> wrote in

> nej men du kan have fået virus i mellem tiden

Ja, det tænkte jeg faktisk også på og kørte derfor en fuld virus scan
og intet dukkede op.
Nu er jeg lige trådt ind af døren, så jeg gider ikke lege med dyret i
aften, men vil rode videre i morgen formiddag inden jeg atter må ud af
døren.

Fra : Calle.

Dato : 27-09-03 13:14

Kate wrote:
> [...]
> Er det bare noget som "er sådan" i det program, har det noget med
> versionen at gøre (Ver 1.50) eller er der noget jeg har gjort forkert

den gør det ikke her

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 04-10-03 08:44

Kate wrote:
> [...]
> Er det bare noget som "er sådan" i det program, har det noget med
> versionen at gøre (Ver 1.50) eller er der noget jeg har gjort forkert

den gør det ikke her hos mig, og jeg korer med samme version.

--
Calle

Fra : Kate

Dato : 06-10-03 19:16

> den gør det ikke her hos mig, og jeg korer med samme version.

Jeg kørte en virus scanning, afinstallerede programmet og kørte endnu
en virus scanning og rensede regedit og problemet forsvandt.
Næste morgen reinstallerede jeg spampal og den gjorde nøjagtigt det
samme. Kørte igen en virus scan uden at finde noget. Jeg gk´jorde intet
andet end slukke pc'en og forlade den i knapt et døgn, den har ikke
teet sig siden. Mærkeligt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Fido

Dato : 28-12-03 23:05

Jeg har kørt med SpamPal i et par år og har aldrig haft problemer med det.
Altid kun stor fornøjelse, og jeg vil varmt anbefale andre at bruge det. Det
opsnapper 98% (sådan cirka) af al spam og laver sjældent fejl. Og så er det
freeware. Jeg har lige opgraderet til ver. 1.53.
Dit problem skyldes ikke SpamPal men må ligge et andet sted. Men så er er
det bare - hvor?