Mailfilter Hamster
Fra : Carl Drud

Dato : 26-09-03 22:38

Hvordan kan jeg differentiere forskellige regler til forskellige
mailkonti i Hamster. I forbindelse med denne Swen virus har jeg hidtil
haft flg.

kill() Bytes: %>131072 +@Content-Type:"multipart"

men den tager på alle 4 konti og da strømmen af mails ikke er aftagende
vil jeg gerne have at denne kun var på min myrealbox konto, da det kun
er den der får disse mails.

På forhånd tak.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-09-03 22:59

Carl Drud, du skrev:

> vil jeg gerne have at denne kun var på min myrealbox konto, da det kun
> er den der får disse mails.

Jeg henter med script
HamFetchMail ("ryle.get2net.dk", "pop3", "$1", "", "", "mitdomain")
HamFetchMail ("pop.gmx.net", "pop3", "$2", "", "", "gmx")

Og så laver du følgende i dit mailfilter.

[*]
gælder alle konti
[mitdomain]
gælder kun første konto
[gmx]
gælder kun den anden konto

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-09-03 10:21

Henrik K Hansen wrote:

> [*]
> gælder alle konti
> [mitdomain]
> gælder kun første konto
> [gmx]
> gælder kun den anden konto

Tak, det var det der skulle til. Som jeg forstår denne metode, så virker
det kun hvis man henter mail via script. Man kan ikke lave et opdelt
mailfilter hvis man henter via "online" --> "alle pop3 servere". Er det
rigtigt forstået?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-09-03 10:32

Carl Drud, du skrev:

> Som jeg forstår denne metode, så virker
> det kun hvis man henter mail via script. Man kan ikke lave et opdelt
> mailfilter hvis man henter via "online" --> "alle pop3 servere". Er det
> rigtigt forstået?

Nej det er ikke rigtigt forstået Ctrl M Indstillinger for
mailserver. Speciel filter sektion i mailfilt.hst for indkommende
mail.

Jeg synes bare det er nemmere at bruge et script, der tjekker post
med regelmæssige mellemrum.
--
Henrik
sigfile.txt not found

Fra : Carl Drud

Dato : 27-09-03 11:01

Henrik K Hansen wrote:

> Nej det er ikke rigtigt forstået Ctrl M Indstillinger for
> mailserver. Speciel filter sektion i mailfilt.hst for indkommende
> mail.

Ah ja selfølgelig.

> Jeg synes bare det er nemmere at bruge et script, der tjekker post
> med regelmæssige mellemrum.

Det har jeg også i øjeblikket.

Er der nogen måde man kan undgå "mail slettet" beskeden fra en given
konto?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-09-03 11:17

Carl Drud, du skrev:

> Er der nogen måde man kan undgå "mail slettet" beskeden fra en given
> konto?

Ja der er flere måder.
Du kan fjerne notify (admin)

Du kan sætte notify (admin) efter en =Regel, for eksempel

=kill() Score: %<=-450
notify (admin)

Hvis så den samlede score er lig med eller lavere end -450, får du
ingen 'mail slettet' da hamsteren stopper når den møder en =Regel.

Der er også notifyoff, men da jeg ikke har prøvet den, så kan jeg
ikke sige noget om den.
--
Henrik
Data du har hjelmen.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-09-03 12:11

Henrik K Hansen wrote:

> Ja der er flere måder.
> Du kan fjerne notify (admin)

Det havde jeg gjort, men jeg tror min fejl var at i anden sektion af mit
mailfilter er det slået til. Nu har jeg sat flg. ind i anden sektion:

[* -myrealbox]

Det ser ud til at virke.