Campingplads sjælland
Fra : SB

Dato : 26-09-03 20:31

Vi har netop besluttet at tage en tur på øen til næste år, og ville så høre
om der var nogen plader der kunne anbefales, gerne i den sydlige del.
Vi er to voksne og to børn, sætter pris på gode forhold og rene toiletter,
samt at der er en vis for for aktivitet for børn på 5 og 9.
En enkelt beskidt hoppepude i den fjerneste ende, er nok lige lidt nok til
dem.
Også gerne en plads hvor der er mulighed for kopmfortplads, når man nu har
den mulighed for at sætte vand og afløb direkte til, hvorfor så ikke udnytte
det.

og gerne inden for 100 km fra bonbon land skulle jeg hilse fra børnene og
sige

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-09-03 21:43

SB wrote:

> Vi har netop besluttet at tage en tur på øen til næste år...

Det lyder som om at Feddet er svaret..

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=13

samt

http://www.feddetcamping.dk/

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : gunnar

Dato : 27-09-03 15:50

Hej.

Jeg kan varmt anbefalen en god campingplads ved Fakse

Den hedder

Vemmetofte Camping og ligger i nærheden af Bobbonland

Vi var der for to år siden og kommer sikkert igen

God tur

mvh
Ib

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-09-03 16:00

gunnar wrote:

> Vemmetofte Camping og ligger i nærheden af Bobbonland
>
> Vi var der for to år siden og kommer sikkert igen

Jo tak - den plads er ofte blevet omtalt i meget positive vendinger. Derfor
besøgte vi den tidligere i år - og her er hvad jeg skrev på
http://campingstuff.dk om det besøg:

Vemmetofte Strand...

En plads man ofte har hørt folk tale pænt om, men som vi aldrig før har
camperet på. Nu skulle det være, St. Bededagsferien blev udset til formålet
og med andres pæne ord i tankerne så vi frem til nogle gode dage.

Pladsen ligger fint i en stor lysning i bøgeskov, lige ned til vandet. Der
er toiletbygninger med tilstrækkelig kapacitet til de mange gæster i
Bededagsferien - men heller ikke mere.
Hvad værre var, så virkede faciliteterne noget nedslidte og fra andre på
pladsen hørtes utilfredshed med graden af rengøring i bygningerne. I de 3
dage vi var der så vi da heller ikke at der var afspærret på grund af
rengøring. Varmt bad klares via poletter til en femmer for 6 minutter - og
der var altid masser af varmt vand til rådighed. I køkkenet var der gratis
varmt vand til opvasken.

Selve pladsen er inddelt i større og mindre områder af store gamle hække og
der kunne godt have været rettet lidt til her og der ligesom at langs
kanterne groede ukrudtet frodigt. Et lidt "nusset" indtryk fik jeg af hele
pladsen. Til børnene er der flere steder at lege - men igen fremstod det
hele som noget der kunne bruge lidt mere end en kærlig hånd.

Der er også dyr på pladsen til glæde for ungerne. Der er to små heste, æsler
og flere fugle i store bure. Det er påfugle, høns og forskellige
fasanarter - det skæmmede dog at vi ikke så at der var frisk vand til
fuglene men blot et plastkar med et grønligt indhold, lige som at det så ud
som der lå et fuglelig splittet ad i et af burene...

Butikken havde et ganske lille vareudbud - dog var køleskabene fyldt med
diverse drikkevarer, som til dels blev nydt ved de borde og bænke der var
opstillet ud for butikken. Alene dette gør at det var vores første og sidste
besøg på pladsen. Normalt kan man på de fleste pladser være sikker på at der
kan købes pølser og brød til grillen, så første aftensmåltid er klaret - men
ikke her. Der var så at sige ikke nogle madvarer på hylderne.

Sidst men ikke mindst så er der prisniveauet. En voksen og et barn - 2
overnatninger - gav ialt Kr. 310. en al for høj pris, faciliteterne taget i
betragtning.

Specielt med tanke på at vi kunne have sluppet med Kr. 200 ved at tage på
den 4-stjernede TopCamp plads på Feddet, bare omkring 15 kilometer længere
sydpå. Ingen tvivl om hvor jeg tager hen næste gang der skal camperes i det
sydøstlige Sjælland.

Fra : Steen Larsen

Dato : 27-09-03 20:31

Carsten Stage wrote:

> Det lyder som om at Feddet er svaret..

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=13

> samt
>
> http://www.feddetcamping.dk/

Samt hvis i kan tage afsted udenfor højsesongen
http://www.campingcheque.com/applet-display/dk_danemark.php3

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-09-03 09:02

Steen Larsen wrote:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=13

> Samt hvis i kan tage afsted udenfor højsesongen
> http://www.campingcheque.com/applet-display/dk_danemark.php3

Så lige at de har indgået aftale med Køge svømmehal om gratis adgang
iforbindelse med overnatning!
http://www.campingland.dk/?Sub=/nyheder/shownews.asp?ID=168

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-09-03 21:44

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
>
> og gerne inden for 100 km fra bonbon land skulle jeg hilse fra børnene og

Feddet camping opfylder alle Jeres krav.
Læs selv mere her
http://www.feddetcamping.dk/
Den hører ikke til i den billige ende, hvis man vælger topcamp afdelingen,
men modsat får man det, som man betaler for.
Kurt

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-09-03 06:56

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> Den hører ikke til i den billige ende, hvis man vælger topcamp
> afdelingen, men modsat får man det, som man betaler for.

Og så lige en tilføjelse: Afhængig af hvornår I besøger pladsen er der
mulighed for at slippe en del billigere. Sr nærmere på
http://www.campingcheque.dk/ hvor I kan se at CampingCheques accepteres i
disse perioder:

01/01/03 - 28/05/03
09/06/03 - 28/06/03
08/08/03 - 31/12/03

Det er godt nol 2003 skemaet - 2004 burde snart kunne ses op siderne.
Fordelen er at en overnatning for 2 personer kommer ned på Kr. 100 alt
inklusive.

Fra : Per H

Dato : 28-09-03 15:05

On Fri, 26 Sep 2003 21:30:52 +0200, "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk>
skrev:

> [...]
>Vi er to voksne og to børn, sætter pris på gode forhold og rene toiletter,
>samt at der er en vis for for aktivitet for børn på 5 og 9.

Som andre forslår vil jeg også vælge Feddet, den nyeste del.

Jeg har lige stillet min CV dernede, gratis så jeg kan komme derned
de 2 næste weekender.

Har lige været på "de hvide svaner" som også er udemærket, bortset
fra de kæmpe gamle CV der står overalt med trætaresser, og tager de
bedste pladser, år efter år.

Vh Per
icq 8212837

Fra : SB

Dato : 28-09-03 15:18

Hej

Tak for jeres svar, ser ud til at det er fedet der løber med sejeren, har
kun hørt positiv om den herinde

Ville væøre kedeligt at endelig komme til Sjælland og så havne på en træls
campingplads

/Søren

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 30-09-03 01:09

> Tak for jeres svar, ser ud til at det er fedet der løber med sejeren, har
> kun hørt positiv om den herinde

Der kan du også rolig tage ned, der er virkelig skønt, rigtig mange
aktiviteter for børn, flere legepladser og et skønt område.

Blot en enkelt ting du skal tage højde for, vælg ikke pladser helt tæt ved
hoppepude og trampoliner hvis i vil have rolige aftener, der har ungerne
det nemlig skønt fra 8 morgen til 22 aften, og det går ikke stille for sig.

Vi var på Feddet 3 uger i sommer, og kommer der helt sikkert igen.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Bo Larsen

Dato : 29-09-03 07:46

Per H wrote:

> Har lige været på "de hvide svaner" som også er udemærket, bortset
> fra de kæmpe gamle CV der står overalt med trætaresser, og tager de
> [...]

Sådan er det jo på alle pladser.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Per H

Dato : 30-09-03 06:00

On Mon, 29 Sep 2003 08:46:04 +0200, "Bo Larsen"
<Larsen_bsc@hotmail.com> skrev:

>Sådan er det jo på alle pladser.

njaa på feddet har de åbenbart deres egne afdelinger, hvor de ligger,

Ved den nye afdeling med den nye wc bygninge, er der ikke en eneste
trætaresse. Jeg syndtes nu heller ikke at det ser særligt indbydende
ud at der står op til 40 % fastligger med trætaresse, hvor mange af
dem er lige til lossepladsen.

Vh Per
icq 8212837

Fra : sten

Dato : 30-09-03 10:13

Per H wrote:

> [...]
> trætaresse. Jeg syndtes nu heller ikke at det ser særligt indbydende
> ud at der står op til 40 % fastligger med trætaresse, hvor mange af

Krig i Campinglivet ?

Vi var på Feddet sidste år - foretrak den gamle afdeling da vi ikke
bryder os om at ku se gennem alle rækkerne med vogne. Nye afdeling er
et strand, fyrreplantage område, hvor det ankomstdagen blæste temmelig
meget ude fra sundet/Østersøen. Der er et dige, og noget beplantning,
vildroser, buske der gir læ, og så en masse opstammede fyrretræer, der
gir en herlig susende lyd i vinden, men ikke skærmer mod genkik. Til
gengæld er stranden formidabel, og selve Feddet, det fredede område
pragtfuldt. Helt enestående for Sjælland. Husene med faciliteter ser
meget overbevisende ud.

Gammel plads på anden side af vejen vender ind mod fjorden, og er
helt traditionelt med veje, og små parceller og hække - som vi kende
fra
utallige pladser. Bagerst ned til fjorden er teltpladserne, boldbane
og nogle mere sammenhængende arealer der bl.a bruges til spejdertræf
og lignende der nok vil være i nærheden af hinanden. Man har også en
istandsat fiskerhytte der bruges til forskellige formål.

Vi fandt en ugeneret læ plads nede i de øde område, uden dog at ha
for langt til afsnittets toilet og badehuset, der selvfølgelig ikke er
nyt, men udmærket. Rengøring upåklagelig.
Klimaet på læsiden, gamle plads er mildere og lunere og sikket mere
tiltalende for teltcampister. Desuden kun få meter til fjordstrand og
dens stisystem - ideelt da vi havde minihunden med.

Men nu kommer det - og det var altså sidste år og måske overstået og
urelevant nu. Bringes for at beklage en proces der nok er i gang på
mange pladser.

I gamle afdeling så vi at 25 % af parcellerne med cv virkede utrolig
uplejede og endda 2-3 steder med fortelte der i vinterens løb,
tilgroet, var
blæst ned og stadig lå som øjebæ for alle der befandt sig i området.
Med gamle cykler, grill, overgroede havemøbler og højt ukrudt. Og
selvfølgelig træterasser og ubrugte fortelts gulve hvor pladserne var
blevet forladt. Enkelte forsømte pladser ku man forstå, sygdom,
dødsfald eller andet force major, men pladsen har vel en strategi til
at håndtere sådant, og det syntes ikke at være tilfældet her. Vi var
midt i sommeren.

Snakkede med et par naboer til ruinerne, fastliggere - og de var
selvfølgelig utrolig kede af det. Almindeligt mismod og ligegyldighed
var begyndt at brede sig. Angivet årsag, uenighed mellem pladsen og
de gamle kunder/fastliggere, der havde oplevet kraftig stigning i
priserne, usikkerhed og utilfredshed omkring de nye fastliggeregler -
og at man havde efterhånden fået opfattelsen af, at man ville mobbe
sine fastliggere væk fra det gamle område, måske for at få mere lønsom
drift ala nye afsnit, der konstant virkede fuldt booket.

Ved ikke om det passer, men sådan fik jeg obstruktion/ mismod
beskrevet.

Jeg kan ikke forstå at nogle pænt passede fastliggepladser kan genere
nogle. Vi selv er til en totalt modsat campingform - men hygger os
ved synet af havenisser hjemmebag, rart samvejr og snak over hækken.
Hvad kan det genere at andre har fælles glæder og socialt netværk.

Og finder, at det er utrolig trist, at branchens omstrukturering
giver en masse menneskelige omkostninger der tilsyneladende efterlader
rester

- lige til lossepladsen.

hilsen fra en nomade.

sten bo

---

Fra : Per H

Dato : 30-09-03 19:47

On Tue, 30 Sep 2003 11:12:42 +0200, "sten"
<fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev:

> [...]
>Med gamle cykler, grill, overgroede havemøbler og højt ukrudt. Og
>selvfølgelig træterasser og ubrugte fortelts gulve hvor pladserne var

sådan oplevede jeg det også for ca 1 mdr. siden.

For mig så det ud som om at der næsten kun var fastliggere på den gl.
plads.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 30-09-03 20:01

> [...]

>ved synet af havenisser hjemmebag, rart samvejr og snak over hækken.
>Hvad kan det genere at andre har fælles glæder og socialt netværk.

Det kan vel heller ikke genere nogle?
bagværk er da rigtigt lækkert.

Men hvis man har udsigt til en CV der er tilgroet med mos, og farven
på forteltet er umulig at fastslå, så går glæden af mit ophold,

Vh Per
icq 8212837

Fra : Hans Jørgen

Dato : 01-10-03 09:59

> Vi var på Feddet sidste år - foretrak den gamle afdeling

Til orientering, den gamle plads er udskilt og hører under DK-Camp
se evt. http://www.dk-camp.dk/default.aspx?pageID=200&lang=da
hvor den nye er TopCamp
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : sten

Dato : 01-10-03 16:47

Hans Jørgen wrote:

> Til orientering, den gamle plads er udskilt og hører under DK-Camp
> se evt. http://www.dk-camp.dk/default.aspx?pageID=200&lang=da
> hvor den nye er TopCamp

Jo, det tror jeg godt vi vidste. Der er nok også forskel på
taksterne - Samme sted check ind og personalet var flinkt og
hyggeligt. Undrede os bare over de triste og tomme pladser i gamle
afdeling da pladsen ellers virkede rar og rimeligt indrettet, præcis
som en masse andre pladser. Kæmpe legeplads og rigtig supermarked med
lavpris - ikke noget opskruet der. Bygninger da også af almindelig
standard - som vi husker det. Forstår ikke at det kan komme til at se
så trist ud på nogle af pladserne.
--
mvh sten bo

---