radeon 9800 vs 9800pro
Fra : iggibuh

Dato : 26-09-03 05:52

jeg står på springet til at skulle investerer i nyt grafikkort men er kommet
i tvivl om hvilket der bedst kan svare sig

køber jeg sapphire kan jeg forvente en pris på 2600 kr for deres 9800 value
128 mb udgave mod 3150 kr for pro udgaven. skal jeg anyways op i det
prisleje overvejer jeg på det kraftigste et tyan9800pro kort da jeg har fået
det anbefalet af et par stykker...

men hvad synes i ? jeg kender ikke til den store forskel mellem 9800 og
9800pro og jeg er ikke mere gamefreak end jeg ikke finder det værd at
investerer 600 - 800 kr mere for et grafikkort hvis ydelsesforskellen er
nede i marginalerne

MVH Iggibuh

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-09-03 06:24

"iggibuh" <iggibuh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 9800pro og jeg er ikke mere gamefreak end jeg ikke finder det værd at
> investerer 600 - 800 kr mere for et grafikkort hvis ydelsesforskellen er

Som du kan se på Tyans hjemmeside, så bliver valget ikke så svært om det
skal være det ene eller det andet, de har kun pro-kort, på nær et, og det er
ikke et 9800.
http://www.tyan.com/products/html/graphics_cards.html der kan du se de kort
Tyan har, og jeg kan som dem der har anbefalet det kun være enig, det er et
kanon kort, men man skal lige finde ud af at sætte det op, der kan være ting
der kan drille. Men hvordan 9800 pro er i forhold til 9700 pro, som jeg har,
det ved jeg ikke, men jeg ved at 9700 pro har en ret så stor køleprofil som
går fra den ene side om til den anden side, og så er der en lille blæser der
sørger for at flytte luften væk, og den blæser kan ikke høres, jeg har åbent
kabinet.
Men tjek lige prisen på 9800 pro for en sikkerheds skyld, der kan være
forskel på den.

Kim Larsen