Re:Re: Pinnacle Rave TV-tunerkort - crap ?
Fra : Peter

Dato : 25-09-03 17:30

I fortsættelse af tråd pr. 20-21/9:

Jeg havde også problemer med Pinnacle Rave PCTV.
Fandt ud af, at det var ccapp.exe, som er det program der starter e-mail
overvågning og virus protektion i Norton Antivirus 2003, der var skyld i
problemet.
Lader til, at konflikten kun opstår i Win XP.
Da NAV 2003 blev afinstalleret og PandaVirus installeret i stedet virkede
skidtet.

Til gengæld har jeg problemer med, at PCTV Vision ikke kan finde alle TV
stationer.
Fælles antenne signalet går ind i SAT modtager 1, ud af denne og ind i sat
modtager 2, ud af denne og ind i videoen og ud af denne og til fjernsynet.
Fjernsynet kan finde alle enheder, men TV kortet kun de 4 kanaler som er på
fællesantennen.
Der er ikke nogen steder brugt scart kabel, men forbindelse via antenne
ind/ud.

Fra : MA

Dato : 26-09-03 19:26

Jeg måtte kassere mit Pinnacle Rave PCTV kort.
Det var mig umuligt at få det til at fungere med Windows XP.

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 26-09-03 23:02

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg måtte kassere mit Pinnacle Rave PCTV kort.
> Det var mig umuligt at få det til at fungere med Windows XP.

Jeg havde samme problemer, men en gut i BILKA foreslog at jeg prøvede at
fine tune kanalerne manuelt.
jeg rykkede således tuningen en anelse, og nu spiller det.
Aner ikke hvorfor men det gør det.

jeg kører også med XP + NAV2003

Lars

Fra : Peter

Dato : 27-09-03 03:29

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> KLIP___>
jeg rykkede således tuningen en anelse, og nu spiller det.

> Lars

Kunne du ikke lige uddybe det lidt mere? Er det fininstillingen på
satmodtageren du mener eller hvorledes?
Mit kører fint nu, bortset fra, at jeg ikke kan se Canal Digital, samt de
tyske kanaler fra den anden SAT modtager og heller ikke video.

Det største problem jeg havde, var at lyden forsvandt efter 5-20 sekunder.
Fandt ud via Internettet, at det var ccapp.exe, fra Symantec Norton
Antivirus 2003, der var skyld i det, så det problem er løst.

Jeg har Pinnacle PCTV RAVE med med v 5.5. driver installeret. Kan den model
ikke modtage radio eller er det KUN pro versionen der kan det.

Peter