Berlingske og ophavsret
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-09-03 15:48

På:

http://www.berlingske.dk/forside/artikel:aid=360430:fid=100100046/

Kan man se at Berlingske Tidende har kopieret hele indholdet fra:

http://www.hkhkronprinsen.dk/62000c/GSID/756371

Skal man tage det som udtryk for at det er lovligt at kopiere indhold på
nettet direkte? F.eks. fra avisers hjemmesider, og ind på andre hjemmesider?

Det ville i så fald være særdeles positivt.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-09-03 16:10

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> writes:

>Skal man tage det som udtryk for at det er lovligt at kopiere indhold på
>nettet direkte? F.eks. fra avisers hjemmesider, og ind på andre hjemmesider?

Jeg går ud fra, at de data er udsendt som pressemeddelelse -
designet til at blive kopieret.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-09-03 16:15

Klaus Ellegaard wrote:

> Jeg går ud fra, at de data er udsendt som pressemeddelelse -
> designet til at blive kopieret.

Ser det ikke ud til:
http://www.hkhkronprinsen.dk/12000c
http://kongehuset.dk/presse.php

mvh
Johan

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-09-03 16:17

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

>Ser det ikke ud til:
>http://www.hkhkronprinsen.dk/12000c
>http://kongehuset.dk/presse.php

Pressekits og pressemeddelelser er ikke altid det samme.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-09-03 14:27

Klaus Ellegaard wrote:

> Pressekits og pressemeddelelser er ikke altid det samme.

Det er så rigtigt ;) Det kan være udsendt *sammen* med en pressemeddelelse.

mvh
Johan

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 25-09-03 21:47

> Skal man tage det som udtryk for at det er lovligt at kopiere indhold på
> nettet direkte? F.eks. fra avisers hjemmesider, og ind på andre hjemmesider?

det kan jo være de har fået lov til at kopiere indholdet

/thomas