domain scanning ?
Fra : Nobore

Dato : 25-09-03 01:53

Hejsa

Jeg har nogle gange været ude for, at domains som jeg skal bruge til eget
eller kunders brug er blevet signet for næsen af mig. Det er sket på den
måde, at jeg hos et stort selskab har søgt på navne med typisk .com
endelser. Når jeg har set, hvad der er ledigt til produkter eller projekter,
så tænker jeg over det nogle dage. Når jeg vender tilbage ser jeg, at det
pågældende domain er købt to dage efter min søgning - typisk af personer
bosiddende i Asien.

Mit spørgsmål er:

Hvordan kan dette lade sig gøre - og det er ikke tilfældigt - for det er
unikke navne, som jeg/vi udtænker. Kan man udefra scanne en søgning eller
har det pågældende firma - bevidst eller ubevidst for ledelsen - et problem
med personer, der giver tips videre til folk uden for organisationen.

Jeg vil ikke pt. nævne selskabets navn, men først høre om andres erfaringer.
Jeg synes det er en alvorlig ting, for det er jo tyveri af ide/koncept ....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-03 08:51

Nobore skrev:

> [...]
>pågældende domain er købt to dage efter min søgning - typisk af personer

Prøv at sammensætte 20-30 nonsensnavne og søg på dem hos det
samme firma og se om de bliver registreret.

Selv bruger jeg whois ved Geek Tools som ikke er et firma:

http://www.geektools.com/whois.php

Jeg ved ikke om det gør en forskel.

--
Bertel