MP3 afspiller
Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-03 00:54

Jeg ved ikke om samtaler om MP3 afspillere falder uden for gruppen
fundats, men jeg prøver alligevel

Jeg skal holde en fest på lørdag og jeg har lige tænkt lidt over at min
MP3afspiller i windows ikke er så god når nu 35 mennesker skal bestemme
musikken.

Sagen er den, at jeg gerne i windows stifinder ønsker at folk kan rode
med mp3-biblioteket.
Og når de finder et nummer som de kan li' kan de bare klikke på
nummeret.

Problemet er, at Winamp gør det, at den sletter playlisten, når man
vælger en ny sang i stifinder.

Jeg søger et program, der ikke sletter playlisten (dvs. allerede
bestilte numre), men bare hæfter den bag på de allerede bestilte numre.

Har I nogen ideer hvilket program kan finde ud ovennævnte funktionsmåde?
--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Cutter ud af BigBrother. Sms BB 111 til 1231;
Ring 90 500 111 Pris: 4 kr + alm. takst

Fra : Jakobsen

Dato : 25-09-03 06:37

http://www.musicmatch.com/

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 25-09-03 07:33

"Jakobsen" <mpej[delete-this]@adr.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> http://www.musicmatch.com/

Jeg har engang set en Jukebox - en der lignede en Wurlitzer - jeg tror at
jeg fandt den på Tucows - samme interface som en rigtig jukebox, bare på
PC..

:)

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 25-09-03 07:51

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal holde en fest på lørdag...

Yibeeeeeeee

[SNIP]
> [...]
> Jeg søger et program, der ikke sletter playlisten (dvs. allerede
> bestilte numre), men bare hæfter den bag på de allerede bestilte numre.

Jeg mener at kunne huske, at man kan indstille Winamp til at tilføje filer
til playlisten ved dobbeltklik. Om det er den nyeste version, eller om de
lidt ældre også kan det, kan jeg ikke huske... og jeg er pt. på arbejde
(shhhh), så jeg kan ikke tjekke det. Men jeg er nu ret sikker på, den kan
indstilles til det.

--
De venligste hilsener

Allan
--
Mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-09-03 11:38

"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lidt ældre også kan det, kan jeg ikke huske... og jeg er pt. på arbejde
> (shhhh), så jeg kan ikke tjekke det. Men jeg er nu ret sikker på, den kan

Jeg ville også mene at den kan indstilles til at smide numrene i kø. Ellers
ved jeg at denne player kan:

http://quinnware.com/

Mikael

Fra : Anders Buch

Dato : 25-09-03 13:16

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Problemet er, at Winamp gør det, at den sletter playlisten, når man
> vælger en ny sang i stifinder.

Ikke hvis du går ind i WinAmp setup (Options/Preferences), og checker af i
feltet (Setup/File types) "Enqueue as default action".

Derudover kan jeg til en (hverdag og) fest varmt anbefale "SqrSoft Advanced
Crossfading Output" som gør, at de enkelte numre "fades" over i hinanden.
Meget mere lækkert end bare cut-pause-musik. Du finder plug-in'et til WinAmp
her:

http://www.sqrsoft.com.ar/en/plugins.html

Alt ovenstående gælder for WinAmp2/Classic - men samme funktionalitet findes
også i WinAmp3.

Go' fest!

- Anders

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-09-03 14:41

In article <3f72cdc7$0$54838$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
dont@write.me says...

> [...]
>
> http://www.sqrsoft.com.ar/en/plugins.html
>
> Alt ovenstående gælder for WinAmp2/Classic - men samme funktionalitet findes

Især kombineret med samme firma's Limiter / compressor, så er alle
numrene lige høje i output!

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-03 22:50

Anders Buch wrote:

> [...]
> Meget mere lækkert end bare cut-pause-musik. Du finder plug-in'et til WinAmp

Tak for tippet.... Jeg har nu leget med indstillingerne en halv times
tid og har nu fundet den rette balance mellem in- og outfading

Genialt stykke værktøj

> Go' fest!

Det bliver det..... Musikmæssigt takket være jer.

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-09-03 14:40

In article <3F722E7C.82150D3C@carben.dk>, cr@carben.dk says...
> [...]
> bestilte numre), men bare hæfter den bag på de allerede bestilte numre.
>

> Har I nogen ideer hvilket program kan finde ud ovennævnte funktionsmåde?

Winamp! Du kan både, som andre skriver indstillige winamp til
automatisk at smide nye numre i kø, men der findes også et plugin som
fungerer på den måde at, når plugin'et er aktiveret, er der et nyt
vindue åben, lidt ala en nye playliste. Folk kan så søge og gøre ved i
denne liste, og når de vælger et nummer, smides det over i winamps
almindelige playliste. Jeg mener sågar, at det kan enten smide nummeret
bagerst, eller smide det sådan at det er det næste nummer der spilles.

Jeg kan desværre ikke huske hvad plugin'et hedder, men det kan sikkert
findes på winamp's hjemmeside.
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-03 00:24

Carsten Riis wrote:

> Har I nogen ideer hvilket program kan finde ud ovennævnte funktionsmåde?

snip: problem med Winamp.

Tusind tak for alle svarene...... Nuu må I gerne grine af mig .

Men jeg de har sidste 3 år småirriteret mig over, at jeg ikke har kunne
finde funktionen....men så bare et enkelt spørgsmål her i gruppen,
jamen, så kommer svarene bare....

Smukt, takker, og bukker pænt.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Dallemusen

Dato : 26-09-03 06:24

Hmmm Media Player?

Kan MP 9.0 lave noget lign?

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : [Gris]Pita

Dato : 28-09-03 18:30

> [...]

> Men jeg de har sidste 3 år småirriteret mig over, at jeg ikke har kunne
> finde funktionen....men så bare et enkelt spørgsmål her i gruppen,

Jeg har også spekuleret på om der findes sådan en slags juxebox til Winamp 2
(3'eren er jo lige til at lukke op og sk*** i) sådan at når den´havde
spillet det øverste nummer. smed den det ud, og tog så det næste nummer. Og
når man så tilføjede et nummer, kom det i bunden af listen?

--
Pita

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-10-03 18:14

Carsten Riis wrote:
> [...]
> nummeret.
>
> Problemet er, at Winamp gør det, at den sletter playlisten, når man

Det gør den ikke hvis du sætter "enqueue as default action" inde i
preferences. Så kommer numrene bare ind på playlisten når man
dobbeltklikker på dem.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?