Ny ombord i denne verden!
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 24-09-03 20:14

Hej gruppe!

Jeg er helt ny i denne verden og har startet med at kigge lidt på det
forskellige software til understøttelse af denne spændende 'hobby'. Min
interesse startede da min mor aldrig laver noget ved computeren og derfor
kunne dette måske få hende lidt op af sofaen af og til. Desuden er jeg gift
med en Colombianer og derfor kunne det være meget sjovt at få meget mere
indsigt i min 'anden' familie på den anden side af jorden.

Ved at kigge tilbage i gruppen har jeg fundet links til mange forskellige
programmer. Jeg har installeret 5 forskellige af dem og kigget mig lidt
omkring. Det som umiddelbart tiltaler mig mest (med den korte tid jeg har
prøvet) hedder Legacy 4.0. Jeg vil absolut ikke starte en religionskrig men
alligevel prøve at spørge om nogen har gode eller dårlige erfaringer med
netop dette program. Det er surt at få staret i et program og så bagefter
finde ud af at der manger en vital funktion.

De andre programmer jeg har testet er:
Family Tree Maker
The Master Genealogist 5
Win Family 6
Brothers Keeper 6

Findes der en linksamling et eller andet sted hvor man kan se de mest
anvendte og almindelige kilder til at finde information om familie tilbage i
tiden. Mener at have set at der er scannede kirkebøger online et eller andet
sted.

Jeg har også set at der er et 'hæfte' til ca. 80 kr. som beskriver hvordan
man kommer igang. Er det en god investering eller findes der nogle online
resourcer eller lignende som kan udgøre det for det.

Mange hilsner,

Lars Brink

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 24-09-03 20:21

http://www.dis-norge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=26&PHPSESSID=ed9bf45562179f52e65d4edea2a03236

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Bent Fleron

Dato : 24-09-03 23:45

Den røg vist nok det forkerte sted hen da jeg sendte den. Jeg tror Otto
fik den tilsendt privat ;-(

Otto Jørgensen wrote:

http://www.dis-norge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=26&PHPSES
> SID=ed9bf45562179f52e65d4edea2a03236

Jeg kan også varmt anbefale den norske pendant til DIS-Danmark, men da
vi nu er i Danmark bør din vej på internettet nok falde forbi
DIS-Danmark:
http://www.dis-danmark.dk/index.asp

Under informationer finder du bl.a. lidt om programmer.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron