Hjælp til køb af MP3-afspiller
Fra : Kent Hansen

Dato : 24-09-03 19:21

Hejsa!

Mit arbejde kræver, jeg er væk i op til flere måneder ad gangen, og jeg har
derfor tænkt mig at købe en MP3-afspiller. Jeg havde tænkt mig en på min.
20GB, så jeg kan have hele min CD-samling med (er musiknørd).

Derfor har jeg kigget på edbpriser.dk og er kommet frem til flg. afspillere.

a) Bosscom asono-Bosscom HDD 500 20 GB

b) NOMAD Jukebox Zen NX fra Creative 8MB + 30 GB HDD

c) Rio Riot 20 GB HDD

d) Mambox P353 20/40/60 GB (5-in-1 Photobank MP3 Jukebox Recorder)

Nogen der har kendskab til disse eller som kan anbefale noget andet?!?

Håber I har tid til et par gode råd!

Mvh.

Kent Hansen

Fra : Christian Spøer

Dato : 24-09-03 21:41

Apples nye iPod bliver rost til skyerne. Den er rigtigt flot, og skulle være
lækker at bruge. Den findes i 10GB, 15GB og 30GB versioner. Men hold dig fra
10GB, der mangler noget ekstra udstyr som er med prisen på 15GB og 30GB
versionerne. 30GB versionen er lidt tykkere end 15GB versionen... Så mit
valg vil falde på 15GB.

Her er lidt detaljer: http://www.tomshardware.com/mobile/20030911/index.html

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-03 21:43

"Kent Hansen" <TheDopePope@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har ikke specielt meget erfaring med MP3 afspillere, men jeg kender da en
noget til det. Siden du nu skal have en afspiller med så stor plads, kan jeg
kun anbefale en afspiller. Og det er jo selfølgelig iPod. Selvom mange siger
at f.eks. BOSSMANN er gode, og Creatives Zen også er god, er de IMO slet
ikke værdige konkurrenter til iPod.
Den nye model fås i 10, 15 og 30 gb modeller. 15'eren bliver dog (hvis ik
den er blevet) udskiftet med en 20 gb, til samme pris.

Den nye model har ingen bevægelige dele, da der er varmesensore på den, så
dreje hjul og tryk knapper er overflødige. Rigtig smart lavet, da den så
ikke bliver slidt på samme måde, og kan holde i længere tid.
Den har svjh. 8 timers spilletid på et batteri (bruger specielt batteri), og
den spiller fantastisk. Du kan lave undermenuer i spandevis i den, og svjh.
også kalender funktion. Den har et dejlig stort baggrundsbelyst display.

Og 15 (20) og 30 gb udgaverne har fjernbetjening på hovedtelefon ledningen,
docking station, og en beskyttelses taske til.

Håber for dig, at du vælger denne MP3, da den er ikke mindre end genial.

Mvh. Mikkel

Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 24-09-03 22:30

Efter at have læst dette indlæg får jeg helt lyst til at anskaffe mig sådan
en iPod. Hvad koster sådan en i DK?

-Mick

Fra : René Jensen

Dato : 24-09-03 22:48

"[: ::AaBFrEaK:: :] --DK--" <superaab@FJERNDETTEsport.dk> wrote in
message news:3f720cc2$0$32443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Efter at have læst dette indlæg får jeg helt lyst til at anskaffe mig
sådan
> en iPod. Hvad koster sådan en i DK?

Apple IPod koster henholdsvis 2.690,- (10BG), 3.560,- (20GB) og 4.490,00
(40GB).
Det gode ved de nye versioner er at der følger et IEEE-1334 FireWire
kort med, skal man absolut have en IPod, så vil jeg anbefalde 20GB eller
40GB versionen, som indeholder en dock, der går det nemt og bekvemt at
oplade og synkronisere sin IPod.

--

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Kent Hansen

Dato : 25-09-03 16:51

Mange tak for de gode råd til alle!

Jeg har nu besluttet mig for at købe en Apple IPod 20 GB. Skal denne købes i
en dansk netbutik koster den ca. kr. 3.600, men køber man den i en
amerikansk koster den kun $320!
Hvor besværligt er det at købe fra en amerikansk side? Jeg mener, man får jo
en amerikansk oplader med osv. men kan dette løses vha. en ganske enkel og
billig adapter?!?

Kent

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-09-03 18:32

On Thu, 25 Sep 2003 17:51:04 +0200, "Kent Hansen"
<kent-hansen@esenet.dk> wrote:

>Jeg har nu besluttet mig for at købe en Apple IPod 20 GB. Skal denne købes i
>en dansk netbutik koster den ca. kr. 3.600, men køber man den i en
>amerikansk koster den kun $320!

Og så kommer der noget moms, told og andet godt oveni.

Morten

Fra : Kent Hansen

Dato : 25-09-03 22:47

"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse

> Og så kommer der noget moms, told og andet godt oveni.
>
> Morten

Hmm, har ikke prøvet at købe fra en udenlandsk netside før. Registreres og
pålægges moms mm. automatisk, eller er det min egen borgerpligt at oplyse om
dette, hvilket jeg selvfølgelig ville gøre, så min samvittighed var ren

Kent

Fra : Madsen

Dato : 25-09-03 23:19

On Thu, 25 Sep 2003 23:47:26 +0200, "Kent Hansen"
> [...]

>dette, hvilket jeg selvfølgelig ville gøre, så min samvittighed var ren

Det sker automatisk og pengene bliver opkrævet
af postvæsenet, inkl. gebyr.
Din MP3 afspiller bliver ca 30% dyrere.

Fra : Kent Hansen

Dato : 26-09-03 11:36