psu ctr. Duron
Fra : hisp

Dato : 24-09-03 16:19

Er en 200w psu nok til en 1300 mhz duron cpu?

Og hvad vil der i givet fald ske, ved at montere det?

af rest kan nævnes 1 harddisk, 1 cd drev, 1 woodoo3 grafikkort samt 1
indbygget modem .

vh/Henrik

Fra : Christian Spøer

Dato : 24-09-03 21:35

Det burde vist være nok med 200w. Men hvis det er en dårlig PSU giver den jo
måske kun 170w, og så begynder det vist at knibe. Men prøv, der sker ikke
noget. Computeren fejler under opstart fordi en eller flere enheder ikke
starter pga. strømmangel. Men der er ikke noget der går i stykker.

Mvh
Christian

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-09-03 14:04

hisp wrote:
> Er en 200w psu nok til en 1300 mhz duron cpu?

Den _kan_ være stor nok. Det afhænger meget af kvaliteten af PSU'en. En god
200-250w PSU kan være bedre end en dårlig 300w.

> Og hvad vil der i givet fald ske, ved at montere det?

Ikke meget. Leverer den alt for lidt spænding starter den ikke op. Er den
lettere underdimensioneret kan den køre fint længe, indtil der popper en
kondensator [1] og strømmen går i systemet. Det er meget usandsynligt, at
det beskadiger noget i din computer, yderover selvsagt psu'en. Jeg kørte
længe med en Duron 1200 og et GF2MX-kort - lige indtil psu'en eksploderede.
:) I med en ny psu (til beskedne 150 kr) og så kører den igen.

/Chr

[1] Tror jeg nok de hedder - en lille cylinderisk dims inde i psu'en.

Fra : hisp

Dato : 25-09-03 20:03

ok, jeg siger tak for hjælpen

vh/Hisp