Frontpage og HTML 4.01
Fra : Anders Brandt

Dato : 24-09-03 14:25

Hej

Når man ser sig lidt omkring bliver det mere og mere almindeligt at standard
på større sites er XHTML eller i det mindste HTML 4.01.

Når man så laver sine sider i FP2002, så laver den 3.2-koder - eller noget i
den stil. Man kan få FP til at konvertere til XHTML, men den ændrer bare på
selve taggets udseende. Den ændrer ikke på den grundlæggende kode. Når jeg
forsøger at validere for HTML 4.01, så beklager den sig over, at eksempelvis
tabeller med border="0" ikke er korrekt; istedet vil den vel have haft en
style= border:0px eller noget i den stil inde i tabel-tagget.

Kan FP2002 ikke indstilles til at lave korrekt kode?

Tre svarmuligheder jeg er kommet frem til kunne være:

a) jeg ikke har styr på koderne
b) jeg kan aktivere en funktion i FP2002
c) jeg skal vente til en ny version af FP kommer på gaden

Har I en bekræftigelse på et af disse svar - eller en anden løsning?

De bedste hilsner
Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-09-03 23:46

I stedet for at sætte border direkte i egenskaber for tabellen, så
tryk på "Style" i stedet, så det bliver CSS. Når du er blevet bedre
til CSS anbefaler jeg at du flytter al CSS til et eksternt stylesheet.
Hjælpefilen har meget mere om CSS.