Ventetiden på reparationen ?
Fra : VK

Dato : 24-09-03 12:29

Hvad er den maksimale ventetid på reparationen/ombytning eller i det hele
taget behandling af varen, som er stadig omfattet af reklamationesretten ?

Jeg har nu ventet næsten en hel måned og har ikke fået andet end: "Vi venter
svaret fra leverandøren. Du må så vente"
Med den tempo kan man da vente til den kinesiske påske!

En evt. link til lovens paragraf eller artiklen på www.fbt.dk eller
www.fi.dk ville være super

VH
Vladislav

Delete _REMOVE_ in the address line

Fra : David Holm

Dato : 24-09-03 14:15

> Hvad er den maksimale ventetid på reparationen/ombytning eller i det
> hele taget behandling af varen, som er stadig omfattet af
> reklamationesretten ?
Jeg mener bl.a. det afhænger af varens type. Altså om det er et teknisk
apparat eller en lænestol...

mvh

David

Fra : VK

Dato : 24-09-03 14:23

det drejer sig om et edb-produkt - et grafikkort som ikke haves l?ngere i
selve butikken

Fra : Henning

Dato : 24-09-03 15:02

On Wed, 24 Sep 2003 13:28:30 +0200, "VK" <vk@email.dk> wrote:

>Hvad er den maksimale ventetid på reparationen/ombytning eller i det hele
>taget behandling af varen, som er stadig omfattet af reklamationesretten ?

"Rimelig tid", som er meget svævende. For tid tilbage var fire uger
acceptabelt også for et grafikkort, iflg. Forbrugerstyrelsen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : anders majland

Dato : 24-09-03 15:25

> "Rimelig tid", som er meget svævende. For tid tilbage var fire uger
> acceptabelt også for et grafikkort, iflg. Forbrugerstyrelsen.

Ja det er desværre noget af en elastik. Jeg har efterhånden svært ved at
kalde min ventetid hos Merlin for rimelig. Receiveren blev indleveret
16/8 og deres online status har da skiftet nogle gange undevejs med
meddelser som "venter på pris på reservedele" og de sidste 2 uger har
bare stået "Mangler endnu nogle informationer". Jeg henvendte mig efter
de første 4 uger for at få et estimat af den forventede rep. tid - Det
kunne de ikke give...

Men når man har indvilget i at lade apparatet reparere, hvad har man så
af sanktionsmuligheder når rep. trækker ud?

Da produktet er nu udgået og der findes ikke rigtigt tilsvarende
produkter på markedet (Det er en yamaha cavit RP-U200 sourround receiver
der kan tilsluttes en pc direkte via USB) er jeg ikke så interesseret i
bare at få hævet handlen. Receiveren har allerede været til rep. en gang
før og det tog det godt en måned.

/A

Fra : VK

Dato : 24-09-03 15:49

<<For tid tilbage var fire uger
<<acceptabelt også for et grafikkort, iflg. Forbrugerstyrelsen.

Du har vel ikke en konkret link til hvor det står henne ?

Fra : Henning

Dato : 24-09-03 17:59

On Wed, 24 Sep 2003 16:49:14 +0200, "VK" <vk@email.dk> wrote:

><<For tid tilbage var fire uger
><<acceptabelt også for et grafikkort, iflg. Forbrugerstyrelsen.
>

>Du har vel ikke en konkret link til hvor det står henne ?

Nej, det var hvad jeg fik oplyst over telefonen fra FS.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk