Frølår
Fra : Dorte Klerke

Dato : 23-09-03 18:36

Hej jeg har længe ville prøve frølår, og da jeg så dem frossen i salling,
begyndte jeg at tænke på opskrifter, men har aldrig prøvet dem, så ved ikke
hvad der er godt. Er der nogen der ved noget og frølår og har en opskrift.
Har fundet noget med friturestegte frølår med noget hvidløg og persille
eller hvidvindssauce, men det var vist også det. Og hvad kan man spise til
af grønne sager m.m.?

Dorte

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-09-03 23:32

Dorte Klerke wrote:
> [...]
> med noget hvidløg og persille eller hvidvindssauce, men det var vist
> også det. Og hvad kan man spise til af grønne sager m.m.?

Hej Dorte
Jeg har engang prøvet at spise frølår til et weekend arrangement.. Maden
blev leveret af et Kina / Japan / Thaiwansk / Vietnamesisk (? er ikke sikker
?) firma i Odense, og de kom og leverede maden inkl. service, 10-15
skåle/gryder (sådan nogle som stod over ild) med mad.. Der var ris, nudler,
forskellige indbagte ting, et par "sovse" med alt muligt forskelligt og så
en masse ting jeg ikke lige husker nu.. Og i den ene af beholderne med
"sovs" var der frølår.. Så altså, de lå i en eller anden væske (som var helt
ufattelig stærk!! Vi var flere som præsterede at drikke 3/4 af en 1,5 liters
cola bare til dette ene måltid og som jeg husker det var der ikke meget
kød på lårene, men det smagte helt godt, mindede faktisk utrolig meget om
killi... ups kylling

Jeg har desværre ingen opskrift til dig, så jeg ved ikke helt hvad du kan
bruge dette til.. Andet end måske inspiration til tilbehør (sovs med
grøntsager og ris ved siden af).. Men det var nu hyggeligt lige at komme i
tanke om den dag vi fik det stærke mad... behøver jeg at sige at mange af os
kom til at sidde på tønden en god tid bagefter?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rømer

Dato : 24-09-03 06:27

Vi får dem "ret tit", dvs. nogle gange om året.

Vi tørrer dem godt af, vender dem i mel og steger dem i en blanding af smør
og olie - tilsat rigeligt hvidløg og persille.
De skal helst spises ganske varme, da de bliver seje ved afkøling.
Tilbehør? Vi får noget godt brød og en salat med smag i - den skal jo hamle
op med hvidløg og persille, så¨frem med de lidt mere kraftige salater og
tilbehør med guf i -

Fra : Dorte Klerke

Dato : 25-09-03 22:14

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
hamle
> op med hvidløg og persille, så¨frem med de lidt mere kraftige salater og

Ja det var netop den opskrift jeg fandt en masse af på nettet, men kan de
ikke laves anderledes? Der var en opskrif om noget med hvidvinssovs, men de
spises måske ikke anderledes?

Dorte