Matrox G450 tv-out skal der ikk medfølge k~
Fra : Jonas R.

Dato : 23-09-03 16:22

Jeg har lige købt mig et matrox g450. Og ja der er jo to skærm udgange og så
skulle der jo i følge www.shg.dk (ikke der jeg har købt det) og matrox være
et kabel som laver vga om til s-vhs out! Men det kabel fik jeg ikke med.
Skal ringe imorgen og snakke med dem. Men er det mig eller skal det kabel
ikke følge med?

MVH
Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Brian Olsen

Dato : 23-09-03 18:16

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:MyZbb.115$rP3.111@news.get2net.dk...
> [...]
> Skal ringe imorgen og snakke med dem. Men er det mig eller skal det kabel

Det bør medfølge i en ratail-pakke, men hvis du har købt bulk-udgave, følger
det ikke med !

Mvh
Brian Olsen

Fra : Jonas R.

Dato : 23-09-03 18:37

SNIP

Hehe super skod! Har købt det i bulk pakken, synes nu godt de kunne have
skrevet at det ikke fulgte med. Nu må jeg ofre 90 kr mere på fragt, ikke
særlig fedt!

MVH
Jonas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-03 19:24

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message news:7x%bb.141$MV4.47@news.get2net.dk...
> SNIP
>
> Hehe super skod! Har købt det i bulk pakken, synes nu godt de kunne have
> skrevet at det ikke fulgte med. Nu må jeg ofre 90 kr mere på fragt, ikke
> særlig fedt!

Prøv at kig i nogle Netto butikker fx.. Der har de haft sådan et fint sæt, til alt frem og tilbage fra computer.

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-09-03 22:12

Bjarke Hansen (bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk) skrev følgende:
> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message

> Prøv at kig i nogle Netto butikker fx.. Der har de haft sådan et fint
> sæt, til alt frem og tilbage fra computer.

Men ikke et matrox-kabel... Det går fra DSub til s-video. :)

Til Jonas R.:

Men hvis du har lyst til at lodde lidt kan det snildt sættes direkte på
kortet (bare lidt synd med et spritnyt kort).

- Martin

Fra : Jonas R.

Dato : 23-09-03 22:21

SNIP
> Til Jonas R.:
>
> Men hvis du har lyst til at lodde lidt kan det snildt sættes direkte på
> kortet (bare lidt synd med et spritnyt kort).

Nah har bestilt kablet! Men ringer lige imorgen for mener ikke det kan være
rigtigt jeg skal betale for fragt + efterkrav = 90 kr igen. De kunne jo
skrive på deres side at det man skulle bruge kablet!

MVH
Jonas

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 23-09-03 22:33

Jonas R. wrote:
> Nah har bestilt kablet! Men ringer lige imorgen for mener ikke det kan være
> rigtigt jeg skal betale for fragt + efterkrav = 90 kr igen. De kunne jo
> skrive på deres side at det man skulle bruge kablet!

Hvis du får noget ud af det så er de altså flinke, der er jo en årsag
til at Bulk pakkerne er billigere - du burde havde spurgt når du ikke
vidste hvad det betød.

Det er jo ikke deres skyld du har købt noget forkert, så jeg synes det
må være rimeligt du skal betale fuld pris.

mvh

Bruno

Fra : Jonas R.

Dato : 24-09-03 22:02

SNIP
> Hvis du får noget ud af det så er de altså flinke, der er jo en årsag
> til at Bulk pakkerne er billigere - du burde havde spurgt når du ikke
> vidste hvad det betød.

Jeg ved godt hvad bulk betyder søde ven! Og fordi det er bulk version
behøves det ikke nødvendigvis at betyde at der ikke medfølger et kabel. Og
da slet ikke når de under produktet skriver at der er tv-out! Så kan de
skrive at kablet ikke medfølger og det skal købes seperat! Det er ikke
nævnt, kun at kortet har TV-OUT! Hvilket det jo så ikke har.

> Det er jo ikke deres skyld du har købt noget forkert, så jeg synes det
> må være rimeligt du skal betale fuld pris.

Ja det kommer sq ikke bagpå mig at du synes det....

Fra : Jante

Dato : 24-09-03 23:34

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev:

> [...]
> da slet ikke når de under produktet skriver at der er tv-out! Så kan de
> skrive at kablet ikke medfølger og det skal købes seperat!

Tja, de burde måske osse ha' skrevet, at der ikke medfølger et TV...

> Det er ikke nævnt, kun at kortet har TV-OUT! Hvilket det jo så ikke har.

Jo, det har det da! At du selv kan bestemme længden,
når du skal strikke dit kabel sammen da er kun en fordel.

Et tip: Brug en god kabel-kvalitet, og vælg RGB-out (se på
http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4383 hvordan),
hvis dit tv har RGB indgang.

J.L.

Fra : Jonas R.

Dato : 25-09-03 11:30

SNIP
> Tja, de burde måske osse ha' skrevet, at der ikke medfølger et TV...

Hehe ja det burde de jo nok!

Men nok om det.

> [...]
> når du skal strikke dit kabel sammen da er kun en fordel.
>
> Et tip: Brug en god kabel-kvalitet, og vælg RGB-out (se på

Hvad er god kabel kvalitet? Og jeg har faktisk modtaget mit stik nu, men det
flimrer bare over på min skærm! Når jeg prøver at sætte det til! Nogen som
har et godt råd til hvordan det skal sættes op under duelhead!

Jonas

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-09-03 12:25

Jante (make@my.day) skrev følgende:

> Tja, de burde måske osse ha' skrevet, at der ikke medfølger et TV...

> Jo, det har det da! At du selv kan bestemme længden,
> når du skal strikke dit kabel sammen da er kun en fordel.

Man skal bruge en adapter fra D-sub til s-video.... Det er den han ikke har
fået med....

- Martin

Fra : Jante

Dato : 25-09-03 12:36

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev:

> Man skal bruge en adapter fra D-sub til s-video.... Det er den han ikke har
> fået med....

http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4385

J.L.

Fra : BTH [2600]

Dato : 26-09-03 00:26

Jante wrote:

> http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4385

Ja nu er der jo nok mange brugere der selv går i gang med at lodde deres
kabler, eller var det bare en smart bemærkning fordi du lige fandt linket ?

Fra : Jante

Dato : 26-09-03 01:15

"BTH [2600]" <juiceHUSK@REDIGEREjuice.dk> skrev:

> Ja nu er der jo nok mange brugere der selv går i gang med at lodde deres
> kabler, eller var det bare en smart bemærkning fordi du lige fandt linket ?

Et specielt konfektioneret kabel er ofte en bedre løsning end diverse
mellemkabler, da stik og samlinger næsten altid forringer signalet.
Jeg skal ikke vurdere, hvor mange der kan bruge en loddekolbe
(eller kender én, der kan), men det var ment som hjælp til selvhjælp.
Er det et problem for dig? I så fald - kan du hjælpes?

J.L.

Fra : BTH [2600]

Dato : 26-09-03 00:22

iddqdATworldonline.dk wrote:

> Hvis du får noget ud af det så er de altså flinke, der er jo en årsag
> til at Bulk pakkerne er billigere - du burde havde spurgt når du ikke
> vidste hvad det betød.

Men man går vel ud fra at man minimum får det med der skal til for at kortet
skal kunne bruges, og uden dette lille adapter kabel D-sub > S-vhs... ja så
er kortet jo ikke brugbart.

Ellers bør de selvfølgelig skrive at kortet kun har tv-out v/køb af det
adapterkabel.

> Det er jo ikke deres skyld du har købt noget forkert, så jeg synes det
> må være rimeligt du skal betale fuld pris.

Han har jo tilsyneladende ikke købt noget forkert, men blot ikke fået det
med der skal med... uden den adapter er kortet jo ikke D-sub + tv-out som
annonceret, men blot et dual D-sub

Fra : Jonas R.

Dato : 26-09-03 06:50

SNIP
> Han har jo tilsyneladende ikke købt noget forkert, men blot ikke fået det
> med der skal med... uden den adapter er kortet jo ikke D-sub + tv-out som
> annonceret, men blot et dual D-sub

Tak! :)

Fra : Jensn

Dato : 26-09-03 07:14

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hehe super skod! Har købt det i bulk pakken, synes nu godt de kunne have
> skrevet at det ikke fulgte med. Nu må jeg ofre 90 kr mere på fragt, ikke

Butikken oplyste vel at det var Bulk-pakken ?? For så er alt jo i orden

Mvh.
Jensn

Fra : Jonas R.

Dato : 25-09-03 17:49

Jeg takker for svarene. Jeg har nu modtaget mit kabel og betalt 90 kr for
fragt og efterkrav (30) kr for et kabel som lå i en konvolut!
Det er sidste gang jeg handler hos det firma.
Anyways så virker kablet kanon og billed kvaliteten ser bare super ud!

MVH
jonas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-09-03 21:40

Jonas R. wrote:

> Jeg takker for svarene. Jeg har nu modtaget mit kabel og betalt 90 kr for
> fragt og efterkrav (30) kr for et kabel som lå i en konvolut!

> Det er sidste gang jeg handler hos det firma.

Føler du ikke selv du er lidt skyld i misæren? Med bulk kan man ikke
forvente, at der følger noget som helst med andet end selve kortet. Og da
du andetsteds skriver du "udemærket godt ved hvad bulk betyder søde ven",
så burde du jo have vist dette på forhånd..

Du kan nok roligt handle med butikken igen - det er ikke dårlig service fra
deres side, men et urimeligt servicekrav fra en forbruger. Desværre, men
sådan ser jeg det - intet ondt om dig, så flyv ikke i kridthuset af den
grund!

> Anyways så virker kablet kanon og billed kvaliteten ser bare super ud!

Det er jo Matrox, så velkommen i topkvalitetsverdenen

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Jonas R.

Dato : 25-09-03 23:02

SNIP
> [...]
> du andetsteds skriver du "udemærket godt ved hvad bulk betyder søde ven",
> så burde du jo have vist dette på forhånd..

Gider ikke diskutere det mere! Fordi det er bulk kan kablet stadig godt være
inkluderet!

> Du kan nok roligt handle med butikken igen - det er ikke dårlig service
fra
> deres side, men et urimeligt servicekrav fra en forbruger.

Intet urimeligt idet, idet de fejlinformerer! Om jeg handler i butikken igen
skal du vel ik vurdere vel? Og da jeg ikke har omtalt butikken ved navn
skader det jo ik nogen.

Desværre, men
> sådan ser jeg det - intet ondt om dig, så flyv ikke i kridthuset af den
> grund!

Fint nok med mig, men jeg gider ikke handle et sted, hvor det ikke er oplyst
om ting følger med eller ej. Det var misinformation fra deres side, bulk
eller ej. Så skal der ikke står at kortet har tv-out, hvilket det jo ikke
har uden et kabel. Kan du ikke se det tja sååå er det jo bare sådan.

EOD

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 25-09-03 23:33

Jonas R. wrote:
> [...]
> eller ej. Så skal der ikke står at kortet har tv-out, hvilket det jo ikke
> har uden et kabel. Kan du ikke se det tja sååå er det jo bare sådan.

LOL, du er altså ret underholdende

mvh

Bruno

Fra : BTH [2600]

Dato : 26-09-03 00:27

iddqdATworldonline.dk wrote:
> LOL, du er altså ret underholdende

Tja... modsat dig der jo blot er dumsmart, hjælp dog manden eller flet
næbbet.

Fut ud af dk.

Fra : Jante

Dato : 26-09-03 02:05

> Tja... modsat dig der jo blot er dumsmart, hjælp dog manden eller flet næbbet.

....skrev "BTH [2600]"
- som selv udelukkende skriver hjælpsomme og konstruktive indlæg...

Fra : Jonas R.

Dato : 26-09-03 06:55

SNIP
> LOL, du er altså ret underholdende

Hvad er det du ikke kan fatte bruno? For at få et Matrox G450 TV-Out til at
virke skal man bruge monitor - svhs. Hvilket normalt burde ligge i en bulk,
når firmaet skriver at kortet har tv-out! Jeg kunne sagtens se at jeg ikke
havde noget at komme efter hvis de skrev at kablet ikke fulgt med eller
simpelthen ikke nævnte noget med tv-out. Dette var ikke tilfældet. Jeg har
intet imod at betale for kablet, jeg mener fair nok det er ikke med! Men jeg
synes egentlig det er ret røvet at skulle betale 90 kr i fragt for noget der
kommer i en konvolut når det kunne være sendt med første gang, hvis de kunne
skrive tingene ordenligt på deres hjemmeside!

Som også synes du er underholdene på dk.spil.computer
MVH
Jonas

Fra : Jensn

Dato : 26-09-03 08:14

> [...]
kunne
> skrive tingene ordenligt på deres hjemmeside!
>
> Som også synes du er underholdene på dk.spil.computer

Hej Jonas

"Fidusen" med bulk-produkter er at det oprindelig er lavet til PC-byggerne
(forhandlere)
- af den grund, at det ville være spild af tid og penge hvis vi skulle stå
og pakke fine
retail kasser ud for at montere f.eks. grafikkort i nye PC'er - med
bulk-løsningen
kan vi så købe en kasse med f.eks. 20 stk. i til en betydelig billigere pris
end hvis
vi skulle købe 20 stk. af samme kort - blot i retail. Samtidig har man
typisk valgt
at IKKE vedlægge diverse ekstra tilbehør, så som kabler, klistermærker til
kabinettet,
spil-pakke, osv. osv. - men man køber så f.eks. kablerne løst i de tilfælde
hvor der
er brug for dem - ca. 95% af alle brugere som har et grafikkort med TV-out
bruger
den aldrig (egen vurdering)

Derfor, når du har valgt at spare lidt ved at købe Bulk-versionen af en
vare, så må
du også påregne at du får mindre end hvis du havde ofret lidt ekstra på
Retail-versionen.

Man får hvad man betaler for (som regel

Mvh.
Jensn

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-09-03 08:52

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> wrote in message news:gHRcb.95251$Kb2.3843176@news010.worldonline.dk...
> [...]
> typisk valgt
> at IKKE vedlægge diverse ekstra tilbehør, så som kabler, klistermærker til

Lige netop med grafikkort følger den slags kabler (tv-out) normalt
også med i bulk-pakker. Derimod er der oftest skåret ned på
medfølgende software (læs: spil), som du også selv skriver.

Jeg mener egentlig at Jonas er i sin gode ret til at være skuffet over
at firmaet skriver at kortet har tv-out uden at gøre opmærksom
på at der skal bruges ekstra kabel. Hvis kortet har tv-out via den
almindelige (ekstra) skærmudgang (d-sub) har alle grafikkort jo i
princippet tv-out (men det reklameres der jo ikke med - medmindre
de rent faktisk har det).

Set fra forbrugerens side ville de måske være smart, hvis firmaet
valgte at skrive hvad en given pakke (bulk eller retail) rent faktisk
indeholder udover grafikkortet; f.eks.
Bulk: manual, cd med driver
Retail: manual, cd med driver, spil 1, spil 2, demo 1, demo 2, kabel
til tv-out osv osv.

En anden sag er så at Matrox nærmest er kendt for ikke at levere
det omtalte kabel med i bulk-versioner (sådan har det i hvert fald
været med G400 og nu også G450 serien).

/Jakob

Fra : Jonas R.

Dato : 26-09-03 11:04

SNIP
> Hej Jonas

Hej Jensn

> [...]
> hvor der
> er brug for dem - ca. 95% af alle brugere som har et grafikkort med TV-out

Jeg forstår godt princippet i bulk og er godt klar over fidusen med bulk.
Men så burde man heller ikke skrive at kortet kommer udstyret med TV-output.
Når stikket reelt skal købes for sig får at der er et tv-output. Og jeg har
intet imod at købe stikket, men jeg har noget imod at det ikke er nævnt at
det skal købes.

> Derfor, når du har valgt at spare lidt ved at købe Bulk-versionen af en
> vare, så må
> du også påregne at du får mindre end hvis du havde ofret lidt ekstra på
> Retail-versionen.

Er jeg godt klar over og har som sagt intet imod at betale for kablet
seperat, men har noget imod at betale 90 kr i fragt for et kabel som kommer
i en konvolut!

> Man får hvad man betaler for (som regel

Jeps det ved jeg godt :) Men så burde man også skrive på sin respektive side
hvad det er man får og ikke får! Kan du ikke følge mig idet?

MVH
Jonas

Fra : Jensn

Dato : 26-09-03 11:32

> [...]

side
> hvad det er man får og ikke får! Kan du ikke følge mig idet?

Hej Jonas

Jo, jeg kan godt følge dig - sagen kan ses fra 2 sider

MEN vi er helt enige om at firmaet ikke burde ha' været så griske da
de sendte kablet - det burde kunne ha' være sendt på en billigere måde

- ved så små ting plejer vi bare at smide et girokort - det kan ikke svare
sig med efterkrav osv. på de beløb

Mvh.
Jensn

Fra : Jonas R.

Dato : 26-09-03 12:03

SNIP
> Hej Jonas
>
> Jo, jeg kan godt følge dig - sagen kan ses fra 2 sider

Ja det kan den jo altid! :)

OT
Følger du ikke med i dk.fritid.bil? Synes jeg har set dit nick derinde et
par gange eller mere!

MVH
Jonas

Fra : BTH [2600]

Dato : 26-09-03 11:42

Jensn wrote:

> ca. 95% af alle brugere som har et grafikkort med TV-out bruger den aldrig
(egen vurdering)

Har du været frosset ned ? jeg mener med den vurdering kan du da ikke have
været vågen de sidste 1½ års tid

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-03 07:11

Jonas R. wrote:

> Gider ikke diskutere det mere! Fordi det er bulk kan kablet stadig godt
> være inkluderet!

Kan ja, men bør ikke.

> Intet urimeligt idet, idet de fejlinformerer! Om jeg handler i butikken

De har _ikke_ fejlinformeret! Det er det du mangler at forstå..

> igen skal du vel ik vurdere vel? Og da jeg ikke har omtalt butikken ved
> navn skader det jo ik nogen.

Det har du ret i - ingen navne er nævnt.

> bulk eller ej. Så skal der ikke står at kortet har tv-out, hvilket det jo
> ikke har uden et kabel. Kan du ikke se det tja sååå er det jo bare sådan.

Selvfølgelig skal der stå der er tv-out, når kortet understøtter det.
Forventer du også der følger at lille smart TV med, som en anden så fikst
udtrykte det?

> EOD

Nåh ja okay :)

Fra : Jonas R.

Dato : 26-09-03 10:59

SNIP
> Kan ja, men bør ikke.

Hvor har du så lige den ide fra?

> De har _ikke_ fejlinformeret! Det er det du mangler at forstå..

"Citat fra deres side"
The Millennium G450 also doubles as a well-rounded home entertainment
solution. In addition to 2D, 3D, and DVD acceleration, ***it comes equipped
for DualHead gaming, 3D Environment-Mapped Bump Mapping, and TV output.***

Her står rent faktisk at det kommer udstyret med tv output. Hvilket kortet
ikke gjorde, for der var ikke noget tv-output.

Det er jo også sjovt at fx www.shg.dk skriver på deres hjemmeside at kablet
ikke medfølger!

> Forventer du også der følger at lille smart TV med, som en anden så fikst
> udtrykte det?

Nej og hvorfor pokker skulle jeg tro at der følger et TV med? Kortet har jo
kun to skærm udgange og ingen tv-out!