GVD æv hvorfor må jeg ikke
Fra : U. Pedersen

Dato : 09-04-01 20:05

Hvorfor må jeg ikke få GVD, det kører da for vildt, sidst jeg så en
download var på 150kb/sec, og så kun for 175,- pr måned.

æv at Cybercity ikke kan matche dette
--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Fra : Simon Skals

Dato : 09-04-01 20:20

It seems U. Pedersen wrote:
>Hvorfor må jeg ikke få GVD, det kører da for vildt, sidst jeg så en
>download var på 150kb/sec, og så kun for 175,- pr måned.
>
>æv at Cybercity ikke kan matche dette

Du har ikke bidt mærke i den megen brok der har været over netop GVD
på det sidste?

Måske er der en sammenhæng.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 22:54

In article <slrn9d42rc.18b.spam@www.gid.dk>, Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> Måske er der en sammenhæng.

At ydelserne bliver billigere af brok?

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Simon Skals

Dato : 09-04-01 23:32

It seems Martin Edlich wrote:

>At ydelserne bliver billigere af brok?

Nej.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-04-01 06:22

In article <slrn9d4e3a.1ha.spam@www.gid.dk>, Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> Nej.

Øv, nu troede jeg lige jeg havde fundet ud af hvorfor der er så meget
meningsløst brok.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Mogens

Dato : 09-04-01 23:36

On Mon, 9 Apr 2001 19:20:19 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Du har ikke bidt mærke i den megen brok der har været over netop GVD
>på det sidste?
>
>Måske er der en sammenhæng.

Mon ikke bare det er rønnebærrene der er sure.

Her virker GVD da udemærket. Hentede filer ned med ikke mindre
end 196 KB/sek her til aften. Det er næsten 12 MB i minuttet, så
jeg brokker mig skam ikke.

( og nej, jeg har ingen yderligere tilknytning til GVD )

Mvh Mogens

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-01 22:37

In article <c4e4dt0h50mcsq0afo4rouq6in0362gdaa@4ax.com>, Mogens wrote:

>Mon ikke bare det er rønnebærrene der er sure.

Jeg tvivler, Simon er en af de få mennesker i landet, der har adgang til
tal, der kan bruges til at lave reelle beregninger på, hvad Internet
koster.
Husk: Der er jo ikke noget magisk, der lige pludselig kan få priserne
til at falde for en udbyder.

--
Andreas Plesner Jacobsen | All phone calls are obscene.

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-04-01 23:45

wrote:

>Du har ikke bidt mærke i den megen brok der har været over netop GVD
>på det sidste?
>
>Måske er der en sammenhæng.

Løse rygter skal man nu ikke hæfte sig ved, men fakta det er der hold
i.

Har en god bekendt som kan opnå de 150kb/sec. og har selv set det ved
selvsyn, forøvrigt har han ingen af de problemer som jeg har set her i
gruppen.

Men misundelse er jo desværre en grim ting, og er pisse misundelig at
jeg ikke bor i den del af Aalborg, ellers var jeg nok den der var
smuttet, også på grund af deres udbud af nyhedsgrupper, som fx.
alt.binaries.mpeg.video.music som jeg ikke har set ved CC, men det kan
måske værer du kan rette op på det Simon ?

Det er også en grund til at være misundelig, at jeg skal betale 395,-
pr. måned for at se en samling nyhedsgrupper der ikke har et indhold
der kan bruges, når man kan nøjes med 175,- og få en hastighed der
sparker røv.

Så derfor.

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-04-01 23:58

On Tue, 10 Apr 2001 00:44:32 +0200, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

> [...]
>alt.binaries.mpeg.video.music som jeg ikke har set ved CC, men det kan
>måske værer du kan rette op på det Simon ?

som fx denne fil, som er ufulstændig
**[3346 lines, incomplete]
**
**[This is a multi-part message, of which only 1 of 233 parts are
available.]
**[These parts are unavailable: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,
13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29,
30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46,
47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63,
64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80,
81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97,
98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111,
112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125,
126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139,
140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153,
154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167,
168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181,
182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195,
196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209,
210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223,
224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232]

og det er det jeg bla. er misundelig over.
og det skal jeg betale 220,- merer for om måneden, for ikke at tale om
den besparelse der er ved at ophæve sin telefon ved TDC, det er jo ca.
130,- merer om måneden.
Så reelt giver jeg 525,- for både telefon og en dårligerer
forbindelse.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-01 00:24

Tue, 10 Apr 2001 00:57:41 +0200, skrev U. Pedersen
<ulf.pedersen@it.dk>:

>som fx denne fil, som er ufulstændig

Det er jo fordi Cybercity cutter alle filer(splittede filer) over 128
KB væk uden for dk.-hierakiet.

Derfor kommer kun den sidste del frem, da den er under 128 KB.

Så de kunne jo ligeså godt undlade at have grupperne, da de jo ikke
kan bruges til ret meget.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : U. Pedersen

Dato : 10-04-01 03:40

On Tue, 10 Apr 2001 01:23:54 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Derfor kommer kun den sidste del frem, da den er under 128 KB.
>
>Så de kunne jo ligeså godt undlade at have grupperne, da de jo ikke
ja men hvad er det vi bataler vores peneg for eller til ?
Riskær har vel ikke fingeren i kassen merer ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-01 14:35

Tue, 10 Apr 2001 04:39:51 +0200, skrev U. Pedersen
<ulf.pedersen@it.dk>:

>ja men hvad er det vi bataler vores peneg for eller til ?

1. Beklag jer til CC, hjælper næppe.
2. Find en anden udbyder, men går man efter udenlandske binære
grupper, så gælder det hos alle, at der ofte mangler dele, men man kan
da være heldig, at noget går helt igennem.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : U. Pedersen

Dato : 10-04-01 15:39

On Tue, 10 Apr 2001 15:34:48 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>1. Beklag jer til CC, hjælper næppe.
>2. Find en anden udbyder, men går man efter udenlandske binære
>grupper, så gælder det hos alle, at der ofte mangler dele, men man kan
>da være heldig, at noget går helt igennem.

Netop derfor vil jeg også ha GVD, når nu CC ikke har viljen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-04-01 08:24

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> Netop derfor vil jeg også ha GVD, når nu CC ikke har viljen.
> --

Ja nu efter at have prøvet sofanet som vel kan sammelignes med GVD kan jeg
roligt afsløre at den lavere pris meget kan mærkes i kvaliteten af servicen
i alle led, også newsserveren..

/F

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-04-01 10:20

On Wed, 11 Apr 2001 09:24:14 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

>Ja nu efter at have prøvet sofanet som vel kan sammelignes med GVD kan jeg
>roligt afsløre at den lavere pris meget kan mærkes i kvaliteten af servicen
>i alle led, også newsserveren..

OG ?
Jeg får ikke en skid ud over danske binaerer grupper for 4740,- årligt

Fra : Simon Skals

Dato : 10-04-01 00:39

It seems U. Pedersen wrote:

> [...]
>
>Har en god bekendt som kan opnå de 150kb/sec. og har selv set det ved
>selvsyn, forøvrigt har han ingen af de problemer som jeg har set her i

Og dermed føler du dig overbevist om, at de omtalte problemer er det
pure opspind?

Jeg mindes også at have læst noget om, at forbindelserne på et
tidspunkt blev shapet til 512 kbps "indtil videre".

Og hvis man ønsker at drive server på hjemmenetværket, lave direkte
filetransfers, el. lign., så er det næppe heller en fordel, at
GVD-brugerne tilsyneladende bliver NAT'et henover samme IP-adresse.

Alt i alt vil jeg mene, at der er flere ting, som tyder på, at en
direkte sammenligning mellem ADSL og kabelnet à la GVD ikke er
rimelig.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : U. Pedersen

Dato : 10-04-01 03:50

On Mon, 9 Apr 2001 23:38:43 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Og dermed føler du dig overbevist om, at de omtalte problemer er det
>pure opspind?

Er da meget svært at føle sig andet, når jeg ved selvsyn kan se
hvordan det kører, og ellers anserjeg ikke min bekendt som
utroværdig.
Husk den bedste reklame er jo den fra mund til ører, eller fra skærm
til øje.

>Jeg mindes også at have læst noget om, at forbindelserne på et
>tidspunkt blev shapet til 512 kbps "indtil videre".
Det har der vist heller aldrig været lagt skjul på, man kunne eller
kan vel læse det på GVD side

>Og hvis man ønsker at drive server på hjemmenetværket, lave direkte
>filetransfers, el. lign., så er det næppe heller en fordel, at
>GVD-brugerne tilsyneladende bliver NAT'et henover samme IP-adresse.

Teknik er for mig en by i rusland, det jeg kan se er at der er andrer
der har noget jeg ikke har.
Og jeg plukker ikke mine penge ned fra træerne, og ved godt at den dag
"lort" bliver guld værd, bliver de fattige født ude røvhul.

>Alt i alt vil jeg mene, at der er flere ting, som tyder på, at en
>direkte sammenligning mellem ADSL og kabelnet à la GVD ikke er
>rimelig.
der er stadig ca. 525 kr til forskel pr. måned for noget der er bedrer
for mig

Fra : René Petersen

Dato : 09-04-01 21:19

og så kun for 175,- pr måned

For det beløb kan du købe mit gamle 33.600 modem og så har du faktisk GVDnet

René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-04-01 21:13

In article <VOoA6.471$e81.8628@news.get2net.dk>, René Petersen wrote:

>og så kun for 175,- pr måned
>
>For det beløb kan du købe mit gamle 33.600 modem og så har du faktisk GVDnet

Ja, vi har forstået at du ikke kan forstå man ikke får noget, når man
ikke betaler noget, gå nu væk troll.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Practice yourself what you preach.
Og gratis pizza! |    -- Titus Maccius Plautus

Fra : René Petersen

Dato : 10-04-01 07:38

Ja, vi har forstået at du ikke kan forstå man ikke får noget, når man
ikke betaler noget, gå nu væk troll.

Det er altså nogle underlige ting som du skriver, forstår du selv meningen
af ovenstående ??

Pind

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 10-04-01 07:44

On Tue, 10 Apr 2001 08:37:42 +0200, René Petersen wrote:
>Ja, vi har forstået at du ikke kan forstå man ikke får noget, når man
>ikke betaler noget, gå nu væk troll.
>

>Det er altså nogle underlige ting som du skriver, forstår du selv meningen
>af ovenstående ??

Det tror jeg de fleste gør, det giver god mening.
Din klient er iøvrigt defekt, og du quoter ikke efter gældende retningslinier.

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Søren O.

Fra : René Petersen

Dato : 10-04-01 09:48

Din klient er iøvrigt defekt

Hvad mener du ??

René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-04-01 09:26

Se http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Andreas Plesner Jacobsen | Fortune finishes the great quotations, #21

Fra : René Petersen

Dato : 10-04-01 11:48

Din klient er iøvrigt defekt

Hvad mener du ??

Se Selv http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

René

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 10-04-01 10:38

On Tue, 10 Apr 2001 10:47:42 +0200, René Petersen wrote:
>Din klient er iøvrigt defekt
>
>Hvad mener du ??

Hvilken del forstår du ikke?

--
Søren O.

Fra : René Petersen

Dato : 10-04-01 11:49

Hvilken del forstår du ikke?

Jeg ved ikke hvad du mener med at min klient er defekt

René

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 10-04-01 11:54

On Tue, 10 Apr 2001 12:49:13 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

>Hvilken del forstår du ikke?
>
>Jeg ved ikke hvad du mener med at min klient er defekt

hvad refererer du til i ovenstående? ...

<hint>
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
</hint>

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 10-04-01 11:52

On Tue, 10 Apr 2001 12:49:13 +0200, René Petersen wrote:

>Hvilken del forstår du ikke?
>
>Jeg ved ikke hvad du mener med at min klient er defekt
>
>René

Den kan f.ex. ikke finde ud af at quote efter gældende retningslinier, dvs
sætte '>' eller ':' foran de indlæg på hvilke du svarer.

--
Søren O.

Fra : sephyr

Dato : 09-04-01 23:27

Måledata for denne hastighedstest
Testdata hentetid : 0.72 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 566.7 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 69.4 Kilobyte per sekund
GVDnet og så kun 175 kr./md

ADSL pris ????????
Her kan du se hvordan resultaterne fordelte sig blandt dem der lavede et
speedcheck med et ADSL 512 modem.
Resultaterne er opdelt procentmæssigt inden for 4 hastigheder.

38 % fik målt deres hastighed til under 128 Kb/sek.
37 % fik målt deres hastighed til mellem 128 og 256 kb/sek.
20 % fik målt deres hastighed til mellem 256 og 384 kb/sek.
5 % fik målt deres hastighed til mellem 384 og 512 Kb/sek.
Gennemsnitshastigheden var 174,513 Kb/sek.

Mvh Sephyr

Fra : Simon Skals

Dato : 09-04-01 23:30

It seems sephyr wrote:
> [...]
>5 % fik målt deres hastighed til mellem 384 og 512 Kb/sek.
>Gennemsnitshastigheden var 174,513 Kb/sek.

Hvor stammer disse testresultater fra? De ser fuldstændig forrykte ud.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-04-01 14:34

On Mon, 9 Apr 2001 22:30:07 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Hvor stammer disse testresultater fra? De ser fuldstændig forrykte ud.

Jeg har netop programmeret en hastigheds-tester, hvis man vil prøve en
lignende test fra et andet site:

http://www.baren.dk.everyday.com.babeltech.dk.bums.dk/

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Mogens

Dato : 10-04-01 14:45

On Tue, 10 Apr 2001 15:33:46 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Jeg har netop programmeret en hastigheds-tester, hvis man vil prøve en
>lignende test fra et andet site:

Er det meningen at man skal køre testen 479 gange og
så udregne et gennemsnit eller hvad ?

Ja, jeg spørger bare fordi man får et nyt resultat hver gang
og det svinger lige fra 65 Kbit/sek til ca 700 Kbit/sek

Mvh Mogens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-04-01 14:45

On Tue, 10 Apr 2001 15:44:45 +0200, Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

>Ja, jeg spørger bare fordi man får et nyt resultat hver gang
>og det svinger lige fra 65 Kbit/sek til ca 700 Kbit/sek

Måske er din udbyders forbindelser meget svingende? Eller også er det
pga. sommervejret - varmen her varmer evt. udendørs-kobber op, hvilket
kan ændre på densiteten. Der er en del udsving i øjeblikket. Det er
ganske normalt på denne årstid.

Fra : Peter Tirsek

Dato : 10-04-01 22:24

On Tue, 10 Apr 2001, Peter Brodersen wrote:

> Måske er din udbyders forbindelser meget svingende? Eller også er det
> pga. sommervejret - varmen her varmer evt. udendørs-kobber op, hvilket
> kan ændre på densiteten.

Du må endelig ikke glemme solplet-antallet og chancen for nordlys.
Dette har stor indvirken på især ADSL-forbindelser, der som bekendt
allerede arbejder på et signal-mæssigt eksistensminimum. Den kraftige
sol- og solplet-aktivitet, som vi ser i disse dage, er helt klart med
til at testresultaterne på dit site varierer voldsomt.

--
Med venlig hilsen | På Usenet udtaler jeg mig udelukkende som
Peter Tirsek | privatperson, og ikke på vegne af min

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 11-04-01 10:14

Peter Brodersen wrote:
> [...]
>pga. sommervejret - varmen her varmer evt. udendørs-kobber op, hvilket
>kan ændre på densiteten. Der er en del udsving i øjeblikket. Det er

hehehe, Peter, du er totalt skæg

--
Hans Jørgensen - Boris - #Linux.dk & #Danmark on the Undernet
ICQ2969623 / http://ph33r.dk / mail: hans at ph33r.dk (nospam@ virker ikke)

Fra : Ghashûl

Dato : 10-04-01 14:50

> [...]

>Ja, jeg spørger bare fordi man får et nyt resultat hver gang
>og det svinger lige fra 65 Kbit/sek til ca 700 Kbit/sek

Tror den er lidt for sjov.
Fik dette resultat med min 64K ISDN:
DIN HASTIGHED ER: 148.49 kbit/sek.

Prøv også at læse nogen af beskrivelserne af ting den tester... ;)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 10-04-01 15:20

<professionel@nerd.dk> wrote:

>Jeg har netop programmeret en hastigheds-tester, hvis man vil prøve en
>lignende test fra et andet site:
>
>http://www.baren.dk.everyday.com.babeltech.dk.bums.dk/

tjekket... Vi søger faktisk et par kompetente folk til vores
marketingafdeling. Var det evt. noget?

Du behøver ikke vide noget om internet, men kan du fyre bullshit af,
uden at rødme vil det være at betragte som et fortrin.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-04-01 23:48

On Mon, 9 Apr 2001 22:18:54 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

>og så kun for 175,- pr måned
>
>For det beløb kan du købe mit gamle 33.600 modem og så har du faktisk GVDnet

Hvad skal jeg med et 33.600 når jeg har et aflagt 56k og en Aicon Diva
ISDN.

Jeg vil ha GVD også her i 9220