Regler om køb af bil i udlandet.
Fra : Flemming

Dato : 22-09-03 20:23

Hej med jer.

Jeg har lige et spørgsmål ang. køb af bil i udlandet.

Min nabo nævnte, at han kender en der har købt en Opel Zafira i Spanien til 116000
d.kr.. Der har han fået den indregistregret på spanske plader. I Danmark vil sådan
en bil ca. koste godt 400000 d.kr.

Personen har et engelsk statsborgerskab, bor i Danmark og arbejder her også. Bilen
bliver altså brugt her i Danmark.

Kan det virkelig lade sig gøre?

Hvor kan man evt. læse om div. regler om biler som er købt udlandet mht. afgifter
osv.?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.228.136.223)

Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 21:20

"Flemming " <flemming.egestad@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver altså brugt her i Danmark.
>
> Kan det virkelig lade sig gøre? = JA sålænge han "ikke" er tilmeldt Folkeregisteret
En udlænding har lov til at arbejde her og bo i 6 mdr. tager en tur til udlandet 1 dag og
tilbage til 6 "nye" mdr.

> Hvor kan man evt. læse om div. regler om biler som er købt udlandet mht. afgifter
> osv.?
http://europa.eu.int/scadplus/citizens/da/es/01080003.htm

bladre lidt tilbage i linket og vælg et andet land

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-09-03 07:36

"Carsten" <Cbolten@ofir.dk> wrote in message news:bknlhu$ah3$1@sunsite.dk...

> En udlænding har lov til at arbejde her og bo i 6 mdr. tager en tur til udlandet 1 dag og
> tilbage til 6 "nye" mdr.

Kan man blive ved med det eller er der en begrænsning på "nye"
perioder?

/Jakob

Fra : Reino Andersen

Dato : 23-09-03 10:37

Flemming skrev:

> Personen har et engelsk statsborgerskab, bor i Danmark og arbejder her
også. Bilen
> bliver altså brugt her i Danmark.
>
> Kan det virkelig lade sig gøre?

Nej - se http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000135005-REGL §§ 114 og