Privat bilhandel
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 22-09-03 18:20

Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål omkring privat bilhandel.
Hvis det viser sig at der er fejl eller mangler på bilen, har jeg så nogen
mulighed for at få sælger til at dække disse fejl?

Bilen jeg overvejer at købe er en Toyota Yaris fra 1999.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.165.153.141)

Fra : Annette Skovbon

Dato : 22-09-03 19:21

On Mon, 22 Sep 2003 19:19:54 +0200, Benjamin Skov Rasmussen wrote:
> [...]
> nogen mulighed for at få sælger til at dække disse fejl?
>
> Bilen jeg overvejer at købe er en Toyota Yaris fra 1999.

Hvis du skriver en kontrakt med sælger og i i den aftaler at følge
købeloven. I den kan i også angive købssum, reg. nr. osv. Så har du
den mest reelle mulighed for at få dækket evt. fejl og mangler ved
senere problemer.
Jeg kører selv i en Yaris fra 2000 som jeg er meget glad for. Jeg har
ikke haft et eneste værkstedsbesøg ud over servicebesøgene. Det er en
rar lille bil.
Vh. Annette

Fra : Syndebukken

Dato : 22-09-03 19:24

> Hvis det viser sig at der er fejl eller mangler på bilen, har jeg så nogen
> mulighed for at få sælger til at dække disse fejl?

NEJ. Jeg kunne ikke engang få en forhandler til at give mig
garantireparationer på en bil til 190.000 kr.
Så en privatmand ... absolut nej. Uanset hvad der står i loven. Glem det.

Fra : Mr. Handsome

Dato : 22-09-03 20:07

> NEJ. Jeg kunne ikke engang få en forhandler til at give mig
> garantireparationer på en bil til 190.000 kr.
> Så en privatmand ... absolut nej. Uanset hvad der står i loven. Glem det.

Ja, min erfaring er den samme. Jeg købte en bil til ca. 200000 hos Steens MC
i Tarp ved Esbjerg. Den skulle umidelbart efter købet laves for ca. 10000.
Men forhandleren ville ikke engang høre på mit problem, og reparation var da
helt udelukket.
Jeg fik fortalt, at FDM kunne hjælpe mig. Så jeg meldte mig ind i FDM,
brugte 1700 kr på, at få bilen undersøgt. En bremsefagmand havde inden
FDM-besøget fortalt mig, at bremserne på alle 4 hjul var fuldstændig
færdige, men FDM sagde de var OK. Umiddelbar efter FDM-undersøgelsen,
dumpede bilen til syn pga. en defekt bremseforstærker, så ej heller denne
store defekt fandt de hos FDM testen. Forhandleren var da også ligeglad med
FDM rapporten, da han viste, at det ville blive dyrere for mig, at slæbe ham
i retten, end hvis jeg bare selv betalte værkstedesregningen. FDMs jurister
kunne heller ikke hjælpe. Så alt i alt en meget uheldig oplevelse med FDM,
og jeg er da heldigvis heller ikke medlem i dag.
Der var også mange andre punkter hvor Steens MC lavede brud på købeloven,
men det vil blive for omfattende, at nævne her.
Nej vil du spare alle disse mange mange ærgelser, så køb nyt. Ellers er det
for egen risiko !!.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-09-03 20:15

"Mr. Handsome" <1@esenet.dk> skrev :

>Ja, min erfaring er den samme.

Besynderligt .......
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Mr. Handsome

Dato : 22-09-03 21:22

> Besynderligt .......
> --

***LoL***

Fra : Peter G C

Dato : 22-09-03 20:55

In news:3f6f3e26$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Syndebukken <freak@esenet.dk> typed:

[klip]

> NEJ. Jeg kunne ikke engang få en forhandler til at give mig
> garantireparationer på en bil til 190.000 kr.
> Så en privatmand ... absolut nej. Uanset hvad der står i loven. Glem
> det.

Det er noget vrøvl.

/Peter

--