Strømforsyning til PPC 4400
Fra : Jonas

Dato : 09-04-01 19:34

Hej!

Jeg skal have skiftet en defekt strømforsyning til min PPC 4400, og i den
forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

- Cirka hvor meget skal man af med, og hvilke specs skal den opfylde (volt,
watt, mm) for at virke til 4400'eren?

- Kan man selv skifte den, dvs. er det nemt, eller er det fornuftigt at få
den skiftet hos en autoriseret reparatør? Jeg har indtryk af, at det er lidt
farligt at rode med strømforsyningen på CPU'ere, med mindre man har en
elektrikerlærling til at underholde ens indre barn.

Jonas
--
Smoking cures weight problems...eventually...
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 20:17

In article <B6F7CB76.2DA8%=are.you@ready.dk>, Jonas <=are.you@ready.dk>
wrote:

> - Cirka hvor meget skal man af med, og hvilke specs skal den opfylde (volt,
> watt, mm) for at virke til 4400'eren?

Pil din strømforsyning ud (det er ikke svært eller farligt) og tag den
med til den nærmeste PC-pusher, så kan han nok finde en ny til dig for
en 2-300 kr.

Og ja, det er en ganske almindelig AT(x?) strømforsyning.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-04-01 20:21

Tak for hjælpen, den er yderst værdsat...

MVH
Jonas

--
[Referring to a glass of water:]
I mixed this myself. Two parts H, one part O. I don't trust anybody!

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 23:00

In article <B6F7D851.2E0F%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Tak for hjælpen, den er yderst værdsat...

Og det er den slags der gør det sjovt at svare.

Sig endelig til hvis du har problemer med at få revet strømforsyningen
ud. Jeg har vist en service manual (PDF) du kan få smidt i din mailbox.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-04-01 16:30

Jeg vil meget gerne tage imod tilbudet om servicemanualen, men fylder den
ikke rimelig meget? Jeg sidder pt. med et 56k modem, venter på 2. måned på
ADSL, så måske jeg kan skrive dig en mail når jeg får det?

MVH Jonas
--
If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-04-01 17:39

In article <B6F8F3A0.2E76%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Jeg vil meget gerne tage imod tilbudet om servicemanualen, men fylder den
> ikke rimelig meget?

3.6 Mb før komprimering og binhex.

> Jeg sidder pt. med et 56k modem, venter på 2. måned på
> ADSL, så måske jeg kan skrive dig en mail når jeg får det?

Javist kan du det, men så lang tid tager det heller ikke at hente
manualen hjem.

--
MVH
Martin Edlich (9)

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-04-01 09:39

> Javist kan du det, men så lang tid tager det heller ikke at hente
> manualen hjem.

Så siger jeg jo tak, send den endelig til mig
Jeg troede vi snakkede om 8-10 Mb, og det holder min tålmodighed vist ikke
til.

MVH Jonas

--
I intend to live forever - so far, so good.
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-01 11:57

In article <B6F9E4C8.2F05%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Så siger jeg jo tak, send den endelig til mig
> Jeg troede vi snakkede om 8-10 Mb, og det holder min tålmodighed vist ikke
> til.

Smid mig en mail med en gyldig afsenderadresse, så har du den "snart"

--
MVH
Martin Edlich (8)

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-04-01 23:36

Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> Smid mig en mail med en gyldig afsenderadresse, så har du den "snart"

Bare fjern = foran min adresse, så skulle den lande i min inbox.

Takker og bukker...

MVH

Jonas
--
For my birthday I got a humidifier and a de-humidifier...I put them in the
same room and let them fight it out.