Forvrænget lyd
Fra : Jan Tønder

Dato : 22-09-03 19:16

Hej gruppe.

Når jeg bruger chat-programmet Skype via mit Sandberg headset, så kan
modparten kun høre
"R2D2" (Starwars) agtige lyde. Jeg kan fint høre modparten. Har fundet ud
af, at jeg ved at skrue ned for Mikrofon volumen under "Record control" i
menuen "Lydstyrke" (har et Creative Soundblaster PCI 128 lydkort og
tilhørende opdateret driver), kan undgå at forvrænge min stemme. Så skal jeg
dog skrue næsten helt ned for RECORD volumen, og modparten kan så praktisk
talt næsten ikke høre mig. En anden pudsig ting er, at Record volumen
automatisk stiger, når jeg har skruet ned. Dermed skal jeg hele tiden
trække/holde knappen nede for ikke igen at lyde som en forkølet maskine og
overhovedet ikke kan forstås.

Hvad er der galt? Er det lydkortet, driveren eller hvad? Headsættet virker
ellers fint og jeg kan let optage min stemme via programmet "Lydoptager"
under XP.

Mvh Jan T

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 19:35

"Jan Tønder" <jan-tonderNOSPAM@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Kører du de nyeste drivere? Det skulle ikke være så svært at have den nyetse
driver næsten altid, da Creative meget sjældendt laver nye drivere.
(Ihvertfald ikke til mit Live! 5.1).

Jeg ville måske købe et nyt lydkort. Hvis du ikke er så kræsen med lyden,
kan du købe et Soundblaster Live! 5.1. Ikke et top-notch kort, men heller
ikke en bundskraber.

Mvh. Mikkel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-09-03 20:00

"Jan Tønder" <jan-tonderNOSPAM@mail.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Dermed skal jeg hele tiden trække/holde knappen nede for ikke igen at
> lyde som en forkølet maskine og overhovedet ikke kan forstås.

Mht. til lydniveauet for mikrofonen, går Skype sikkert ind og prøver at
styre det automatisk, og derfor skruer op.

--
Bjarke Andersen

Fra : OZ

Dato : 22-09-03 20:18

> [...]
at
> styre det automatisk, og derfor skruer op.

Jeg har nogle af de samme problemer.
Personen, jeg taler med, kan knapt nok høre mig, selvom jeg skruer op
foir min micofon-styrke.
Jeg kører også med et sandberg-headset.
Den anden dag skiftede lyden fra at være nogenlunde normal til at lyde
som to hamstere på helium.
Måske ligger problemet i softwaren til Skype.
Jeg vil nok også med tiden skifte mit lydkort ud..., jeg mener få mig
et lydkort, da mit er et on-board.
Jeg skal praktisk talt indstille mine lydindstillinger hver gang jeg
taler med en ny person via Skype.

mvh. KH.
--
http://www.skype.com

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 20:24

> Mht. til lydniveauet for mikrofonen, går Skype sikkert ind og prøver at
> styre det automatisk, og derfor skruer op.

Det kan jeg så bekræfte at den gør. Den prøver ihvertfald at begrænse hvor
meget power der er på microfonen. En af mine venner kunne ikke rigtig høre
mig, så jeg skruede op for microfonen, men så snart jeg sagde en lyd skruede
den ned.
Den styrer selv volumen. Meget smart, da der så ik kommer for meget kraft
på, men det virker ikke helt optimalt endnu. Det er jo også kun en beta.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-09-03 21:36

"Mikkel Westh" <mikkelwesth2privat.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Den styrer selv volumen. Meget smart, da der så ik kommer for meget
> kraft på, men det virker ikke helt optimalt endnu. Det er jo også kun

Tja, efter den 5. person skrev om Skype til mig idag, prøvede jeg finde ud
af hvad dælen der var tale om, og tja smart program men meget lidt kontrol.

Kan nu godt forstå frstrationen og har den selv. Der mangler et control
interface for styring af lyden.

Selv har jeg problemet at jeg har lydkort og webcam og mic er i webcam men
Skype syntes mic skal komme fra lydkort, og dette kan vidst ikke styres.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan Tønder

Dato : 23-09-03 18:29