Bombarderes med spam - hjælp!
Fra : Peter Theglev

Dato : 22-09-03 13:36

Hejsa

Jeg bli'r sindssyg! Jeg modtager ca. hvert 5. minut noget "Microsoft
Security Update Patch" halløj.
Tydeligvis er det ikke fra Microsoft, da afsenderadresserne er temmelig
obskure.
Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke
umiddelbart smide den i et kill-filter.

Nogen der har en god idé?

Venligst
Peter
OSX 10.2.6

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-09-03 13:53

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> [...]
> obskure.
> Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke

Hvor henter du din mail ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Theglev

Dato : 22-09-03 15:16

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvor henter du din mail ?

Det er både på arbejdet via deres mailserver, men også privat via
Tiscalis mailserver.

Jeg bruger Mail, og jeg vil da liiiige forsøge med "Reklame"-funktionen.

Peter

Fra : Jesper

Dato : 22-09-03 16:33

> [...]

> Tiscalis mailserver.
>
> Jeg bruger Mail, og jeg vil da liiiige forsøge med "Reklame"-funktionen.

Du kan sætte filtre op på din Tiscali konto ved at gå ind på
http//webmail.tiscali.dk og logge ind.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Karl Antz

Dato : 22-09-03 14:19

> [...]

> obskure.
> Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke

Hvilket mailprogram bruger du?

Apple's Mail kan lære hvad der er spam og hvad der ikke er; for andre
mailprogrammer vindes der SpamSieve, som bruger samme teknik.

Jeg bruger PowerMail med SpamSieve, og efterhånden havner disse
"Security Update Warnings" allesammen i min Spam-mappe, hvorfra jeg så
problmeløst kan trashe dem.

<http://c-command.com/spamsieve/>

er URL'en til programmet.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 22-09-03 14:40

On 9/22/03 15:18, in article 1g1p137.19ibdi6duwnm0N%karl@antz.dk, "Karl
Antz" <karl@antz.dk> wrote:

Interessant..... Tak for tippet, men findes der ikke et program der kun
henter headers i stedet for hele e-mails? Jeg er temmelig træt af at hente
2-5 MB hver gang jeg checker min mail. Jeg vil gerne have et program der
scanner mine inboxe før den henter mails og lader mig slette dem før de
hentes. Jeg taler ikke om webmail for det er for langsomt...

Mvh
Anna

Regards
Anna

--
Due to large volumes of spam mail the e-mail address used is non-existent.
For mail details please visit my web site or get in touch via chat:

AOL / ICQ / iChat: annabassand (AIM)
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 22-09-03 14:53

Hej Anna
Har selv haft stor fornøjelse af et program:

Mail Beacon alerts you when new messages arrive in an unlimited number of
accounts. You can then delete spam, read messages, and reply to urgent
emails, all without a single message downloaded to disk.

€  Download Mail Beacon X Now   (File Size: 1.6M)

Hent det på versiontracker, ps det er shareware.
Mvh ERik

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 22-09-03 15:02

On 9/22/03 15:52, in article BB94CB53.105D1%mac10@os.dk, "Erik Skovgaard"
<mac10@os.dk> wrote:

> [...]
>
> €  Download Mail Beacon X Now   (File Size: 1.6M)
>
> Hent det på versiontracker, ps det er shareware.

Genialt Du sku ha et stort smækkys!!!!!!

Mange tak for hjælpen

Anna

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-03 15:43

Hej Peter

Peter Theglev wrote:

> Jeg bli'r sindssyg! Jeg modtager ca. hvert 5. minut noget "Microsoft
> Security Update Patch" halløj.
> Tydeligvis er det ikke fra Microsoft, da afsenderadresserne er temmelig
> obskure.

Nej, det er ikke engang spam, men regulære virus filer. Det er den virus,
der hedder GibeF, der er på gang lige nu.... - Indtil nu har jeg selv
modtaget omkring 1600...

Der er såvidt jeg kan tælle 16 eller 24 forskellige, der kører rundt, men
der er lige kommet en 'ny' variant, hvor titlen nu indeholder et
'(Virus?)' foran selve subject teksten, så hvis den følger op på alle, vil
der nu komme 32 eller 48 forskellige.

> Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke
> umiddelbart smide den i et kill-filter.

Ja, alle kommer med varierende adresser, men med en eller anden form for
'Microsoft' som afsender.

Den eneste undtagelse herfra, er den, der hedder 'Use This Patch
Immediately !', den er beviseligt afsendtr fra en TDC adresse, men TDC vil
ikke gøre noget ved det. Jeg har haft kontakt til dem....

> Nogen der har en god idé?

Hvis du bruger Mozilla, kan du i 'Message Filters' sætte den til at slette
på 'Subject' og ikke bare på 'Is', men også på 'Contains'. - Det skulle
kunne reducere en hel del i det. Jeg har lige sat NC 4.8/128 op med 10 af
dem, der kommer flest af, og udelukkende på at 'Subject' 'Contains', og
det har allerede betyet, at en meget stor del ryger direkte i 'Trash'¨,
som man så bare skal huske at tømme jævnligt.

I øvrigt har jeg lige haft kontakt til Stofas hovedkontor, og de har lovet
at kigge på, fra hvilke porte, virus meils kommer ind og evt. lukke af for
disse porte. Desværre kommer de ikke via Port 135 eller 139, men måske fra
120 eller 137 iflg. ham, jeg snakkede med. Stofa har allerede blokeret
både 135 og 139 og vil nu se på, hvor de andre kommer ind.

mvh. Erik Richard
<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-03 15:54

> Det er den virus,
> der hedder GibeF, der er på gang lige nu.... - Indtil nu har jeg selv
> modtaget omkring 1600...

Det er nu vist den der hedder Swen. (Ikke fordi det gør megen forskel,
tror jeg.
MartinP

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-09-03 16:08

> [...]
> 120 eller 137 iflg. ham, jeg snakkede med. Stofa har allerede blokeret
> både 135 og 139 og vil nu se på, hvor de andre kommer ind.

Der er ikke ændret noget, siden sidst vi fortalte dig, at email sendes
på port 110 (POP3) og port 25 (SMTP).
Når du henter mail, er det på port 110 og når du sender, er det på port
25, basta.

At du får mange uønskede email, hvadenten der er vedlagt virus eller ej,
skyldes ganske enkelt, at din emailadresse er ren reklametekst i dine
headers.
Det er overflødigt, at indsætte et \NO\ i din "Reply"-linie, når den
rigtige fremgår af "From"-linien.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-03 13:42

Hej Preben

- Jeg er flintrende ligeglad med, hvad du kan finde på at sige her! - Et faktum
er, at _SAMTLIGE SoBigF vira omgående forsvandt, da Stofa lukke for Port 135 og
139!

Det, der er afgørende er, ad hvilke porte, de kommer _ind_ på Stofas servere,
og ikke hvorfra jeg henter dem, - få det da ind i den knop, der sidder oven på
dine skuldre, og som kaldes 'hovede'! - Og tag så at holde kæft med dine
dårlige kommentarer til stort set alt, hvad jeg kommer med her i gruppen. - Det
er ved at være så irriterende, at hvis det fortsætter ryger du i kill-filtret,
hvor du kan hygge dig sammen med andre lignende personager!

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-09-03 15:15

> [...]
> ryger du i kill-filtret, hvor du kan hygge dig sammen med andre lignende

Gentlemen! Kammertonen!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-09-03 18:43

> - Jeg er flintrende ligeglad med, hvad du kan finde på at sige her!

Du er flintrende ligeglad med, hvad alle siger.
Og specielt overfølsom over for folk, som siger dig i mod.
Det kunne du ændre ved at komme med minimum at dokumentation.

>- Et faktum
> er, at _SAMTLIGE SoBigF vira omgående forsvandt, da Stofa lukke for Port 135
> og
> 139!

Et faktum er, at email transporteres på port 25 og 110.

Sjovt nok skrev du, at virus mails desværre ikke ankom på port 135 eller
139. Nu er de pludselig forsvundet, da man lukkede for samme porte.

Du vil altså fortælle os, at Stofa ikke anvender port 25 til email?

> Det, der er afgørende er, ad hvilke porte, de kommer _ind_ på Stofas servere,
> og ikke hvorfra jeg henter dem, - få det da ind i den knop, der sidder oven på
> dine skuldre, og som kaldes 'hovede'! -

Hvilket plan synes du selv, du er på nu?

>Og tag så at holde kæft med dine
> dårlige kommentarer til stort set alt, hvad jeg kommer med her i gruppen.

Stort set alt, hvad du du skriver er fejlbefængt, misforstået eller bare
ikke forstået.

>- Det er ved at være så irriterende, at hvis det fortsætter ryger du i
kill-filtret,
> hvor du kan hygge dig sammen med andre lignende personager!

Og her klipper jeg så sidste gang, i tekst, som du end ikke magter, at
citere korrekt.

> mvh. Erik Richard

> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> <kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beklager, men så rodet bliver det, når man ikke gider, at overholde
reglerne på usenet.

PS. Erik, din ægte emailadresse står stadig åbenlyst i headeren.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-09-03 18:43

> [...]

> obskure.
> Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke

Eftersom du bruger Mail (men det går også med outlook ekspress tror
jeg), kan du lave dit eget lille spam-filter i den funktion der hedder
"regler" i "indstillinger".

I en af mine regler står f.eks.:
Hvis "en af" følgende betingelser er opfyldt:
[Emne][Indeholder]["$"]
[Fra][Indeholder]["Microsoft"]
... m.m.
-> flyttes til mappen "Reklame"

En anden fjerner alt der ikke er fra .info, .net, .com, eller.dk
-domæner.

Dette i kombination med den indbyggede "Reklame" funktion fjerner stort
set alt uønsket post.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-09-03 20:48

Et er hvordan man hurtigt kan destruere skidtet, når det er sluppet ind
i postkassen. Noget andet er, at mine venner får meldinger om, at min
postkasse er fyldt op. De kan ikke sende til mig.

Kan jeg gøre noget for at fjerne det problem? - Jeg modtager 10-20
eksemplarer i timen lige nu. Jeg bruger Apples Mail.¨og har konto hos
TDC.

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-03 21:36

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan jeg gøre noget for at fjerne det problem? - Jeg modtager 10-20
> eksemplarer i timen lige nu. Jeg bruger Apples Mail.¨og har konto hos

Prøv at se Erik Skovgårds svar til Anna Sørensen længere oppe i tråden.
Der findes et shareware mailprogram (Beacon X el. sådan noget) der kan
sortere i serverens mail til dig inden den hentes ned. (Som jeg forstår
det.)
Og: Ja, det er forfærdeligt med spam/virus-bygen lige nu. Har aldrig
været med til noget lignende. Og jeg skriver ret sjældent på usenet.
(Tja, hvis det er der min adresse "høstes", burde jeg ikke sende denne
besked ...)
Men jeg tror snaree det er fordi jeg står i nogle menneskers adressebog,
nogle folk der har fået omtalte "Swen"-virus ...

MartinP

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-09-03 07:12

> [...]

> Kan jeg gøre noget for at fjerne det problem? - Jeg modtager 10-20
> eksemplarer i timen lige nu. Jeg bruger Apples Mail.¨og har konto hos

Du skal gå ind under din webmail, mail.tdconline.dk og slette det dér -
først fra "indkomne" og straks efter fra "papirkurven".

Slå dernæst udbyderens spamfilter til - (når du nu er her!)

Du skal også sikre dig at du i dine mail-preferencer (avancerede) har
bestemt at tømme serveren straks.

Stig

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-09-03 16:03

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Slå dernæst udbyderens spamfilter til - (når du nu er her!)
>
> Du skal også sikre dig at du i dine mail-preferencer (avancerede) har

Ja, det har jeg også lige fået at vide hos TDC i dag, Her siger manden i
øvrigt, at der ikke er noget at gøre ved sagen. man må bare sætte sig
ned og vente på, at det driver over. Han nævner ikke engang
spamfilteret.
Kan det virkelig passe, at TDC ikke kan udrette noget som helst for
deres kunder?

Ove Steen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-09-03 21:34

> [...]

> spamfilteret.
> Kan det virkelig passe, at TDC ikke kan udrette noget som helst for

Minder mig om et lille gimmick-kort med et billede af en abe: Foroven:
Og når jeg så får lyst til at arbejde...
Forneden:...sætter jeg med ned i et hjørne og venter til anfaldet går
over! Ka ske den hænger på kontorerne hos TDC!

Men iøvrigt burde dit mailprogram jo kunne tømme serveren når du kobler
dig på. Vi må erkende at det er sin sag for en udbyder bare at sortere
folks post væk - det kunne nemt føre til andre klager!

Stig

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 23-09-03 21:16

Peter Theglev wrote:
> [...]
> obskure.
> Afsenderadressen skifter også fra gang til gang, så jeg kan ikke

Jeg bruger disse regler i et filter i Mozillas Mail/News:
body contains Content-Type: audio/x-wav
body contains Content-Type: application/x-msdownload
body contains Content-Type: audio/x-midi
body contains Worm.Automat.AHB

de første tre identificerer de spoofede attacments
den sidste identificere emails hvor virusen er fjernet af en
smtp-servers spam/virus filter (har modtaget denne både på engelsk og
spansk)

der er ingen grund til at prøve at finde frem til samtlige mulige
permutationer af ord eller samtlige ord der kan indgå i afsenderen.
hvis message body indeholder en af de følgende tre Content-Type,
indeholder den med 99,999999999% sikkerhed en virus.
jeg har ikke observeret en eneste falsk positiv

de bliver så bare filtreret ned i trash
trahs tømmer jeg automatisk når programmet lukkes

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-09-03 21:23

Jeg er også blevet spam-ramt, men det er vist i den lettere afdeling,
ca. 10-15 stk. daglig. Men de handler næsten alle om penis-forlængelser,
det ka´jeg jo ikke rigtig bruge til noget!!
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 21:39

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> Jeg er også blevet spam-ramt, men det er vist i den lettere afdeling, ca.
> 10-15 stk. daglig. Men de handler næsten alle om penis-forlængelser, det
> ka´jeg jo ikke rigtig bruge til noget!!

Det kan da være en god gaveidé.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-09-03 06:35

> Det kan da være en god gaveidé.
ja, og en anelse utradititionel! Ved ikke liiige hvem der skulle have
den fornøjelse!!

--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-03 16:25

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> ja, og en anelse utradititionel! Ved ikke liiige hvem der skulle have
> den fornøjelse!!

Ikke for at blande mig i dit privatliv, men normalt giver man den slags
til nogen, der er meget tæt på en. Det er heller ikke ualmindeligt, at
manden giver konen en brystforstørrende operation (eller siliconebryster
på alm. dansk).
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-09-03 21:34

> [...]

> ca. 10-15 stk. daglig. Men de handler næsten alle om penis-forlængelser,
> det ka´jeg jo ikke rigtig bruge til noget!!

Nå - det trøster mig - indtil nu har jeg ikke turde nævne for nogen at
jeg også fik sådan nogen - jeg kunne ikke forstå hvor de vidste det fra!

Stig